Detta ämne har 6 svar, 1,180 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av Hjelm. Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt) Författare Inlägg 14 mars, 2012 kl. 07:44 #27853 flandrsDeltagare Tjena! Jag har försökt nu utan resultat att få loss kamdreven på en EJ20 2003 med variabla kamdrev. Vill inte ha sönder nånting å har aldrig skruvat med boxer förut! Tips? Eller sitter dom bara så jäkla hårt att man får ta i mera? 14 mars, 2012 kl. 08:11 #239242 TomKDeltagare Dom sitter så djävulskt hårt bara 🙂 Har du plockat av remmen? 14 mars, 2012 kl. 08:51 #239241 flandrsDeltagare åfan, ja gjorde de först ja men den e tebax. går inte ändå :p får invänta lite assistans. hur nollar man dom sen? indikator? var hittar man moment till motorn? 14 mars, 2012 kl. 17:30 #239245 RednavasDeltagare på själva kamaxeln finns det så man kan hålla emot med en fast nyckel tror jag:p men då måste du bort med ventilkåporna :p 14 mars, 2012 kl. 17:51 #239243 TomKDeltagare på själva kamaxeln finns det så man kan hålla emot med en fast nyckel tror jag:p men då måste du bort med ventilkåporna :p Stämmer bra. Det är precis bakom drevet under kåpan. 14 mars, 2012 kl. 18:00 #239244 TomKDeltagare åfan, ja gjorde de först ja men den e tebax. går inte ändå :p får invänta lite assistans. hur nollar man dom sen? indikator? var hittar man moment till motorn? Här finns allt du behöver. http://www.ludicrous-speed.com/automotive/impreza/fsm/Impreza-STi-2004/2._Engine_Section_(Sti)/ 15 mars, 2012 kl. 10:12 #239246 HjelmDeltagare Det finns även ett bra special verktyg till detta, och utan det fick inte jag loss dem iaf, men det går, men som ni säger dem sitter som satan Jag hade ju turen och fick låna detta verktyg, finns säkert att köpa men kostar säkert fläsk som allt annat:) Författare Inlägg Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt) Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.