Visar 14 inlägg - 16 till 29 (av 29 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #43982
    SecretAgentMan
    Deltagare

      Vad jag förstått så är det samarbete med Autotec i Trollhättan. 🙂

      Info är på G – Grusdräparn’ ligger i förhandlingar med Per. 😀

      /J

      #43986
      Grusdraparn
      Deltagare

        Japp, mer info kommer vad det lider. 🙂

        /K

        #44003
        danjel
        Deltagare

          Är det på samma firma som mappat den innan, så brukar det vara timtaxa – skall du till en annan firma är jag rätt säker på att det blir en helt ny ommappning, med ny licens./J

          Mm, de va samma firma jag menade. Så hur mycket kostar det att få den ommappad? Ni som har gjort det, hur lång tid tog det och vad kostade det?

          #43983
          SecretAgentMan
          Deltagare

            Kör firman timkostnad, beror det ju alldeles på hur mycket som måste mappas om, och vad du inte varit nöjd med tidigare (lite av en “hur lång är ett snöre igen” 😀 ).

            En schysst mappning med standardturbo, så har man pillat dit en ny frän TD05-16G och har tänkt tillverka drevsallad – det tar en kille som Per cirkus 2-3 timmar att justera upp mappen på laddtryckssidan (det är bara där det påverkas egentligen med ett turbobyte).

            Ponera att du samtidigt pillat i 1000-cc-spridare och har tänkt gynna oljeländernas produktion – då är det betydligt mer jobb, då det måste gås igenom hela mappen.

            Ring firman ifråga och tjöta vettja! 🙂

            /J

            #43989
            gotte51
            Deltagare

              Hmmm hoppas det löser sig innan sommarn, jag å kompisen är grymmt sugna på att få bilarna mappade innan sommarns slut 🙂

              #43994
              Andersson
              Deltagare

                Ring JoCCe på JRM annars 073-4433200 (Kl.15-21)de har en otrolig service. Min licens + arb. 9900kr

                MVH C Andersson / Mr Konjak
                Full fart, spar tid!
                Det va inte bättre förr, det är bara sämre nu!

                #43996
                .zip
                Deltagare

                  9900:-? Betalade du överpris eller?

                  EcuTeK-licens samt individuell programmering (mappning)

                  Pris: 8.800 kr
                  SSi-medlemspris: 7.900 kr

                  //.zip

                  #43995
                  Andersson
                  Deltagare

                    Det priset var före rabatten jag fick, så 7900:- kan nog stämma om det nu inte va ännu lägre/ snål Smålänning som alltid prutar

                    MVH C Andersson / Mr Konjak
                    Full fart, spar tid!
                    Det va inte bättre förr, det är bara sämre nu!

                    #44000
                    kelta
                    Deltagare

                      Weeeeeeeeeee
                      Nu e de bokat en tid hoss Autotech (Per)
                      han får den nya utrustningen 29-Juni
                      så från Juli va de lungt att Mappa
                      😀 😀 😀 😀

                      #43993
                      JRM – JoCCe
                      Deltagare

                        Är det på samma firma som mappat den innan, så brukar det vara timtaxa – skall du till en annan firma är jag rätt säker på att det blir en helt ny ommappning, med ny licens./J

                        Har man licens i boxen så kan vilken firma som helst med EcuTeK-utrustning mappa den utan på den licensen som finns i boxen …

                        MVH JoCCe

                        #43997
                        IMPREZA FOREVER
                        Deltagare

                          Är det på samma firma som mappat den innan, så brukar det vara timtaxa – skall du till en annan firma är jag rätt säker på att det blir en helt ny ommappning, med ny licens./J

                          Har man licens i boxen så kan vilken firma som helst med EcuTeK-utrustning mappa den utan på den licensen som finns i boxen …MVH JoCCe

                          Just detta har jag funderat över en längre tid.
                          Alltså om min ecu är ecu tec3 eller annat utfört i england så
                          ligger alltså licensen i boxen och det kostar inte en ny licens om jag åker till JRM?
                          Tycker att jag skrivit nästan som du joCCe men ville bara göra en dubbel koll 🙂

                          ____________________________
                          http://www.garaget.org/?car=36415
                          http://www.rallybilder.com

                          #43987
                          Grusdraparn
                          Deltagare

                            Nu har vi koll på läget 🙂

                            Trollspeed kommer att fortsätta mappa EcuTek på rullande landsväg, men har för tillfället ingen som mappar. Dom har anställt en ny kille som kommer utbildas under den närmsta tiden och hoppas att snart vara igång igen.

                            Per som tidigare jobbade på Trollspeed med att mappa bilar har nu slutat där och dragit igång egen verksamhet tillsammans med Autotech.
                            Autotech kommer att mappa EcuTek för samtliga Subaru- och Mitsubishi-modeller som EcuTek gör programvara till. Mappningen kommer att utföras på en fyrhjuls Rototest.

                            Informationen kommer direkt ifrån Tommy på Trollspeed respektive Per på Autotech.

                            /Klas

                            #43998
                            volvosnubbe
                            Deltagare

                              Så de funkar o mappa på autotech nu då?
                              Fått i princip alla delar till min impreza nu.
                              Lite långt o åka till södertälje om de finns i trollhättan.
                              Va kostar det på autotech ? samma som trollspeed eller ?
                              ( cirkus 12 000kr ?)

                              Om JRM tar 8 lopper är de nästan värt o åka upp…..
                              4000kr mindre …

                              Har autotech nån form av service på subaru också? skulle behövt byta stift innan . vill inte göra det själv..

                              MVH Dennis

                              #43988
                              Grusdraparn
                              Deltagare

                                Så de funkar o mappa på autotech nu då? Fått i princip alla delar till min impreza nu.Lite långt o åka till södertälje om de finns i trollhättan.Va kostar det på autotech ? samma som trollspeed eller ? ( cirkus 12 000kr ?) Om JRM tar 8 lopper är de nästan värt o åka upp…..4000kr mindre …Har autotech nån form av service på subaru också? skulle behövt byta stift innan . vill inte göra det själv..MVH Dennis

                                Japp, det går alldeles utmärkt att boka sig en tid för mappning. 🙂 Priset ligger på samma nivå som hos Trollspeed (ring och fråga om du vill ha en exakt prislapp). Byta tändstift borde inte heller vara några problem.

                                Det du betalar extra för jämfört med JRM är att få mappningen utförd på riktig bänk, dvs att man har större möjligheter att justera mappen optimalt och du får ett kvitto på vad det verkligen blev för effekt- och vridkurvor. Om det är värt skillnaden får du avgöra själv, jag tycker definitivt att det är det.

                                /Klas

                              Visar 14 inlägg - 16 till 29 (av 29 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.