Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
  • Författare
    Patrick P931
    Deltagare

I Tyskland kan man tanka 100oktan på shell, perfekt innan ett varv på ringen!

Aral 102 kör jag på då jag hittar det, börjar nästan närma sig racesoppa. 😉

Finns dock inte nära Ringen. ;(

STIred
      Deltagare

Ja du Raul är lite osäker.. Körde på isen och på 3de varvet dog all kraft och började ryka som satan.. Blev hål i 3ans kolv ;( men som sagt så var det ju snik bygge med ej25 botten del med orginal kolvar… Men nya maskin nya tider nya möjligheter 😉 hur går det med din kokare då!?

Ska prata med Jrm ang mappnigen om jag ska. Köra på bara 98 eller 98 och sen 98+ 😉

Ok tråkigt som fan.Men som du säger, nya möjligheter istället :)..

Om de ser till att den går aningen fett när den är mappad på 98 så borde lite etanoltillsats göra att det blir precis lagom. Men som sagt kolla med Jimmy om det nu är han som kommer mappa, de bör ha koll på vad som funkar bäst och om det är värt blanda lite för att ligga på den säkra sidan.

Jodå mitt bygge går framåt, ganska sakta iofs. Har i stort sett allt till 2.1l motorn hemma så jag tänkte bygga klart den i höst. Sen har jag skaffat en brukskokare i början på sommarn som jag köpt lite saker till. Kommer nog starta en ny tråd för “shoppingbilen” för det finns lite planer för den med och den blir säkert klar före “pallbockräsern” 😀 Blir dock inget jätteavancerat för brukskokarn, vill inte att den ska bli ståendes med 😀

/r

Kvarnis
        Deltagare

Alltså ska du bara köra sommar tid?
          Mest nöje?

kan du ha med en 5l eller 10l dunk i bilen?
          mappa på 95+5 lr 10l E85
          Nästan alla mackar i dag kör med 95+E85 i samma pump.
          Alt 98+E85

Alt Scottimax men det är lite lurigare här i Svergie

Mumin
          Deltagare

Bilen kommer vara brukis under sommaren. Så blir nog 1000 mil per år iaf 😉

Kvarnis
            Deltagare

Jo men som jag sa klarar du av att ha en dunk i bagaget så kan du lika gärna blanda soppan det är hyfsat idiot säkert, och då du ändå inte tänker E85 konvertera så är det ganaska perfekt 🙂

Vilken turbo ska du köra med, vilka spridare har du?

Mumin
              Deltagare

Orginal från type r V6 så är det vf 27a tro? Eller 23? Allt är orginal har bara 3 tum sen Sti ic från new age… Så kanske man ska mappa på 98 sen lite köra med dunk efter 😉

goffemannen
                Deltagare

Det sitter väl vf28 på V6 precis som V5.

/ David J – Superior Media

Kvarnis
                  Deltagare

Jeep, VF28

Du bör mappa för blandningen om du inte tänker kolla afr spikningar m.m.
                    Om du mappar 98+5 lr 10l aå lär ju JRM ändå inte mappa den så nära gränsen alla fall.

Snilsson
                    Deltagare

Går det inte mappa en STI (EJ20) på 95 då? Ser att många börjar göra det i UK nu.. Förlorar man mycket effekt måntro?

Mumin
                      Deltagare

Allt går!! Men tror det blir mappa på 98 och sen tanka 98+ sen så blir det snäll mapp pga lådan…

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.