Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22268
    Building Micke
    Deltagare

      Går det att mappa en subaru legacy turbo -92?

      #190926
      Legacy92
      Deltagare

        Tja, det beror väl på vad du menar med att mappa.
        Om det är samma styrenhet som orginal går det att bränna nya EPROM:ar med data (motsvarande VOS-chip). Det finns även en flagga i koden som gör att den kopierar alla inställningarna till det dynamiska minnet (RAM) och läser därifrån. Då ska man kunna ändra inställningarna lite mer live. Detta görs då med SELMON-protokollet, dvs seriellt med 1953 baud.
        Jag har funderat på detta ett tag men inte fått tummen ur än.

        lycka till
        /Jesper

        #190925
        lunkan
        Deltagare

          Klart det går att mappa om man skaffar ett eftermarknadssprut/piggyback.

          #190927
          Building Micke
          Deltagare

            Vad ligger de runt för pengar då:)

            #190928
            NickeH
            Deltagare

              Finns väl system från några tuselappar och uppåt beroende på om du ska piggyback eller en helt nya styrbox. Typ MegaSquirt är billigt men mycke jobb innan man är i hamn t.ex. Autronic är enklare men mycke dyrare.

              Du får antingen betala i pengar eller i tid. Känns inte värt på en gammal legacy.

              Byt till störra avgas och köp en laddtryckstryrning och höj laddtrycket lite grann det är nog det enda som är ekonomiskt försvarbart och man nu inte ska börja bränna EPROM som nån tidigare föreslog, men det kräver mycket kunskap.

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.