SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor mappad av bob rawle i UK. problem ?

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    volvosnubbe
    Deltagare

Hej !
      Bilen min e mappad av bob rawle i England .
      Den ska vara mappad på 99okt(v-power) tankade i 98oktanig svensk bensin men tycker den går knepigt.
      Borde väl inte vara sån skillnad på 1oktan?
      i och för sig är de ganska kallt ute nu och ja antar att englands vintrar inte är desamma.
      Har en knock link som blinkar till att den spikar på högre varv . Hör själv inga spikningar men de låter mer som en misständing.
      Sen känns den inte som den går riktigt jämt vid vissa varv vid jämn gas.

Frågan är om det är något som e vajsig eller knocklinken som drar iväg mig på vilovägar.

Va tycks bör jag mappa om den ?
      bob e ju en bland uks bästa .då de förnärvarande e väntekö på 2 månader i dagsläget.

Bilen drar ju sjukt mkt soppa oxå.
      Gamla gtn låg på 1,3l/mil men denna drar nog uppimot 1,8 skulle ja tippa på.

skall ju iof byta tändstift o oljor .. kanske ser om det ser galet ut.
      Vad ska man köra för stift ? (köper helst ngk och är ute efter nr )
      / Dennis

goffemannen
      Deltagare

jo de kan vara an hel del skillnad på v-power och 98 oktan. för de första så är det itne alltid det är 98oktan i den som ska vara 98oktan. Tanka i v-power och se hur bilen går.

Kvarnis
        Deltagare

Detär tom väldigt stor skillnad mellan V-power och 98 oktan, är den mappad hyfsat nära gränsen så är det granterat spingniar.

Ta kontakt med Bob är mitt tips och diskutera ang ditt problem.
          Sen så är det ett map baserat sprut?

Kallt väder tunnar då ut soppa blandingen och bilen går snålare och känns svag/ryckig

CeDEe
          Deltagare

Kör på Denso-stift. Tyvärr har jag inte numret på dessa då jag fick hjälp att beställa dom. Men Denso is teh shiet! =)

Turbovin
            Deltagare

Detär tom väldigt stor skillnad mellan V-power och 98 oktan, är den mappad hyfsat nära gränsen så är det granterat spingniar.

Ta kontakt med Bod är mitt tips och diskutera ang ditt problem.
              Sen så är det ett map baserat sprut?

Kallt väder tunnar då ut soppa blandingen och bilen går snålare och känns svag/ryckig

Insugstempgivaren ska väl kompensera för kallare väder? Det gör den ju på bilar med originalmonterat map-sprut. Men kompenseringen kanske inte är tillräcklig i mappen om den är från uk.

Kvarnis
              Deltagare

beror på sprutet lite gran gammla link hade ex inte iat

Sen maila Bob och råd fråga vad som kan tänkas vara fel, är det ecutec eller vad är det för ecu?

NickeH
                Deltagare

Nu vet jag inte var du bor men som här uppe i norrland där det är 25 grader kallt just nu bör man inte maxa bilen.

Ingen bil är mappad för -25grader kallt, insugstempen en vanlig sommardag är ju minst 50grader varmare.

Hur går din bil på sommarn?

volvosnubbe
                  Deltagare

mailade lite med mr rawle.
                    Verkar helt hundra på att den är mappad hos honom nu iaf.
                    march 2004 var den mappad.
                    Han sa bara att han kunde ta en titt på mappen efter han kommit hem från malta då han skulle vara där o mappa tills på måndag.
                    Dock blir de ju lite bekymmer då ja inte bor i UK utan Göteborg.
                    Såvida man inte bjuder hit honom hehe.
                    Sen nämde han inget om kallmapp eller nått.eller hur den är mappad.
                    Den är ecutechad ..allt ja vet.
                    323hp har ja bänk papper på.

Tändstift tänkte ja köper något kallare än orginal . brukar ju vara nått i stil med bcp7es . Kör de iaf sådanna på min mr2a men vet inte va imprezan gillar. Körde irudium hks 8or på min gt innan (mappad på jrm).

/ Dennis

Christian S
                    Deltagare

Tändstift tänkte ja köper något kallare än orginal . brukar ju vara nått i stil med bcp7es . Kör de iaf sådanna på min mr2a men vet inte va imprezan gillar. Körde irudium hks 8or på min gt innan (mappad på jrm).

/ Dennis

NGK PFR7B ä bra skit, är välldigt många som kör med dom, 3 av 4 imprezor i vårat garage kör på dom och kanske mikael med men det får du fråga han om.

volvosnubbe
                      Deltagare

NGK PFR7B ä bra skit, är välldigt många som kör med dom, 3 av 4 imprezor i vårat garage kör på dom och kanske mikael med men det får du fråga han om.

Tackar för den infon !
                        nja mikke fick sina bytta innan han köpte den så han vet inte vad som sitter i !
                        / Dennis

type_ra
                        Deltagare

Jag kör med NGK Iridium 7:or
                          dessa: http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product.php?p_id=1254

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.