SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor LMM att låna ut?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #3817
    tendency
    Deltagare

      Jag misstänker (hoppas) att min LMM är kass på min GT MY99. Bilen går fint på låga varv med & utan laddtryck, men efter 4000rpm går bilen som en påse nötter med (och utan?) laddtryck – den rycker, hostar. Och på senare tid har bilen vid 2-3 tillfällen börjat smårycka vid landsvägskörning på låga varv utan laddtryck.

      Lämnade in bilen på Subaru i Västerås för en avläsning av felkoder via Select monitor, men de fick inga koder alls. Men enligt killen i receptionen kan LMM vara dålig – även om det inte syns på Select monitorn…(?) Han hade haft en Golf med öppet luftfilter där LMM gått sönder, men som inte gav några felkoder när han lämnade in för avläsning. Jag har för mig att Manor var med om samma grej?

      – Så min fråga är om det finns någon vänlig själ som antingen har en hel LMM liggande löst eller under huven, som jag kan få testa i min bil? För att se om det blir någon skillnad. Känns lite onödigt att slänga bort 1400kr ifall det inte är LMM som strular. Jag finns i Fagersta, så Västerås-Ludvika sträckan/området är vad som gäller isåfall.

      Impreza GT sedan 1999

      #61583
      Tolle
      Deltagare

        Jag ska inte säga att det är den nu men kan npg sätta ganska mycket på det!
        Har vart med om det två gånger på två olika bilar samma helg.

        den kostar 1320:- på Landrins om jag inte mins fel.

        #61580
        tendency
        Deltagare

          Och det var exakt samma symptom/beteende som jag beskriver?

          Impreza GT sedan 1999

          #61584
          Tolle
          Deltagare

            Japp!! bra på tomgång och upp till ca 3-4000 varv sen bluddrar det och händer inte mycket mer, går ryckigt.

            Men går det dåligt när du kör lugnt och på tomgång så satsar jag på lambdan!

            #61581
            tendency
            Deltagare

              Jag susade iväg med bilen till Landrins i Västerås och köpte den enda LMM’n de hade på lager.
              1523kr utan klubbrabbat, och
              1360kr med klubbrabbat.

              Bytte LMM för en stund sen. Startar bilen, allt verkar normalt. Kör iväg lugnt, får upp värme i motorn, börjar successivt varva & ladda mer.. varvräknarnålen passerar 4000rpm utan några konstighetet. WOHOOO! Bilen går som ett skållat troll. 😀

              Så, då är det konstaterat att LMM kan vara trasig även om Select Monitor inte får några felkoder.

              Impreza GT sedan 1999

              #61579
              Manor
              Deltagare

                Kalas att du fick till det :-).
                I mitt fall så fanns det historikkoder att läsa av som tydde på LMM:en, så det var ingen tvekan. Däremot så tändes inte ”check engine lampan”, vilket förbryllade mig en del.

                #61582
                tendency
                Deltagare

                  Ja, det var skönt! 🙂

                  Okej, det var så det låg till. Check Engine lyste aldrig för mig heller.

                  Impreza GT sedan 1999

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.