SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor LSD-olja i DCCD låda?

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 31 totalt)
  • Författare
    Javiisst
    Deltagare

okay titta man lär sig hela tiden 🙂
      men vet fortfarande inte vad jag har haha

roadtip85
      Keymaster

okay titta man lär sig hela tiden 🙂
        men vet fortfarande inte vad jag har haha

Om du googlar på typ Impreza gearbox chart finns alla (tror jag) lådor beskrivna med vilka diffar osv som sitter i orginal.
        (Edit. bara för det så hittar jag inte Type UK i listorna… 🙁 )

Angående vilken olja man ska ha så har jag aldrig hört eller tänkt att man ska ha LSD-tilsats pga DCCD:n.

Javiisst
        Deltagare

Om du googlar på typ Impreza gearbox chart finns alla (tror jag) lådor beskrivna med vilka diffar osv som sitter i orginal.
          (Edit. bara för det så hittar jag inte Type UK i listorna… 🙁 )

Angående vilken olja man ska ha så har jag aldrig hört eller tänkt att man ska ha LSD-tilsats pga DCCD:n.

lol men jag hittade min låda med samma beteckning/nr på en jdm…?

nej olika säger olika men verkar antingen motul eller redline lightweight som gäller.

Javiisst
          Deltagare

Det jag tycker som är jätte konstigt och är inte ensam om det har en vän som har likadan bil som min och hämtat också från England och det är att gamla oljan vi hade i vår låda var mycket finare och renare än castrol longlife som man stoppa i, efter 2 veckor det luktade riktigt illa och när jag tömde så var oljan helt lös och typ bränd. undra vad dem i England kör med…

Christian S
            Deltagare

Det jag tycker som är jätte konstigt och är inte ensam om det har en vän som har likadan bil som min och hämtat också från England och det är att gamla oljan vi hade i vår låda var mycket finare och renare än castrol longlife som man stoppa i, efter 2 veckor det luktade riktigt illa och när jag tömde så var oljan helt lös och typ bränd. undra vad dem i England kör med…

exakt vad va det för olja du hällde i? för castrol longlife låter i mina öron som motorolja och det ska du absolut inte hälla i, det ska vara en mycket tjockare olja.

Igge
              Deltagare

exakt vad va det för olja du hällde i? för castrol longlife låter i mina öron som motorolja och det ska du absolut inte hälla i, det ska vara en mycket tjockare olja.

Nu blir jag också nyfiken 😛

Javiisst
                Deltagare

det var castrol syntrax 75w-90 longlife tror jag det hette hehe

Igge
                  Deltagare

Gl5?

Javiisst
                    Deltagare

Gl5?

jag tror det var den här: http://www.mekonomen.se/bil/reservdelar/olja-och-vatska/vaxelladsolja/trans-castrol-syntrax-longlife-helsyntet-75w-90-ps1325a41-C4001701sv

men är inte säker ska kolla på en flaska jag har kvar…

Javiisst
                      Deltagare

Yes har kollat garaget och det var longlife syntrax 75w-90 GL5. skit kändes de som.

ska åka redline shockproof lightweight I med redline LS tillsats

clasen
                        Deltagare

Longlife brukar väl i regel vara blask, skitolja avsedd för sådana som inte ids byta olja med lagom intervall. Så är oljan till motorerna iaf.

Javiisst
                          Deltagare

Nu är lådan på plats igen men att växla då bilen är igång och stilla är ett helvete men inte då den rullar…
                            vad tror ni det är ? lufta systemet
                            ?

clasen
                            Deltagare

Du öppnade aldrig kopplingssystemet? Annars är de ju en klassiker att man har luft i ledningen så de inte kopplar ur ordentligt.

Javiisst
                              Deltagare

Du öppnade aldrig kopplingssystemet? Annars är de ju en klassiker att man har luft i ledningen så de inte kopplar ur ordentligt.

nej jag har ju inte behövt öppna kopplings (hydral) systemet. bara tagit bort slavcylinder från lådan och hängde den under typ 1 månad och hade råkat trycka på kopplings pedalen en gång så den bottnade… och nu när allt skulle tillbaks så hade oljan minskat. fyllde på dock men inte luftat… kan inte tänka mig något annat… eller ?

Javiisst
                                Deltagare

luftat systemet problemet kvarstår…

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 31 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.