SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Mappa om efter byte av bränslepump

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #31246
    edbe
    Deltagare

      Sökte utan att hitta svår på frågan;

      Är spekulant på en GT med ecutek mapp (245hk). Bränslepump är bytt från original till Walbro GSS342 efter mappning. Behövs det inte ny mappning eller är det ok att köra som det är?

      #261669
      TomK
      Deltagare

        Du behöver inte mappa för pumpen

        #261667
        edbe
        Deltagare

          Du behöver inte mappa för pumpen

          Perfekt, tack!

          #261666
          Christian S
          Deltagare

            frångan är varför dom mappade den om inte bränslepumpen va bytt, känns ju rätt onödigt att mappa den på orginal grejer och det va väll därför dom plockade ur så lite effekt.

            vad är gjort med bilen? för 3″ avgassystem (eller 3″ dp och 2,5″ halvsats), soppapump, tändstift brukar ge 260-280Hk, så om det sitter dom grejerna på bilen så hade iallafall jag mappat om den för att få ut mer effekt.

            #261668
            edbe
            Deltagare

              frångan är varför dom mappade den om inte bränslepumpen va bytt, känns ju rätt onödigt att mappa den på orginal grejer och det va väll därför dom plockade ur så lite effekt.

              vad är gjort med bilen? för 3″ avgassystem (eller 3″ dp och 2,5″ halvsats), soppapump, tändstift brukar ge 260-280Hk, så om det sitter dom grejerna på bilen så hade iallafall jag mappat om den för att få ut mer effekt.

              Apexi öppet filter
              2.5″ Rostfritt och katlöst avgassystem inkl downpipe, Blits Nür Spec R 4.5″ slutdämpare enligt annons.

              Varför dåvarande ägare gjorde som han gjorde kan jag inte svara på.

              Sent from my iPhone using Tapatalk – now Free

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.