Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 44 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #268981
    karlberg
    Deltagare

      Okej ska läsa om det 🙂 men någon som vet lm tex trollspeed kan mappa om bilem längrefram med de om kag bygger vidare på motorn?

      #268961
      Igge
      Deltagare

        Okej ska läsa om det 🙂 men någon som vet lm tex trollspeed kan mappa om bilem längrefram med de om kag bygger vidare på motorn?

        Säkrast är ju att du ringer och frågar.
        Men utrustningen för att kunna mappa själv är ju en dator (pris beroende på vad du köper) och en tactrix (kostar under 2000kr). Frågan är nog mest om trollspeed är villiga att mappa på det sättet 🙂

        #268982
        karlberg
        Deltagare

          Jag har en sån besluts ångest, Jrm eller pbz?
          Är ju jobbigt att de låser ecun på jrm…

          Va hade du/ni valt? Och varför?

          #268944
          Turbovin
          Deltagare

            Är inte pengar ett problem så skulle jag vilken dag som helst gå på nån lösning som gör att du byter sprut och slipper original-LMM som är så otroligt värdelös. Trist och riskera att köra en dyr nybyggd motor snålt bara för att LMM kanske börjar ge sig. Det är inte säkert att LMM ger sig allt eller inget, har sett AFR-värden dra iväg innan LMM pajat totalt. Ivf är bredbandslambda ett måste.

            #268971
            adrenalin
            Deltagare

              Jag har en sån besluts ångest, Jrm eller pbz?
              Är ju jobbigt att de låser ecun på jrm…

              Va hade du/ni valt? Och varför?

              Skulle nog valt JRM eftersom de har stor erfarenhet av imprezor. Ännu en fördel är om du redan har ecutek licens, då pbz kör open source och du inte kan dra nytta av det. Ja det är verkligen dåligt att JRM låser ecun därför är Trollspeed bästa alternativet 😀

              #268962
              Igge
              Deltagare

                Har en jrm mappad impreza som har lite för “vass” mapp. Ska prata med dom om vad de tycker
                Blir intressant att se om dom är sugna på att lösa det smidigt

                Dock lite skeptisk då flertalet pratat om att de är “bekväma” och gör enkla men inte alltid optimala lösningar

                Skickat från min D5503 via Tapatalk

                #268983
                karlberg
                Deltagare

                  Penhar är absolut inte problemt 🙂 men grejen är att jag inte har planer på att bygga vidare på bilen heller,

                  Pratade med JRM idag, blir en euc mapp på e85, dw-soppapump bättre tändstift och mina 800cc spridare jag har liggandes 🙂

                  Sen så låser de ju inte ECUn till just JRM utan man kan mappa om på tex Trollspeed men då får man göra om hela mappen bara 🙂

                  #268963
                  Igge
                  Deltagare

                    Då är jag inte ensam med knackande jrm mappning alltså

                    Skickat från min D5503 via Tapatalk

                    #268984
                    karlberg
                    Deltagare

                      Då är jag inte ensam med knackande jrm mappning alltså

                      Skickat från min D5503 via Tapatalk

                      Amen vafan gubbar 😛

                      Jag som Äntligen hade bestämmt mig…

                      haha ne men tänkte be dem hålla nere lite på HK/NM för att de ska vara lindrigare för Drivlinan 😛

                      BLir ju en del kamekazi starter 😛

                      #268964
                      Igge
                      Deltagare

                        Amen vafan gubbar 😛

                        Jag som Äntligen hade bestämmt mig…

                        haha ne men tänkte be dem hålla nere lite på HK/NM för att de ska vara lindrigare för Drivlinan 😛

                        BLir ju en del kamekazi starter 😛

                        Du kan ju vara tydlig med det och be dom köra lite fett på hög last (min går snålare än original och andra mappar jag kikat på vid varv o wot)

                        nu är inte jag allvetande men det känns väl som ett alternativ?

                        Nope, den första mappningen var helt förkastlig. Tur jag körde som en gammal tant första året. Kom till Trollhättan och mappa om igge så kan vi ta en burgare medan du väntar 🙂

                        Vad jag förstår så mappar jrm inte ens med lurar på, men jag kanske har fel?

                        Har börjat köpa grejer för att mappa om själv så det känns ovärt 😛

                        Edit: får hitta på någon annan anledning att käka burgare 🙂

                        Skickat från min D5503 via Tapatalk

                        #268951
                        kleinis
                        Deltagare

                          Amen vafan gubbar 😛

                          Jag som Äntligen hade bestämmt mig…

                          haha ne men tänkte be dem hålla nere lite på HK/NM för att de ska vara lindrigare för Drivlinan 😛

                          BLir ju en del kamekazi starter 😛

                          de är roligt att du tror drivlinan håller om du tar ut mindre effekt, de är inte vid start som du har 280 whp precis. ja skulle då välja en koppling som är på gränsen så den slirar lite istället för o slå av alla drev i lådan.

                          den svara imprezan jag var o mappa åt en kompis på ags kolla in jrms mapp, tändningen var 10 % grader
                          HÖGRE än när tony var klar och hade då 348whp vid 1,8 bar

                          undrar om han sålde sitt sprut när motorn rasa,

                          finns även en film på en impreza som jrm mappat med lätta spikningar den rasa efter 300 mil synd när de är så mycket pengar nerlagda på motorn (ägaren kände inte av de )

                          #268985
                          karlberg
                          Deltagare

                            de är roligt att du tror drivlinan håller om du tar ut mindre effekt, de är inte vid start som du har 280 whp precis. ja skulle då välja en koppling som är på gränsen så den slirar lite istället för o slå av alla drev i lådan.

                            den svara imprezan jag var o mappa åt en kompis på ags kolla in jrms mapp, tändningen var 10 % grader
                            HÖGRE än när tony var klar och hade då 348whp vid 1,8 bar

                            undrar om han sålde sitt sprut när motorn rasa,

                            finns även en film på en impreza som jrm mappat med lätta spikningar den rasa efter 300 mil synd när de är så mycket pengar nerlagda på motorn (ägaren kände inte av de )

                            Klart jag kommer köra på en “sämre” koppling, hellre att kopplingen tar stryk än att lådan tar hela smällen…

                            okej sjukt segt om bilen skulle spika.. får hoppas på att dem gör jobbet rätt…

                            ber dem köra lite fett vid höga varv 😉

                            #268972
                            adrenalin
                            Deltagare

                              Ja det lär du ju få göra;)

                              Hahah. Är det verkligen så många som fått en dålig mapp hos JRM? Verkar ju galet med tanke på antalet de mappat.

                              #268956
                              Marcus_petersson
                              Deltagare

                                Hahah. Är det verkligen så många som fått en dålig mapp hos JRM? Verkar ju galet med tanke på antalet de mappat.

                                En missnöjd kund hörs 100 gånger mer än en nöjd kund 😉

                                #268968
                                Jonlan
                                Deltagare

                                  Jag har har och har haft JRM mappade motorer och är hittills mycket nöjd.

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 44 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.