› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Mappad och klar!! nästa
- Detta ämne har 9 svar, 1,190 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 4 månader sedan av
Mumin.
-
FörfattareInlägg
-
28 september, 2010 kl. 17:42 #24258
Mumin
DeltagareIdag hämtade jag bilen från JRM riktigt duktiga killar, sjukt imponerad! Men när Jocke var ute och mappade så pallar inte min exedy koppling av vrided på 4an och 5an 🙁 så blir ny koppling och lite fin justeringar + bänkning!
Stort tack till JRM för bra service + att ha delarna hemma när man behöver dom 😀
Kommer ha en exedy orginal koppling 750mil still salu inom kort om något känner att dom inte behöver effekt över 400nm.
28 september, 2010 kl. 19:57 #211280Subarumicke
DeltagareSka du sälja i väg en en koppling som slirat och är paj??? Vad seriöst 🙁
28 september, 2010 kl. 20:14 #211284Mumin
DeltagareDen har gått 750mil och den slirar på 4an och 5an pga effekten inte dålig.. Den slirade inte innan mappning det var Jocke som upptäckte det när han höll på. Inge fel på den för dom som kör under 400nm i vrid.
1 2 3 slirar den inget alls. Så slirar bara när man trycket platta i matta på 4an och 5an inte annars.
Därför har jag köpt en starkare koppling. Inget fel på den jag har.28 september, 2010 kl. 20:35 #211281Subarumicke
DeltagareHar den slirat 1 ggr= då är den förbrukad TRASIG KASS lamellen är Fucked
släng skiten istället för att lura någon att köpa den
28 september, 2010 kl. 20:39 #211282Blackwidow
DeltagareHåller med föregående, den koplingen e inget och sälja, Pallar den inte för mer än typ 400nm e den ju kass, min orginal klarade av nästan 500nm i över 3000mil trots hård körning…
28 september, 2010 kl. 20:46 #211285Mumin
DeltagareHåller med föregående, den koplingen e inget och sälja, Pallar den inte för mer än typ 400nm e den ju kass, min orginal klarade av nästan 500nm i över 3000mil trots hård körning…
Fy fan det var bra. men konstigt att min gav upp efter 750 mil? Aja skit samma pengar i sjön men så blir det ibland.
28 september, 2010 kl. 20:58 #211288Steewe
DeltagareDen behöver inte bara kass, men mycket talar för att den har gått varmt och således förstörd.
Annars vad det tråkigt att du inte fick papper på effekten, bättre lycka med bättre koppling. 🙂
28 september, 2010 kl. 21:23 #211286Mumin
DeltagareDen behöver inte bara kass, men mycket talar för att den har gått varmt och således förstörd.
Annars vad det tråkigt att du inte fick papper på effekten, bättre lycka med bättre koppling. 🙂
Papper kommer.. ska byta nästa vecka. Sen in och justera mappen lite och bänka 🙂
Jocke avbröt ju allt vid första sliren. dvs vid 4ans växel, så därför är jag ganska säker att det är ok.. Sen slirar den inte vid 1 2 3 fullt ös. rycker inte hackar inget. Men men skit samma.
Detta är ju typ samma fenomen att man drar iväg från ett röljus fast man slirar lite extra pga lite högre varv. Skulle vara jävligt konstig om koppling skulle vara slut efter det eller?
Skillnad om den skulle slira så fort man drar på vid 4an.. drar man med 1.1 bar så går den fint.. just vid 1.3 så slirar den. Detta gäller dock 2.5 maskin och inte 2.0 maskin.
29 september, 2010 kl. 14:12 #211283Bodyshot
Deltagaregött mumin att du fick ordning på kärran! Blev det någon skillnad tycker du? Jag väntar på mitt PORRPAKET från usa nu innehållandes allt man kan önska sig som spec-runkare 😉
29 september, 2010 kl. 19:42 #211287Mumin
Deltagaregött mumin att du fick ordning på kärran! Blev det någon skillnad tycker du? Jag väntar på mitt PORRPAKET från usa nu innehållandes allt man kan önska sig som spec-runkare 😉
Kan inte mer än säga att du hade total rätt. Det blev enormskillnad 😀
Bytte iaf kopplingen idag.. den som satt i såg nästan lika han ut inte sliten iaf. Ska iaf in kanske på Måndag eller Tisdag för justering av mappen + bänkning 🙂 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.