Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #359
    honkster
    Deltagare

      Ska citera ungefär från en tråd jag läste:”Om du får haveri på motorn är det bara att nollställa ecun då värderna går tillbaka till vanligt”. Innebär detta att man kan nollställa en mappning så lätt?
      T.e.x om jag ska byta batteri så måste jag mappa om bilen?

      Byter man inte styrboxen?

      ————————————–
      -HonKster- Blå My99 Kombi@Åre(vet som vanligt ingenting)

      http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi556

      #37186
      Wanderer
      Deltagare

        Det var jag som skrev det men jag är inte säker på det.

        Läste ngr trådar förut där det stod att om ECU’n får stå utan ström i runt 30-60 minuter så nollställs den och då var man tvungen att “lära upp den” från grundvärdena igen.

        Rätta mig gärna om jag har fel så att man inte råkar göra det dyraste batteribytet i historien 😉

        #37185
        honkster
        Deltagare

          Ja detta är en ganska viktig fråga, ingen som riktigt vet?

          ————————————–
          -HonKster- Blå My99 Kombi@Åre

          http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi556

          #37187
          JRM_Racing_AB
          Deltagare

            Vad som händer när man nollställer ECU’n är att man tar bort alla felkoder
            som har loggats i boxen, tomgångs och tändningsinställningar som är gjorda
            in i boxen försvinner och automatisk korrigering för spikning som boxen lärt sig under körning försvinner och börjar om från början. Mappen försvinner alltså INTE!

            Mycket riktigt så inträffar detta om man låter boxen vara utan ström en längre tid, dock så vet jag inte om det räcker med ett par timmar…så du kan byta batteri utan att oroa dig.

            Har man kört på dålig soppa, så är faktiskt en nollställning hälsosamt för bilen då den annars kan gå avsevärt mycket sämre…nollställde en bil för några veckor sedan, den boxen hade sänkt laddtrycket med två hekto p g a ovanstående!

            //Rikard

            JRM RACING AB / PROSPEED STOCKHOLM
            http://WWW.JRM-RACING.SE

            #37182
            SecretAgentMan
            Deltagare

              Svaret på huvudfunderingen är väl att pillar man så får man vara beredd på att det kan gå illa…antingen löser leverantören detta med en maskingaranti a’la BSR, eller så gräver man djupt i plånboken.

              Jag personligen ogillar skarpt folk som bygger tillbaka till standard och låter IM, eller försäkringsbolaget ta notan (det drabbar bara alla andra).

              /J

              Banträffsansvarig SSI
              Stolt ägare till Silverpilen

              #37183
              OzO
              Deltagare

                Bra svar JRM! *tumme upp*

                Jag personligen ogillar skarpt folk som bygger tillbaka till standard och låter IM, eller försäkringsbolaget ta notan (det drabbar bara alla andra).

                “Hear, hear, hear….” <- (försöker låta som en politiker i det engelska parlamentet) ________________________________________ http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
                ~ I will shadow o ye Precious Silver Piles with NOS tour 2003 ~
                “It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”

                #37184
                omar
                Deltagare

                  Är det nån av er som vet om man kan nollställa eftermarknads sprut
                  typ Motec!
                  Mvh Omar

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.