› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Lurad vid bilköp
- Detta ämne har 29 svar, 12,649 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 8 månader sedan av
Tomtefamiljen.
-
FörfattareInlägg
-
13 april, 2011 kl. 04:16 #222450
Tomtefamiljen
DeltagareRingde och prata med Skatteverket, dom blev helt plötsligt intresserade av bilparken i Svedala då dom tyckte de verkade som om dom flyttar runder pengar och fuskar med skatt mm.
Piggsvinen (polisen) var dock inte så jätte intresserade då dom tyckte att de va inget brott att sälja någon annans bil
13 april, 2011 kl. 06:49 #222434Gilarski
DeltagarePiggsvinen (polisen) var dock inte så jätte intresserade då dom tyckte att de va inget brott att sälja någon annans bil
Va’ är dom roliga ellerrr! 😮 Vänd dig till en annan polisstation då, men kontakta även en advokat samt tala med dina försäkringsbolag för att rådfråga dem.
Eftersom du haft bilen en kortare period tycker jag du gott kan häva köpet om du nu känner för det med hänvisning till det jag tidigare påpekat. Alternativt får han kompensera dig. Om han vägrar så lämna ärendet till ARN.
15 april, 2011 kl. 16:18 #222432striiiker
DeltagareSatt precis och fick syn på tråden, måste säga att jag blev lite förvånad att Bilparken, som är en autoriserad försäljare. Har varit med om när bekanta nästa gått på en nit, men det har aldrig handlat om en autoriserad återförsäljare.
Kanske bara en försäljare som håller på så just på Bilparken, eller?
15 april, 2011 kl. 16:36 #222442Gystompa
DeltagareVa’ är dom roliga ellerrr! 😮 Vänd dig till en annan polisstation då, men kontakta även en advokat samt tala med dina försäkringsbolag för att rådfråga dem.
Eftersom du haft bilen en kortare period tycker jag du gott kan häva köpet om du nu känner för det med hänvisning till det jag tidigare påpekat. Alternativt får han kompensera dig. Om han vägrar så lämna ärendet till ARN.
Trådens anklagelser kan ju vara fejk med. Eller så berättas inte hela historien. Har svårt att tro att Polisen skulle agera på det viset.
Lika svårt att tro att den svensk aukteriserad återförsäljare av Subaru i den storleken av företag skulle kunna göra nåt sånt här17 april, 2011 kl. 09:08 #222451Tomtefamiljen
DeltagareSatt precis och fick syn på tråden, måste säga att jag blev lite förvånad att Bilparken, som är en autoriserad försäljare. Har varit med om när bekanta nästa gått på en nit, men det har aldrig handlat om en autoriserad återförsäljare.
Kanske bara en försäljare som håller på så just på Bilparken, eller?
Bara att söka på Google, bilparken/bilskojare så får man upp mkt otrevliga saker om dom.
Har oxå fått veta nu i efterhand att de varit stort reportage om dom i Kvällsposten för dom är glada i att lura köpare17 april, 2011 kl. 09:14 #222452Tomtefamiljen
DeltagareTrådens anklagelser kan ju vara fejk med. Eller så berättas inte hela historien. Har svårt att tro att Polisen skulle agera på det viset.
Lika svårt att tro att den svensk aukteriserad återförsäljare av Subaru i den storleken av företag skulle kunna göra nåt sånt härFör att de ska räknas som bedrägeri så skulle jag ha förlorat något och eftersom jag dock ändå har bilen så va dom osäkra om de kunde räknas som bedrägeri.
Anmälan är gjord nu sen fick dom se hur dom skulle gå vidare med de.17 april, 2011 kl. 09:20 #222443Gystompa
DeltagareFör att de ska räknas som bedrägeri så skulle jag ha förlorat något och eftersom jag dock ändå har bilen så va dom osäkra om de kunde räknas som bedrägeri.
Anmälan är gjord nu sen fick dom se hur dom skulle gå vidare med de.OM det nu är som du säger vilket jag hoppas. Så tycker jag verkligen synd om dig.
Det hela verkar bara för sjukt för att vara sant 🙂
Men hoppas det löser sig, jag hade nog varit fullständigt vansinnig om jag vart i din sits17 april, 2011 kl. 09:22 #222453Tomtefamiljen
DeltagareHar försökt få tag i chefen på bilparken i en vecka nu, även han som haft hand om försäljningen.
Konstigt nog så är han sjuk, på lunch, gått för dagen eller något sånt så man inte får tag i honom.17 april, 2011 kl. 17:43 #222454Tomtefamiljen
DeltagareOM det nu är som du säger vilket jag hoppas. Så tycker jag verkligen synd om dig.
Det hela verkar bara för sjukt för att vara sant 🙂
Men hoppas det löser sig, jag hade nog varit fullständigt vansinnig om jag vart i din sitsKan lova att där finns många tankar om vad man kan göra med de stället men i slutändan hjälper de inte mig.
Kör på linjen med anmälan till skatteverket, polisen och ska ringa arn oxå.
Sen försöka få tag i ägaren ett par gånger till sen skiter jag i honom8 augusti, 2011 kl. 08:51 #222431Scav
DeltagareHur slutade detta då ?
