› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Luktar avgaser/bensin i kupén
- Detta ämne har 6 svar, 1,096 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 3 månader sedan av
volvosnubbe.
-
FörfattareInlägg
-
11 maj, 2007 kl. 11:13 #3730
skurknnn
DeltagareNybliven Impreza GT -98 ägare.
Dock så luktar det avgaser/bensin i kupén då jag har takluckan öppen. Ej då den är stängd? Luktar inget då man står utanför bilen.
Hur går det ihop? Avgassystemet sitter under bilen precis som vanligt 🙂
mvh.
11 maj, 2007 kl. 12:09 #60991Snowman
DeltagareNybliven Impreza GT -98 ägare.Dock så luktar det avgaser/bensin i kupén då jag har takluckan öppen. Ej då den är stängd? Luktar inget då man står utanför bilen.Hur går det ihop? Avgassystemet sitter under bilen precis som vanligt :)mvh.
Hej o välkommen till forumet!
Kör du med öppen dump? Smäller o låter fränt o bluddrar när du släpper gasen? När jag har min öppna Blitzdump på så gör den så och då luktar det fin-fint med bensin/avgaser i bilen när man kör med takluckan/rutorna öppna.
Det beror på att blandningen blir lite fet de gånger dumpen öppnar o om man har lite svårt att bestämma sig om gaspedalen ska vara nertryckt eller uppsläppt så dumpar det ju ganska ofta 🙂Har hört att det visst luktar en del bakom bilen oxå, kan SPiKE intyga :+
Kan tillägga att jag kör utan kat oxå..
/Markus – numera med originaldump som låter ”fjuhhh” istället för ”ppttschyyyysschh”
11 maj, 2007 kl. 12:26 #60995skurknnn
DeltagareNybliven Impreza GT -98 ägare.Dock så luktar det avgaser/bensin i kupén då jag har takluckan öppen. Ej då den är stängd? Luktar inget då man står utanför bilen.Hur går det ihop? Avgassystemet sitter under bilen precis som vanligt :)mvh.
Hej o välkommen till forumet!Kör du med öppen dump? Smäller o låter fränt o bluddrar när du släpper gasen? När jag har min öppna Blitzdump på så gör den så och då luktar det fin-fint med bensin/avgaser i bilen när man kör med takluckan/rutorna öppna.Det beror på att blandningen blir lite fet de gånger dumpen öppnar o om man har lite svårt att bestämma sig om gaspedalen ska vara nertryckt eller uppsläppt så dumpar det ju ganska ofta :)Har hört att det visst luktar en del bakom bilen oxå, kan SPiKE intyga :+ Kan tillägga att jag kör utan kat oxå../Markus – numera med originaldump som låter ”fjuhhh” istället för ”ppttschyyyysschh”
Tackar! 🙂
Hm nej jag har orginaldump. 3″ från turbon, racekat. Öppet filter har jag iofs men.
Något annat? Det kan nog stämma att det inte luktar lika mkt då man kör lugnt!
12 maj, 2007 kl. 14:32 #60993Hasse83
DeltagareUrsäkta jag stör tråden lite.
Jag kör med en HKS SSQV dump. ganska snälla bludder ljud ifrån den. inget PSCHYYYYY direkt.
Jag bor i soliga Halmstad så jag kör en del med takluckan öppen men ej känt bensin lukt någon gång./Hasse-som var 2 liter från bensinstopp idag 😉
12 maj, 2007 kl. 17:32 #60990Manor
DeltagareHasse-som var 2 liter från bensinstopp idag 😉
OT: Se upp med soppatorsk på Imprezan…det är visst ett helsike att få igång den igen i så fall (allt enligt Herr Fürsten himself).
13 maj, 2007 kl. 16:20 #60994Hasse83
DeltagareTack för tipset.
13 maj, 2007 kl. 16:53 #60992volvosnubbe
Deltagarepå min hade packningen till armaturen gått sönder.. efter att ja bytt soppa pump.. luckade bensin i bilen .
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.