› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › LSD-olja i DCCD låda?
- Detta ämne har 30 svar, 2,927 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 9 månader sedan av
Javiisst.
-
FörfattareInlägg
-
12 oktober, 2014 kl. 20:43 #273036
Javiisst
Deltagareokay titta man lär sig hela tiden 🙂
men vet fortfarande inte vad jag har haha12 oktober, 2014 kl. 22:33 #273016roadtip85
Keymasterokay titta man lär sig hela tiden 🙂
men vet fortfarande inte vad jag har hahaOm du googlar på typ Impreza gearbox chart finns alla (tror jag) lådor beskrivna med vilka diffar osv som sitter i orginal.
(Edit. bara för det så hittar jag inte Type UK i listorna… 🙁 )Angående vilken olja man ska ha så har jag aldrig hört eller tänkt att man ska ha LSD-tilsats pga DCCD:n.
12 oktober, 2014 kl. 23:41 #273037Javiisst
DeltagareOm du googlar på typ Impreza gearbox chart finns alla (tror jag) lådor beskrivna med vilka diffar osv som sitter i orginal.
(Edit. bara för det så hittar jag inte Type UK i listorna… 🙁 )Angående vilken olja man ska ha så har jag aldrig hört eller tänkt att man ska ha LSD-tilsats pga DCCD:n.
lol men jag hittade min låda med samma beteckning/nr på en jdm…?
nej olika säger olika men verkar antingen motul eller redline lightweight som gäller.
23 oktober, 2014 kl. 10:50 #273038Javiisst
DeltagareDet jag tycker som är jätte konstigt och är inte ensam om det har en vän som har likadan bil som min och hämtat också från England och det är att gamla oljan vi hade i vår låda var mycket finare och renare än castrol longlife som man stoppa i, efter 2 veckor det luktade riktigt illa och när jag tömde så var oljan helt lös och typ bränd. undra vad dem i England kör med…
23 oktober, 2014 kl. 17:03 #273020Christian S
DeltagareDet jag tycker som är jätte konstigt och är inte ensam om det har en vän som har likadan bil som min och hämtat också från England och det är att gamla oljan vi hade i vår låda var mycket finare och renare än castrol longlife som man stoppa i, efter 2 veckor det luktade riktigt illa och när jag tömde så var oljan helt lös och typ bränd. undra vad dem i England kör med…
exakt vad va det för olja du hällde i? för castrol longlife låter i mina öron som motorolja och det ska du absolut inte hälla i, det ska vara en mycket tjockare olja.
23 oktober, 2014 kl. 18:16 #273029Igge
Deltagareexakt vad va det för olja du hällde i? för castrol longlife låter i mina öron som motorolja och det ska du absolut inte hälla i, det ska vara en mycket tjockare olja.
Nu blir jag också nyfiken 😛
23 oktober, 2014 kl. 18:43 #273039Javiisst
Deltagareexakt vad va det för olja du hällde i? för castrol longlife låter i mina öron som motorolja och det ska du absolut inte hälla i, det ska vara en mycket tjockare olja.
det var castrol syntrax 75w-90 longlife tror jag det hette hehe
23 oktober, 2014 kl. 19:13 #273030Igge
DeltagareGl5?
23 oktober, 2014 kl. 19:52 #273040Javiisst
DeltagareGl5?
jag tror det var den här: http://www.mekonomen.se/bil/reservdelar/olja-och-vatska/vaxelladsolja/trans-castrol-syntrax-longlife-helsyntet-75w-90-ps1325a41-C4001701sv
men är inte säker ska kolla på en flaska jag har kvar…
27 oktober, 2014 kl. 01:32 #273041Javiisst
DeltagareYes har kollat garaget och det var longlife syntrax 75w-90 GL5. skit kändes de som.
ska åka redline shockproof lightweight I med redline LS tillsats
27 oktober, 2014 kl. 08:59 #273031clasen
DeltagareLonglife brukar väl i regel vara blask, skitolja avsedd för sådana som inte ids byta olja med lagom intervall. Så är oljan till motorerna iaf.
29 oktober, 2014 kl. 01:10 #273042Javiisst
DeltagareNu är lådan på plats igen men att växla då bilen är igång och stilla är ett helvete men inte då den rullar…
vad tror ni det är ? lufta systemet
?29 oktober, 2014 kl. 16:06 #273032clasen
DeltagareDu öppnade aldrig kopplingssystemet? Annars är de ju en klassiker att man har luft i ledningen så de inte kopplar ur ordentligt.
29 oktober, 2014 kl. 20:20 #273043Javiisst
DeltagareDu öppnade aldrig kopplingssystemet? Annars är de ju en klassiker att man har luft i ledningen så de inte kopplar ur ordentligt.
nej jag har ju inte behövt öppna kopplings (hydral) systemet. bara tagit bort slavcylinder från lådan och hängde den under typ 1 månad och hade råkat trycka på kopplings pedalen en gång så den bottnade… och nu när allt skulle tillbaks så hade oljan minskat. fyllde på dock men inte luftat… kan inte tänka mig något annat… eller ?
29 oktober, 2014 kl. 23:21 #273044Javiisst
Deltagareluftat systemet problemet kvarstår…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.