SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Styling / Tillbehör / Bilvård Lock att byta gälarna med?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Adam K
    Deltagare

Apropå frågan om att köpa skydd till gälarna;
      Finns det ’lock’ att byta gälarna med? Min subba har skyddsplast under, men det sitter en avrinning i dem, så det rinner fortfarande ner vatten i motorrummet, så jag skulle vilja täppa till/jämna ut dem.

/Adam

Niklas
      Deltagare

Hur menar du? Har du gälar i huven men vill täppa igen hålen i skydden under? Det kommer bli fina små sjöar då om du bilen är ute när det regnar.

OzO
        Deltagare

Det kommer regn in i grillen när du kör med! :+:D

_______________________________________________________________________________
          ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

Niklas
          Deltagare

Ozo: Han kanske backar…

Adam K
            Deltagare

Det är inte när jag kör som bekymrar mig.
              1; jag har gälar, Och det sitter plastskydd under den så att regn och snöinte bara faller in i motorn, men det sitter en avrinning i skyddet, så på ett par punkter, inte rätt ovanför nåt utsatt, men ändå, rinner det ner.
              Vad jag undrar är om det *Finns* utbytes’plåtar’ som är solida, släta, UTAN GÄLAR, helt enkelt som på WRX, som ju inte har gälarna överhuvudtaget -inget hål ihuven!

E ni me grabbar? :+

/Adam

SecretAgentMan
              Deltagare

…du vill alltså ha lock att täppa igen med helt enkelt?

Snyggt. 😉 :+ 😀

Ett enklare, och snyggare sätt är att behålla huven som den är och greja täckplåtar över batteri och konfilter (om man nu Gud förbjude nödvändigtvis skall ha ett sådant på en bil där standard luftbox får plats).

Vatten kommer in i alla fall – om det är en ren underhållnings-/putsfråga.

/J

Assazel
                Deltagare

eller sätt ett rör eller plastslang efter dräneringshålet som leder vidare vattnet?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.