SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Mappning

Visar 4 inlägg - 31 till 34 (av 34 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #227936
    Skimmi
    Deltagare

      Ok tack för svar, ska byta tillbaka till original luftburken och testa, fast det låter konstigt om Lmm har hunnit bli trasigt från första gasande efter filterbytet.. men ska köra på efter ditt råd och återkommer jag

      #227937
      Skimmi
      Deltagare

        Tja igen, har bytt till den gamla luftburken och verkar allt är normalt.

        Men på den nya öppet filtret har jag också märkt att när jag växlar från 2 till 3 på full gas då dör bilen lite tills den hinner ladda om på 3an, och så klart fortfarande bilen hackar eller hostar på högre varv.
        Jag kontaktade Rallysportdirekt.com angåande det och dom sa att jag måste mappa för dom nyare årsmodeller är lite mer känsligare och sa han att det kan också vara att filtret läcker lite vaccum
        Nu är det frågan om mappning först.
        Har kollat efter bredbandslamda (afr) och den är rätt dyrt att köpa, ska kolla om jag kan få låna en sån utav nån för mappningen

        #227910
        Turbovin
        Deltagare

          Alla seriösa mappare har en bredbandslambda som de kopplar in så inte behöver du skaffa en sån för enbart mappningens skull, om du inte ska ha den permanent monterad vilket inte är fel iofs.

          #227917
          Patrick P931
          Deltagare

            Skönt att det fixade sig med orginallådan. Då orginal Subaru pappersfilter utan problem fungerar till mer än 400 hk kanske det är en bra idé att låta den sitta kvar?

            Obs att om du en dag tröttnar på det öppna filtret eller byter till ett annat bör du mappa om – igen.

            Om en bredbandslambda anses som stor investering kanske man även bör ta framtida mappningskostnader med i beräkningen, eller lära sig mappa själv. Det sista är utan tvekan roligast. 🙂

          Visar 4 inlägg - 31 till 34 (av 34 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.