SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt mappning av GT-99 frågor

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    berne
    Deltagare

tänkte kolla lite med er som har nappat era GT, vad har ni gjort med bilen, avgas, luftfilter, osv innan in mappa å var å hur mkt efeckt fick ni ut?

är mappa bättre/smartare än chip?

och vad fick ni betala:D

Snofi
      Deltagare

En mappning brukar gå på mellan 8-10k med ecutek vilken är den vanligaste mappen nu tror jag ;P
        En mappning med bytt 3″ från turbo och öppet luftfilter kan öka effekten från 218 till typ 270-275 ungefär, men du borde byta soppapump tändstift i samma veva enligt mig om du ska trimma mer senare.

Och jag vet inget om chip så kan inte uttala mig där.

specialized
        Deltagare

Det du måste ha : Större Downpipe.

Det många byter ändå:
          Soppapump, luftfilter(Inga öppna då de bara ger lägre effekt samt trasiga LMM )Tändstift. Resten av aga`t.

Ecutek-mappad med orginalturbon, ger 260-275 riktiga hk…dock inga 300 hk som vissa firmor påstår.

Kostar 10 K och görs bäst av http://www.atechmotor.com/ 🙂

Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

Mumin
          Deltagare

det där med öppet filter pajjar LMM vet inte.. ger dock ej mer HK kanske men insugs ljudet blir fränare 😛

körde med K&N filter 2k mil och nu HKS svamp filter i 2k mil INGA problemo!!

har 3″ från turbo, dawase och öppet filter ej mappad. laddar 1 bar.
            skulle vilja mappa men inga pengar 🙁 kanske nästa år.. men för coilisar:7

Turbovin
            Deltagare

Ja på min Type R har två st LMM gett sig och den har bara gått 4900 mil 🙂 KN-filter och senaste säsongen AEM Dryflow. Verkar som att vibrationer är en stor bov också.

Mats
              Deltagare

det där med öppet filter pajjar LMM vet inte.. ger dock ej mer HK kanske men insugs ljudet blir fränare :Pkörde med K&N filter 2k mil och nu HKS svamp filter i 2k mil INGA problemo!!har 3″ från turbo, dawase och öppet filter ej mappad. laddar 1 bar.skulle vilja mappa men inga pengar 🙁 kanske nästa år.. men för coilisar:7

Gör en sökning på forumet så skall du få se hur mycket problem det varit med öppna filter. Därmed inte sagt att det inte KAN gå bra att köra med öppet filter.
                K&N verkar funka bäst då de har haft ett stag som stöder upp filtret. Största problemet är nog vibrationerna som dödar LMM…

Mats
                Type R ’99

Bodyshot
                Deltagare

Jag hade sönder 5st LMM på min gt-00 som var ecutek steg1 plus VF34 och Autobahn fmic, jag hade Green cottons öppna filter. LMM är ett helvete på GT:n….

Snofi
                  Deltagare

Ja lmm är verkligen skit men det finns ju ett sätt man kan fixa det på och det är ju Simtek ;P dyrt men då får man massa roliga funktioner =)

berne
                    Deltagare

berätta mer:D 😀 😀 😀

Kvarnis
                      Deltagare

Här finns lite info från vår klubb sponsor ang Simtek.
                        http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=16&topic_id=1436&mesg_id=1436&page=

Sen finns det länkat tillännu mer info 🙂

Christian S
                        Deltagare

har simtek i min och det funkar klockrent 🙂 dåck så valde jag inte ASL/launch då jag aldrig kommer använda det ändå men därimot så la vi in så att jag kan välja mellan 2 olika mappar så om man mot förmoda skulle låna ut bilen så kan jag välja den snälla mappen och då går den fan sämre än orginal }(

min va för övrigt den första som dom monterade simtek i 😛

berne
                          Deltagare

ASL?

hur mkte hk fick du sen?

Christian S
                            Deltagare

ASL=respons
                              om du hade tryckt på länken i min signatur så hade du sett det 😉

189,7Kw (258,68Hk) 352,6Nm på hjulen vilket blir ca 298Hk 405Nm i motorn, varken Per eller vi vet varför det blev så lite effekt men den går riktigt gött ändå och framför allt så är den där jävla fartspärren på 180km/h borta }(

specialized
                              Deltagare

Måste leka besserwisser här lite 😛

ALS = Anti Lag System = Respons

Tillläggas kan ju även att sprutet (i det här faller Simtek)inte påverkar effekten något jämfört vilket annat eftermarknadssprut som helst.
                                Effekten blir alltså detsamma oavsett om sprutet kostar 5 K eller 30 K . Men då förstås under förutsättning att det går att mappa lika noggrant på bägge samt att mapparen kan bägge lika bra 🙂

Jag kanske är övertydlig, men här och där så ser man ju folk som tror
                                man måste ha dyraste sprutet och att detta isig, gör 10-20 hk :+

Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.