Jo jag antar det, men det är ingen risk för att något ska gå permanent sönder? Skulle va så drygt när bilen bara gått 170 mil! 😀
Jag vet att nyare mustanger inte fixar någon moddning alls utan risk för att rasa utan mappning…
Det blir mer senare, men finns inte tid just nu. Den låter lite tamt och trodde det inte skulle göra någon större skillnad förutom ljudet. Men jag tror jag svetsar ihop något efter bakaxeln. Då borde mottrycket vara detsamma och ingen mappning behövas.
I min värld så finns ingen direkt anledning att mappa när du byter catback. Enda anledningen till att mappa är när mängden syreatomer som passerar LMM är fler än bränsle/luft-mappen är avstämd för, dvs du hamnar utanför mappen.
Skulle du behöva juster tändkurvan så ligger du på tok för nära knackgränsen redan nu enligt mig.
Så nu sitter det ett Borla system på både min och brorsans STi!
Funkar kanon utan felkoder och låter skitfint! 35 min att byta på min och ca 1 timme på brorsans, brorsans är lite äldre och gått en vinter så lite mer rost där. Lägger upp film när polaren tankat upp den på tuben!