SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Luftfilter, Uppgradering eller ned gradering

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    FrazzeVästerås
    Deltagare

Tja Grabbar, Kollar runt lite och precis fått på min front IC, Och DC Coilisar. Nu är jag sugen på luftfiltret. läst mycket om att LMM:n inte klarar öppna för att de kan finnas olja i vissa, Men alla andra fordon klarar av detta så varför inte STI:n?!

Har blivit sugen på detta exet: http://shop.j-spec.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=240&artnr=SUIMPMOT001&visa=1-21&Sort=Beskr&Visn=Std.

Turbovin
      Deltagare

Det är rätt många bilar som får problem med LMM efter byte till öppet filter. Oftast blir det en nedgradering om man sätter ett öppet filter under huven som bara suger in en massa varmluft.

Fricke.w
        Deltagare

De filter du länkt till är av samma typ som hks filtren, och har bland dom sämsta renings förmågorna.
          Du kan ju kicka på de här tesstet jag länkar till: http://mkiv.com/techarticles/filters_test/2/

Och enligt de så är de ju apexi som är överlägset, och är just de jag ska köra till min FMIC 😉

Snofi
          Deltagare

Apexi filtret funkade kanon för mig på min impreza, men det är som ett lotteri verkar det som.

Gystompa
            Deltagare

Tja Grabbar, Kollar runt lite och precis fått på min front IC, Och DC Coilisar. Nu är jag sugen på luftfiltret. läst mycket om att LMM:n inte klarar öppna för att de kan finnas olja i vissa, Men alla andra fordon klarar av detta så varför inte STI:n?!

Har blivit sugen på detta exet: http://shop.j-spec.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=240&artnr=SUIMPMOT001&visa=1-21&Sort=Beskr&Visn=Std.

Ska du byta ECU? Varför vill du ha öppet luftfilter? 🙂

FrazzeVästerås
              Deltagare

Ja kommer bli en annan ecu i framtiden iaf, men inte inom snaraste framtid iaf, ja öppet för att få lite bättre respons och motorjud!

Gystompa
                Deltagare

Ja kommer bli en annan ecu i framtiden iaf, men inte inom snaraste framtid iaf, ja öppet för att få lite bättre respons och motorjud!

Då är mitt tips att vänta med att sätta dit öppet tills du byter ECU, som Turbovin skriver så är det oftast en förlust med att sätta dit öppet luftfilter i motorutrymmet 🙂 Den suger varmluft

Ska du prompt ha ett så köp ett cold air intake kit istället.

Dessutom är inte luftmassemätarna skitbilliga 🙂 det finns roligare att lägga pengar på.

Motorljud får du via avgassystem 🙂

Mvh

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.