SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Lysande bromslampa

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    GrizzlyBear
    Deltagare

Nu ikväll när jag skulle ta bilen uppstod ett litet problem. -12 grader på temometer och bilen hade stått sen i går morse, så den lät lite trött men startade ändå på första försöket. Men varningslampan för bromsarna slocknade inte. Var ute och skrapade av rutorna och kollade sedan om den slocknat. Men det hade den inte, så jag lyfte på huven och kollade i bromsvätskebehållaren. Nivån låg nästan mitt emellan de två strecken och verkade inte vara frusen, vilket var min första tanke. Lyfte då luren och ringde en bilkunnig kompis, men inte heller han kunde svara på vad det kunde vara. Men medans vi snackade så slocknade lampan och har inte lyst igen sen dess. Detta var väl ca 10min efter det att jag startade bilen.

Någon som varit med om detta eller kan svara på vad det kan ha varit? Bromsvätskan borde väl inte kunna frysa så lätt?

//Björn

SecretAgentMan
      Deltagare

ABS-sensor som strulade lite kanhända? 🙂

/J

SecretAgentMan
        Deltagare

*asg*

Jäkligt sant…men bör man inte parkerat med öppna dörrar för att spakstället skall frysa? 😀 😀 😀

/J

GrizzlyBear
          Deltagare

Har inte ABS på min (’97 GL), så det är det nog inte… 🙁
            Men handbromsen var åtdragen, men den var det inga problem med att släppa på. Iaf inte spaken. Men bromsbeläggen kanske låg kvar emot ändå…

Hur som helst verkar det inte vara några problem nu, men det vore intressant att veta vad det kan ha varit om det kommer igen.

/Björn

SecretAgentMan
            Deltagare

En fastfrusen handbroms tänder inte lampan… 😉

/J

Manor
              Deltagare

Jag använder inte heller handbromsen normalt. Jag har också fått för mig att den i värsta fall riskerar att frysa fast lite. Jag skulle misstänka detta i ditt fall.

mvh Mats N

Manor
                Deltagare

…jo om hela spaken fryser fast…så det så ;).

mvh Mats N

Niklas
                  Deltagare

Säg inte det. Om grejorna blivit fuktiga när du kört innan sen har bilen stått still och allt har frusit fast. Har slutat med att dra handbromsen när jag parkerar såvidare jag inte skall stå en kortare stund eller om jag ställer mig i en skidbacke.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.