SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor mappning

Visar 5 inlägg - 61 till 65 (av 65 totalt)
  • Författare
    volvosnubbe
    Deltagare

Glömde skriva att den öppna dumpen ersattes med återcirkulerande kolvdump

Manor
      Deltagare

…även en ursäkt till JRM borde kunna vara på plats. De har uppenbarligen hanterat detta på ett ypperligt seriöst sätt…och att du bor 45 mil bort kan ju inte de lastas för.

Strat
        Deltagare

Kul att du är nöjd nu! 🙂

Att det ruskar och kvittrar är ju en nackdel med dawesen… Turbon försöker trycka in mer luft än motorn kan svälja. Kör man med originalstyrning kan man mappa laddtryck mot gas. Så är det gjort på min och det är väldigt lättkört, istället för av/på som det lätt blir med dawes.

/Claes

volvosnubbe
          Deltagare

…även en ursäkt till JRM borde kunna vara på plats. De har uppenbarligen hanterat detta på ett ypperligt seriöst sätt…och att du bor 45 mil bort kan ju inte de lastas för.

Eftersom jag själv inte pekat ut dem i ord direkt och inte gått ut o sagt att man ska passa sig för dem etc utan ni själva här har sagt vilken firma de handlar om och även endel kritik från er. som inte ja kan ta på mig.
            Hursomhelst så HAR jag bett dem om ursäkt INNAN jag åkte upp o mappade om bilen igen!
            Beklagade mig att det gick såppas långt och att tråden spårade ur.
            För ja började hela tråden med o fråga om VAD som va trasigt på min bil eller som inte lirade och om folk hade tips.
            Samtidigt har ja letat upp min gamla tråd och skrvit att dem grejjade det o den funkar kalas bra.
            Vad mer ska jag göra ?

ang ruskningarna…
            Jag menar att motorn ruskar på sig vid litet gassläpp .
            dvs dumpen öppnar inte upp .
            Och eftersom de sitter en bra hård fjäder OCH en bricka där fjädern bara ensamt klarar 30psi så tror jag att de e därför den ruskar på sig. För innan körde ja med mjukare fjäder och då ruskade den inte utan pös rätt länge o rätt onödigt mycket.
            Blev ju bättre när dem satte i den hårdare fjädern då de inte rycker så förbannat nu mellan väclingarna:D
            verkar som motorn inte gillar när man tömmer IC rören på tryck.
            Kanske tar turbon en bra tid o bygga upp o fylla igen därav att den rycker ? inte vet jag….
            För mig nån sa att de kunde bero på att de blev tryckstötar eller vad det var mot LMM och därför flippa den ur .

MVH Dennis

volvosnubbe
            Deltagare

Kul att du är nöjd nu! :)Att det ruskar och kvittrar är ju en nackdel med dawesen… Turbon försöker trycka in mer luft än motorn kan svälja. Kör man med originalstyrning kan man mappa laddtryck mot gas. Så är det gjort på min och det är väldigt lättkört, istället för av/på som det lätt blir med dawes./Claes

oj läste inte riktigt…. okej!
              Hmm har alltid kört mekansikt innan på andra bilar o även innan mappningen o då ruskade den inte.
              o andra sidan brukar de bara hända på tex motorväg.
              Tror personligen fortfarande på att de e dumpen.
              Aja.. blir nog bra ändå 😀

Visar 5 inlägg - 61 till 65 (av 65 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.