› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Mappa om org box
- Detta ämne har 7 svar, 1,103 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 10 månader sedan av
.zip.
-
FörfattareInlägg
-
24 oktober, 2013 kl. 20:39 #31290
EmmE
Deltagarefinns säker miljoner trådar om detta, men de mesta jag sökt på är lite gammalt!
så var ska man mappa om bilen?
har bytt till den mera flödesvänliga insugsslangen (silicon) bygger 3″ från turbon imorn kort
soppapump å spridare lär väl räcka till 300 ehp!?
vad rekomenderar ni annars då?era tips tack!
han jag köpte bilen av sa att den var chippad, lite svårt att tro på honom om då de skulle vara 3″ RF system hela vägen (org, rostigt som fan) rostlagade skärmkanter bak(bubblar redan igenom)
så..speak up folks
25 oktober, 2013 kl. 03:46 #261835adam.b.w
DeltagareVad ör de för spridarebi den och vad har du flr soppa pump? On jag inte ör heltbutebå cyklar. Ligger nig JRM närmast för dig. Dom skulle jag tagit kontakt med. Passa på att fråga don hurnofta dom kalibrerar sina rullar är almänt nyfiken;)
25 oktober, 2013 kl. 06:50 #261833Gilarski
DeltagareSom Adam skriver är JRM bra.
300 hk på en GT (440 spridare fas2) får du ut med nöd & näppe på orginalspridarna om du kör bensin. Vet ej exakt kapacitet på orginal soppapump men den torde vara on the edge för att leverera soppa nog för att upprätthålla 3bar.
Har sett aldeles för många kolvras så jag skulle rekommendera att du först bygger om bränslesystemet till paralellkopplat så sista kolven inte smälter samt kör på bästa möjliga olja för att minska risken för vevlagerhaveri. En EJ205 är byggd för avsevärt lägre effekt än 300, även om en & annan lyckats hålla dem vid liv på dessa effekter så ta det lungt och tänkt till innan du plockar ut mer pulver.
Att mappa orginalboxen är klockrent, du behåller då framförallt all diagnostik.
25 oktober, 2013 kl. 12:28 #261832kamikaze
DeltagareOrginalturbo orkar inte upp till 300 hk utan den stannar vid ~260, så jag skulle kört på en VF 35 eller TD05-18g turbo, 550cc spridare 255L/H soppapump så borde det gå men då är det som Napoleon skriver precis på gränsen av vad orginal kolvar mäktar med, har själv smällt en kolv med denna setup och effekt. Så att bygga om soppasystemet till parallellmatat är nog inte fel och även en bra investering för framtiden
Sen är det även i detta effektområde som koppling och växellåda börjar säga ifrån men så länge man har det i åtanke så är det bara att flabba och köra 🙂Har en turbo till salu om du är sugen
http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=9270125 oktober, 2013 kl. 18:37 #261836EmmE
Deltagarehmm, tack för era synpunkter!
men börja bygga om soppasystem å sånt har jag inget lust med nu 😛
men ska kika upp i databoxen om nått chip är märkt, så man vet, eller om de nu är orginal(vad ska de stå på de?). ägaren innan sa att de var 250-260 hk på ca 1bar, lite svårt att tro de eftersom allt var orginal…
om de nu skulle vara org.chip i boxen, så med 3″ hela vägen, nya insugslangen och ladda 1bar, borde den kunna justera sig själv, eller hur jag ska uttrycka mig, och vara rätt safe?(07-08 är väl org ladd)
då uppskattar jag de till runt 240hk i motorn!?
de räcker ju till att sladda lite is med =)
25 oktober, 2013 kl. 19:26 #261834fiskman
DeltagareEmme. Vad har du för bil? Äldre gc8 eller legacy
25 oktober, 2013 kl. 19:34 #261837EmmE
Deltagareen impreza gt-99 utagen-00 så en my00 !?
26 oktober, 2013 kl. 09:16 #261831.zip
DeltagareTråd flyttad till rätt avdelning.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.