› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › LMM att låna ut?
- Detta ämne har 6 svar, 819 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 1 månad sedan av
tendency.
-
FörfattareInlägg
-
16 juli, 2007 kl. 15:38 #3817
tendency
DeltagareJag misstänker (hoppas) att min LMM är kass på min GT MY99. Bilen går fint på låga varv med & utan laddtryck, men efter 4000rpm går bilen som en påse nötter med (och utan?) laddtryck – den rycker, hostar. Och på senare tid har bilen vid 2-3 tillfällen börjat smårycka vid landsvägskörning på låga varv utan laddtryck.
Lämnade in bilen på Subaru i Västerås för en avläsning av felkoder via Select monitor, men de fick inga koder alls. Men enligt killen i receptionen kan LMM vara dålig – även om det inte syns på Select monitorn…(?) Han hade haft en Golf med öppet luftfilter där LMM gått sönder, men som inte gav några felkoder när han lämnade in för avläsning. Jag har för mig att Manor var med om samma grej?
– Så min fråga är om det finns någon vänlig själ som antingen har en hel LMM liggande löst eller under huven, som jag kan få testa i min bil? För att se om det blir någon skillnad. Känns lite onödigt att slänga bort 1400kr ifall det inte är LMM som strular. Jag finns i Fagersta, så Västerås-Ludvika sträckan/området är vad som gäller isåfall.
16 juli, 2007 kl. 16:51 #61583Tolle
DeltagareJag ska inte säga att det är den nu men kan npg sätta ganska mycket på det!
Har vart med om det två gånger på två olika bilar samma helg.den kostar 1320:- på Landrins om jag inte mins fel.
17 juli, 2007 kl. 11:16 #61580tendency
DeltagareOch det var exakt samma symptom/beteende som jag beskriver?
17 juli, 2007 kl. 18:07 #61584Tolle
DeltagareJapp!! bra på tomgång och upp till ca 3-4000 varv sen bluddrar det och händer inte mycket mer, går ryckigt.
Men går det dåligt när du kör lugnt och på tomgång så satsar jag på lambdan!
17 juli, 2007 kl. 20:19 #61581tendency
DeltagareJag susade iväg med bilen till Landrins i Västerås och köpte den enda LMM’n de hade på lager.
1523kr utan klubbrabbat, och
1360kr med klubbrabbat.Bytte LMM för en stund sen. Startar bilen, allt verkar normalt. Kör iväg lugnt, får upp värme i motorn, börjar successivt varva & ladda mer.. varvräknarnålen passerar 4000rpm utan några konstighetet. WOHOOO! Bilen går som ett skållat troll. 😀
Så, då är det konstaterat att LMM kan vara trasig även om Select Monitor inte får några felkoder.
20 juli, 2007 kl. 12:53 #61579Manor
DeltagareKalas att du fick till det :-).
I mitt fall så fanns det historikkoder att läsa av som tydde på LMM:en, så det var ingen tvekan. Däremot så tändes inte ”check engine lampan”, vilket förbryllade mig en del.20 juli, 2007 kl. 18:34 #61582tendency
DeltagareJa, det var skönt! 🙂
Okej, det var så det låg till. Check Engine lyste aldrig för mig heller.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.