- Detta ämne har 43 svar, 8,942 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 6 månader sedan av Arash.
-
FörfattareInlägg
-
27 maj, 2014 kl. 15:35 #268981karlbergDeltagare
Okej ska läsa om det 🙂 men någon som vet lm tex trollspeed kan mappa om bilem längrefram med de om kag bygger vidare på motorn?
27 maj, 2014 kl. 17:09 #268961IggeDeltagareOkej ska läsa om det 🙂 men någon som vet lm tex trollspeed kan mappa om bilem längrefram med de om kag bygger vidare på motorn?
Säkrast är ju att du ringer och frågar.
Men utrustningen för att kunna mappa själv är ju en dator (pris beroende på vad du köper) och en tactrix (kostar under 2000kr). Frågan är nog mest om trollspeed är villiga att mappa på det sättet 🙂27 maj, 2014 kl. 23:38 #268982karlbergDeltagareJag har en sån besluts ångest, Jrm eller pbz?
Är ju jobbigt att de låser ecun på jrm…Va hade du/ni valt? Och varför?
28 maj, 2014 kl. 10:55 #268944TurbovinDeltagareÄr inte pengar ett problem så skulle jag vilken dag som helst gå på nån lösning som gör att du byter sprut och slipper original-LMM som är så otroligt värdelös. Trist och riskera att köra en dyr nybyggd motor snålt bara för att LMM kanske börjar ge sig. Det är inte säkert att LMM ger sig allt eller inget, har sett AFR-värden dra iväg innan LMM pajat totalt. Ivf är bredbandslambda ett måste.
28 maj, 2014 kl. 12:26 #268971adrenalinDeltagareJag har en sån besluts ångest, Jrm eller pbz?
Är ju jobbigt att de låser ecun på jrm…Va hade du/ni valt? Och varför?
Skulle nog valt JRM eftersom de har stor erfarenhet av imprezor. Ännu en fördel är om du redan har ecutek licens, då pbz kör open source och du inte kan dra nytta av det. Ja det är verkligen dåligt att JRM låser ecun därför är Trollspeed bästa alternativet 😀
28 maj, 2014 kl. 12:30 #268962IggeDeltagareHar en jrm mappad impreza som har lite för “vass” mapp. Ska prata med dom om vad de tycker
Blir intressant att se om dom är sugna på att lösa det smidigtDock lite skeptisk då flertalet pratat om att de är “bekväma” och gör enkla men inte alltid optimala lösningar
Skickat från min D5503 via Tapatalk
28 maj, 2014 kl. 16:23 #268983karlbergDeltagarePenhar är absolut inte problemt 🙂 men grejen är att jag inte har planer på att bygga vidare på bilen heller,
Pratade med JRM idag, blir en euc mapp på e85, dw-soppapump bättre tändstift och mina 800cc spridare jag har liggandes 🙂
Sen så låser de ju inte ECUn till just JRM utan man kan mappa om på tex Trollspeed men då får man göra om hela mappen bara 🙂
28 maj, 2014 kl. 18:04 #268963IggeDeltagareDå är jag inte ensam med knackande jrm mappning alltså
Skickat från min D5503 via Tapatalk
28 maj, 2014 kl. 18:18 #268984karlbergDeltagareDå är jag inte ensam med knackande jrm mappning alltså
Skickat från min D5503 via Tapatalk
Amen vafan gubbar 😛
Jag som Äntligen hade bestämmt mig…
haha ne men tänkte be dem hålla nere lite på HK/NM för att de ska vara lindrigare för Drivlinan 😛
BLir ju en del kamekazi starter 😛
28 maj, 2014 kl. 18:52 #268964IggeDeltagareAmen vafan gubbar 😛
Jag som Äntligen hade bestämmt mig…
haha ne men tänkte be dem hålla nere lite på HK/NM för att de ska vara lindrigare för Drivlinan 😛
BLir ju en del kamekazi starter 😛
Du kan ju vara tydlig med det och be dom köra lite fett på hög last (min går snålare än original och andra mappar jag kikat på vid varv o wot)
nu är inte jag allvetande men det känns väl som ett alternativ?
Nope, den första mappningen var helt förkastlig. Tur jag körde som en gammal tant första året. Kom till Trollhättan och mappa om igge så kan vi ta en burgare medan du väntar 🙂
Vad jag förstår så mappar jrm inte ens med lurar på, men jag kanske har fel?
Har börjat köpa grejer för att mappa om själv så det känns ovärt 😛
Edit: får hitta på någon annan anledning att käka burgare 🙂
Skickat från min D5503 via Tapatalk
28 maj, 2014 kl. 19:49 #268951kleinisDeltagareAmen vafan gubbar 😛
Jag som Äntligen hade bestämmt mig…
haha ne men tänkte be dem hålla nere lite på HK/NM för att de ska vara lindrigare för Drivlinan 😛
BLir ju en del kamekazi starter 😛
de är roligt att du tror drivlinan håller om du tar ut mindre effekt, de är inte vid start som du har 280 whp precis. ja skulle då välja en koppling som är på gränsen så den slirar lite istället för o slå av alla drev i lådan.
den svara imprezan jag var o mappa åt en kompis på ags kolla in jrms mapp, tändningen var 10 % grader
HÖGRE än när tony var klar och hade då 348whp vid 1,8 barundrar om han sålde sitt sprut när motorn rasa,
finns även en film på en impreza som jrm mappat med lätta spikningar den rasa efter 300 mil synd när de är så mycket pengar nerlagda på motorn (ägaren kände inte av de )
28 maj, 2014 kl. 21:53 #268985karlbergDeltagarede är roligt att du tror drivlinan håller om du tar ut mindre effekt, de är inte vid start som du har 280 whp precis. ja skulle då välja en koppling som är på gränsen så den slirar lite istället för o slå av alla drev i lådan.
den svara imprezan jag var o mappa åt en kompis på ags kolla in jrms mapp, tändningen var 10 % grader
HÖGRE än när tony var klar och hade då 348whp vid 1,8 barundrar om han sålde sitt sprut när motorn rasa,
finns även en film på en impreza som jrm mappat med lätta spikningar den rasa efter 300 mil synd när de är så mycket pengar nerlagda på motorn (ägaren kände inte av de )
Klart jag kommer köra på en “sämre” koppling, hellre att kopplingen tar stryk än att lådan tar hela smällen…
okej sjukt segt om bilen skulle spika.. får hoppas på att dem gör jobbet rätt…
ber dem köra lite fett vid höga varv 😉
28 maj, 2014 kl. 22:07 #268972adrenalinDeltagareJa det lär du ju få göra;)
Hahah. Är det verkligen så många som fått en dålig mapp hos JRM? Verkar ju galet med tanke på antalet de mappat.
28 maj, 2014 kl. 22:34 #268956Marcus_peterssonDeltagareHahah. Är det verkligen så många som fått en dålig mapp hos JRM? Verkar ju galet med tanke på antalet de mappat.
En missnöjd kund hörs 100 gånger mer än en nöjd kund 😉
28 maj, 2014 kl. 23:10 #268968JonlanDeltagareJag har har och har haft JRM mappade motorer och är hittills mycket nöjd.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.