SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Luft temp givare

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Spooowiiie
    Deltagare

Ska montera min luft temp givare, var har ni satt eran de är link g4 jag kommer köra med. Glad midsommar!

Vio
      Deltagare

Jag kör med originalsprut, men satte min i ett tryckrör, precis innan spjället.

Kolla om det är en MAT-givare eller en IAT-givare, MAT ska sitta efter spjället, IAT innan.

Spooowiiie
        Deltagare

Jag kör med originalsprut, men satte min i ett tryckrör, precis innan spjället.

Kolla om det är en MAT-givare eller en IAT-givare, MAT ska sitta efter spjället, IAT innan.

Det är iat jag har, var sätter man den lämpligast?

Vio
          Deltagare

Det är iat jag har, var sätter man den lämpligast?

Sätt den i ett intercoolerrör, precis innan spjällhuset, ungefär ”klockan tio”, inte rakt upp om du har FMIC så den riskerar att gå i huven, och ABSOLUT INTE mellan ”klockan tre och nio” (sätter du den där riskerar du att den blir förstörd av olja och kondens).
            Jag körde svetsmutter i aluminium till min, köpte min av Streetpower.se

Kan ta en bild och lägga upp..

Spooowiiie
            Deltagare

Sätt den i ett intercoolerrör, precis innan spjällhuset, ungefär ”klockan tio”, inte rakt upp om du har FMIC så den riskerar att gå i huven, och ABSOLUT INTE mellan ”klockan tre och nio” (sätter du den där riskerar du att den blir förstörd av olja och kondens).
              Jag körde svetsmutter i aluminium till min, köpte min av Streetpower.se

Kan ta en bild och lägga upp..

Lägg gärna upp en bild, jag har tmic men de sätter man väll den typ klockan sex vid röret som går till spjället?

.zip
              Deltagare

Lägg gärna upp en bild, jag har tmic men de sätter man väll den typ klockan sex vid röret som går till spjället?

Har du tmic så sätter du bara givaren i slangen mellan ic’n och spjället. Sätter du den klockan 6 så kommer givaren att bada i olja. Bättre om du sättet den mellan kl 9 och 3 som tidigare nämndes.

Skickat från min GT-I9100

Spooowiiie
                Deltagare

Har du tmic så sätter du bara givaren i slangen mellan ic’n och spjället. Sätter du den klockan 6 så kommer givaren att bada i olja. Bättre om du sättet den mellan kl 9 och 3 som tidigare nämndes.

Men blir där inte så pass stort tryck så man riskerar att skjuta iväg givaren?

.zip
                  Deltagare

Men blir där inte så pass stort tryck så man riskerar att skjuta iväg givaren?

Beror på hur man fäster den. Ett hemmabygge med några öl är inte att föredra 😛 Självklart går det att göra hål i ic’n, men då är det permanent 😛

Spooowiiie
                    Deltagare

Beror på hur man fäster den. Ett hemmabygge med några öl är inte att föredra 😛 Självklart går det att göra hål i ic’n, men då är det permanent 😛

Haha ja jo de är så sant så 😉 får se hur jag ska göra, man är ju ivrig på att få igång de för att få se lite skillnad jämt emot orginal sprutet 🙂

Vio
                      Deltagare

Det borde väl även gå att sätta en svetsmutter i Y-röret under ICn?
                        Hur ser din lufttempgivare ut?

Spooowiiie
                        Deltagare

Det borde väl även gå att sätta en svetsmutter i Y-röret under ICn?
                          Hur ser din lufttempgivare ut?

Detvär links lufttempgivare, köpte de hos jrm, ja de bör kanske gå, annars får jag svetsa den till ic:n

Vio
                          Deltagare

Detvär links lufttempgivare, köpte de hos jrm, ja de bör kanske gå, annars får jag svetsa den till ic:n

Har du köpt den som finns på JRM’s hemsida så är det en Bosch-givare.
                            Det änns som om det borde gå att fästa den på slangen innan spjället.. Om du gör ett litet hål och använder mycket vulktejp/lim kanske?

Spooowiiie
                            Deltagare

Har du köpt den som finns på JRM’s hemsida så är det en Bosch-givare.
                              Det änns som om det borde gå att fästa den på slangen innan spjället.. Om du gör ett litet hål och använder mycket vulktejp/lim kanske?

Ska faktiskt ner i garaget och titta efter, tackarför tippset

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.