SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor LMM trasig

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    subaru
    Deltagare

ja så har luftmassemätaren gått sönder här..olägligt dessutom, och inte fan lös det någon check engine lampa eller nåt så tog ett bra tag å felsöka, får en ny imorrn och snacka med subaruverkstaden och dom sa att det är okej att köra utan LMM den enda som händer är att bilen går skit( att köra med den inkopplad är bara glömma då går den i princip inte alls) men jag är tveksam så jag vill ha en andra åsikt från mästerskruvararna på forumet :+

edit: felstavning

Desen
      Deltagare

Jo, finns där ingen LMM så vet ju inte hönshjärnan hur den ska blanda soppan.
        Vet inte exakt hur hönshjärnan e programerad att göra i det fallet men den borde väl gå på något slags säkert program.
        Får du den nya imorgon så tror jag inte det e så farligt att köra, men kör lite försiktigt tills du får dit den nya.

/Andreas, Skåne, Kristianstad

http://hildinggren.se/Bilder/hshlm.JPG

frippe
        Deltagare

vad har du för bil? jag har en lmm till wrx 01-

pm om intresse finns.

Mats
          Deltagare

Utan LMM går bilen i såkallat ”Limp Home” mode och går bra att köra. Men kör för guds skull lugnt med bilen den kommer iof inte att varva över 4500 men ändå. Sen e de bara o plugga i den nya LMM:en och nolla ECU:n så funkar allt igen. Har du en MY00 eller äldre så går det utmärkt att nolla ECU:n själv.
            Sök på forumet så finns det trådar som förklarar detta.

Mats GBG
            Regionsansvarig Göteborg

subaru
            Deltagare

tack grabbar, ja då är det lugnt då att köra ett par mil då imorrn för att hämta upp LMMen. ville bara vara på säkra sidan!:)

IMPREZA FOREVER
              Deltagare

Ja då var det kanske dags för min lmm att lämna in?
                Betendet på motorn är hyfs upp till 4500rpm sen händer det inget
                mer än att det misständer och bilen har absolut ingen ork alls.
                En påse skit från 4500rpm ungefär.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.