› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › lustig mätare??
- Detta ämne har 9 svar, 1,033 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 5 månader sedan av
Guailo.
-
FörfattareInlägg
-
13 september, 2004 kl. 19:11 #2621
Nano
DeltagareHej!
Har en Laddtrycksmätare (Autometer Phantom) som beter sig lite konstigt. När turbo börjar ladda och man tittar på mätaren så hackar visaren sig upp i ca 5 psi per steg. Alltså den kan hoppa från 5 till 10 och 10 till 15 men visar inget därimellan. Tycker den borde dra mer jämnt hela vägen upp. Nån som har något liknande problem med sin mätare??
MVH Mårten
13 september, 2004 kl. 19:18 #53547griml0ck
DeltagareHackar bilen oxo ere ju inte mätaren, annars är det nog bara o byta ut den. Prova låna nåns om du kan, och se om det blir samma resultat. Det är väl lättaste lösningen.
13 september, 2004 kl. 19:29 #53552Nano
DeltagareKan känna något ryck precis när den börjar ladda och när jag sakta gasar på 2:ans växel. Annars känns det inget konstigt på någon växel när man gasar, släpper och trycker på igen. Men jag ska prova se om jag kan låna någons.
MVH Mårten
14 september, 2004 kl. 09:41 #53548Micke81
DeltagareHar du kollat så inte slangen till mätarn har korvat sig…?
Lite wildguess men kanske är det 😉/Micke
14 september, 2004 kl. 12:44 #53545syke
BlockeradJag tippar på att slangen är vikt för hård eller har korvat sig nånstans. Har exakt samma symptom på min oljetrycksmätare, och det beror på att slangen är lite för kraftigt böjd på ett ställe..
14 september, 2004 kl. 13:17 #53549Micke81
DeltagareÅk till OK/Q8, dem säljer slangen på lösmeter och byt sen ut hela slangen. Vissa fabrikat slänger med riktig skit-slang och då blir det lätt nisse 🙁 Har du en ordentlig gummislang så kan du böja den nästan hur du vill utan att den korvar ihop sig.
Lycka till!
/Micke
14 september, 2004 kl. 18:10 #53551CastoRFibeR
Deltagareautometer använder sig inte av vanlig ”vacum” slang som dom flesta andra tillverkare, utan en tunnare och relativt stel slang, iaf på dom lite dyrare modellerna. hurvida så är fallet med phantom mätarna vet jag inte.
autometer använder en annan teknik än lite billigare mekaniska mätare
som vanligtvis använder en vanlig vacum slang med en strypnippel för att förhindra att mätarnålen hoppar precis som du beskriver.släng iväg ett mail till autometer så kan dom säkert hjälpa dig. dom har alltid kommit med bra råd när jag har haft problem.(snabba med att svara brukar dom va oxå)
MVH/Pär
15 september, 2004 kl. 08:56 #53550Micke81
DeltagareKör dem hård plastslang?
/Micke
15 september, 2004 kl. 10:41 #53546syke
BlockeradJapp,
vit, hård, halvgenomskinlig plastslang.15 september, 2004 kl. 14:28 #53553Guailo
DeltagareHej!
Denna vita hårda slang är ett xx att jobba med när den viker sig. Fick med sådan till en mätare jag skulle haft i Vobblon…Den ligger fortfarande bredvid… (jojo, det säger mer om mig som person än om mätaren i sig… jag vet!) :*
/Peter
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.