8 augusti, 2011 kl. 12:36 #222444Eiiiiik
DeltagareLäste historien nu också. Är nyfiken!
Fick du tag på försäljaren? Vad sa polisen?Lycka till!
14 augusti, 2011 kl. 12:12 #222429Subarumicke
Deltagarehttp://www.rejta.se/omdome/125292/Bilparken+i+Svedala+AB
verkar vara flera som har problem med Bilparken 🙁
22 augusti, 2011 kl. 03:45 #222455Tomtefamiljen
DeltagareSkickade mail att jag tänkte anmäla dom till polisen och Skatteverket vilket jag gjorde.
Polisen va inte alls intresserade och hur de gick hos Skatteverket får man inte veta.Dock fick jag mina saker som skulle va till bilen och skatten betalade dom.
Chefen va precis som jag läst i andra trådan, otrevlig och nästan förklara för en vilken typ man var.
Dom hade inte gjort något fel enligt honom men för att va snäll tog dom in bilen och fixade ac:n som va trasig vilket dom inte upplyste vid köp.
Dom provtryckte den och fyllde på den då de bara saknades lite gas enligt dom, fungerade i typ 2 månader sen stendöd igen så nog var de mer än lite gas som saknades.Vet inte om man kan göra så mkt mer mot domspecielt eftersom de går många månader nu.
Bilen går dock som en dröm men ska in på verkstad imorrn efter de att jag körde på en lite större fågel i april, har ju tagit litta tid att få fram delar till den. Bara morette framlampan som inte finns än då Subaru inte kunde få fram några såna tyvärr
5 september, 2011 kl. 09:36 #222457LuradAvBilparken
DeltagareDet enda man kan göra är att aldrig någonsin mer köpa bil på Bilparken i Svedala och informera andra också vad som kan hända om man gör bilaffärer där.
I dagens Kvp fanns följande:
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2550369/verkstad-kraschade-elvis-nya-bil
Det visar att Bilparken i Svedala tar ingen som helst ansvar för vad säljarna gör.
Vi blev också totalt grundlurad av Bilparken i Svedala och det var denne man som krockade BMW:n som blåste oss helt.
Innan vi ens hann prata mellanskillnad så ville han se serviceboken till vår inbytesbil och det fick han omgående. Där kunde ha se att bilen var servad mycket punktligt.
När vi sedan frågade om serviceboken till bilen vi köpte så sa han att de hittar inte den men de ska söka. De har än i dag, 20 månader efter vårt bilköp, inte hittat denna servicebok.
Inte kanske så konstigt då våra efterforskningar visade att bilen har inte blivit servad på flera år. Då förstår man varför de inte kunde visa upp någon servicebok till den.
Sedan hade bilen slitna sommardäck och han sa att vi för köpa allrounddäck (urusla trafikfarliga sådana) för 5000 kr. Sedan visade sig att såna däck kostar 3800 i affären. En ärlig säljare hade sagt att ni får däcken billigare i affären.
Och han sedan sa vad vi får för vår inbytesbil så gjorde vi upp affären. Vi litade på Bilparken men såg senare att försäljaren hade sänkt priset på vår inbytesbil med 5000 kr. Oärligt så det visslar om det !!!
Vi försökte kontakta säljaren men han låg på sjukhus just p.g.a. vattenplaningen han fick med bilen han tjuvlånade.
Efter många om och men så fick säljaren tydligen sparken från företaget och han ersattes av en annan försäljare i Svedala som minsann visade att han var en värdig arvtagare till den sparkade försäljarens mantel. Han kunde visa minsann att han kan han också. Han har kanske gått i samma skola som den sparkade försäljaren???? Vem vet. 🙂
När vi försökte komma kontakt med honom så tog han inte kontakt, jag tog kontakt med honom i juli 2010 och han lovade återkomma innan fredagen (detta var en tisdag). Om han återkom ? Nej då men efter sex månader så fick jag tag i honom och han sa att han hade helt enkelt glömt bort.
Sånt gör bara oärliga och oseriösa bilskojare. Det visar att man klarar sig inte med ärliga och seriösa metoder.
Nu är det väl kanske inte så stor risk att den denne ”ersättare” får sparken då han är nära anhörig med en av ägarna till företaget men man ska kanske aldrig säga aldrig, speciellt i dagens läge.
En positiv sak som dock måste sägas om han som tjuvlånade BMW:n och totalkraschade den är att vi ville ha en gummimatta bak och det fixade han omedelbart. Genom att ta en oljig gummimatta från en annan bil och den gav han till oss. Stort plus till honom !!! 🙂
Nu kommer vi och varna alla vi känner om vad som kan hända vid en bilaffär hos Bilparken i Svedala men det är inte deras fel, felet är helt och hållet vårat eget då vi litade helt och hållet på Bilparken, vi hade aldrig ens trott att de skulle vara Bilskojare.
Sveriges värsta bilskojare är rena rama söndagsskoleeleverna i jämförelse med Bilparken i Svedala !!! 🙂
Dessutom fanns det ett par punkter till som vi blev lurade på men vi tar det.
Hellurad i Svedala men aldrig mer
5 september, 2011 kl. 13:03 #222456Tomtefamiljen
DeltagareNä de där stället är helt sjukt. Att ingen myndighet sätter stopp
För dom är en gåta för mig -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.