Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Madone
    Deltagare

Hej,
      Jag har en Legacy GT. Den har ju en Macintosh ljudanläggning. Jag undrar om jag kan få hjälp med vad det är för effekt i den anläggningen. I hemma miljö är ju Macintosh ett riktigt high end märke, men i Subban tycker jag att ljudet är helt mediokert. Inte mycket effekt med andra ord. Minimala inställningsmöjligheter och man kan ju inte ens justera subbasen. Instruktionsboken lämnar mycket att önska!

/Peter

Manor
      Deltagare

…jag har inget svar, men är av precis samma åsikt som dig.
        Detta ska ju vara Subarus “värsting”, men ljud och finessmäsigt så är den sämre än grejerna jag hade på 80-talet i bilen…tyvärr :(.

Madone
        Deltagare

Hej,
          Du är inte ensam med att inte ha svar, det har inte återförsäljaren heller. Tydligen inte IM heller. De svarar att det är ett 5.1 system. Vad svarar man på det? Nähä!!:eek:
          Från det ena till det andra, är du nöjd med din bil annars?

Peter

Manor
          Deltagare

Ja, bilen är det absolut inget fel på.

Det är väl navigator/stereo som stör mig lite då den är så “yxig” i både användarvänlighet och ändå sådan brist på finesser :-(.

Klimatanläggningen är väl sisådär då jag tycker att den emellanåt blåser storm på Full-Auto läge.

Jag tyckte initialt att en 5-stegs automatlåda lät lite gammeldags, men den fungerar riktigt bra och jag har inget alls att klaga på den faktiskt.

Finessmässigt så saknar jag parkeringssensorer (nej, skiten som kan eftermonteras hos handlaren tar jag inte i med tång…), och en farthållare med avståndsbedömning som kan anpassa farten skulle varit smaskens ;).

Vad tycker du om Legacy GT:n?
            Är det en 2010/2011?

Madone
            Deltagare

Jag får hålla med dig, bilen är det inget fel på. Men….. den är inte speciellt rolig, framförallt inte när jag kom från en Spec B. Den här känns stor som en lastbil i jämförelse. Man kan sitta med hög hatt inne.
              5 växlat är stenålder med tanke på konkurrenterna och JA kliman lever sitt eget liv. Kan du få varningsljud på din backkamera?

GT’n är ok men det är ingen Spec B. Ibland undrar jag varför jag bytte till en så ful bil. Jag vet dock svaret: sälj Spec B’n medan man får något för den. Den är en 10:a Det finns inga andra. Det är överblivna baltbilar. De får inte säljas nya 2011 för de klarar inte Euro 5 avgaskraven!

Madone
              Deltagare

Hej Mats,

Du och jag kommer nog aldrig att få reda på hur bra eller dålig Macintosh anläggningen är. Efter 19 veckor och flera påtryckningar mot IM fick jag detta svar :

Det verkar snudd på omöjligt att få fram några data på anläggningen. Vare sig Clarion eller McIntosh släpper info från FHI är det lika tyst. Även om det smärtar att erkänna, så verkar det som om jag inte kan hjälpa dig. ”

Tydligen skäms både Subaru och Macintosh över den Dåliga produkten. Im kan dock på millisekunden ge dig siffrorna från 0 -100 samt en körcykel över bränsleförbrukningen enligt en EU norm på ej går att applicera i verkligheten.

Kan låta bitter men att inte kunna ge svar på ganska basala saker gör mig så trött 🙁

Någon som en sugen på en Legacy GT kombi -10 förresten?

LegacyLarsa
                Keymaster

Är radion intregerad i instrumentpanelen, eller sitter den i en dubbeldin-fack? Sitter den i en dubbeldin, kan du ju alltid byta ut den, Janne248 hittade en fin apparat i tyskland, för ett vettigt pris, hör med honom vad det var för modell.

/Larsa

Manor
                  Deltagare

Jo, jag håller med.
                    Navigatorn/stereon håller absolut inte samma klass som den övriga bilen :(. Visst, den fungerar men är inget direkt underverk…

Larsa, det är en dubbel-Din med separat skärm och inte så lätt att ersätta med något från bilradiohandlaren. Det är väl också så att man inte tycker att det ska behövas på Subarus toppmodeller!!?

Madone
                    Deltagare

Jag kommer inte att byta ut dubbeldin delen. Precis som Manor säger är den väl integrerad. Funderar dock starkt på att byta bil då jag aldrig blivit vän med GT’n.
                      Den har ingen själ, jag blir inte glad att se den som jag blev med min gamla Spec B.
                      Den är faktiskt som en container på hjul. Jag skule nog sakna en del finesser dock. Vet inte vad man skulle ha, men min fru vill ha 4 hjuls drivet.

Manor
                      Deltagare

…jag aldrig blivit vän med GT’n.
                        Den har ingen själ, jag blir inte glad att se den som jag blev med min gamla Spec B.

Tråkigt att höra. Jag är själv väldigt nöjd med 3.6R:en. Jag funderade faktiskt på en Legacy GT, men ville byta bilmodell/typ helt. Jag tycker att 6:an har en skön gång om än utan direkt klipp. Det jag är mest fascinerad över är att bränsleförbrukningen går att hålla så pass låg…enligt färddatorn så har jag snittat 1150 mil på 0.82 l/mil, men det är lite mer vid pumpen så 0.85 l/mil ärliga tror jag det blir. Ren landsväg har jag varit nere i 0.75 l/mil i normala lagliga hastigheter.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.