Visar 14 inlägg - 31 till 44 (av 44 totalt)
  • Författare
    kleinis
    Deltagare

vet du om de stämmer att jrm inte vill ha någon i mappningslokalen under pågånde mappning ?

Igge
      Deltagare

Mina knackningar hade inte märkts om jag inte kopplar in datorn, ser bara att tändningen backat mycket
        Kanske är många som är ovetande?

Men säkerligen finns det dom som fått en bra mapp också

adrenalin
        Deltagare

Jag har har och har haft JRM mappade motorer och är hittills mycket nöjd.

Har du kollat mappen på datorn då? Det verkar ju inte märkas av om man inte gjort det.

TomK
          Deltagare

Det vill ju ingen ha, då det kan flyga stenar och liknande som kan skada folk.

Flyga stenar?? Mappar du i ett grustag 🙂

Christian S
            Deltagare

Haha va? Nä från rullarna, sitter ju oftast lite stenar i däckspringorna och står du där och filmar ett par meter bort kan ju en sten komma flygande med en jävla hastighet och göra dig blind, typ.

är ju inte alla som använder rullar, vissa kör ju med rotortest och dom skruvas ju fast på naven.

kleinis
              Deltagare

är ju inte alla som använder rullar, vissa kör ju med rotortest och dom skruvas ju fast på naven.

Precis, jag vill vara med o se o höra så allt går rätt till de gör också att jag ser att timmarna jag betalar för blir rätt använda och de inte bara läggs in en mapp o så är de klart,

Även brukar de hända en del saker med läckage o är man med kan man fixa de relativt snabbt. Kommer de stenar ja då flyger de ju rakt bak o får man för sig o ha nyllet bakom ett däck som snurrar mellan 100 och 240 km/h får man skylla sig själv 😉

kleinis
                Deltagare

Mina knackningar hade inte märkts om jag inte kopplar in datorn, ser bara att tändningen backat mycket
                  Kanske är många som är ovetande?

Men säkerligen finns det dom som fått en bra mapp också

Vad har du för Max tändning ? Innan ags börja nappa var vår på 29 när Tony var klar hade vi den på 19 grader :p visserligen inte samma setupp men han tyckte de var mycket för en boxer motor

Igge
                  Deltagare

Vad har du för Max tändning ? Innan ags börja nappa var vår på 29 när Tony var klar hade vi den på 19 grader :p visserligen inte samma setupp men han tyckte de var mycket för en boxer motor

ca 29° är den “brutalaste” förtändningen jag hittar om IAM går på max om jag fattat rätt ur det här med mappningar
                    Alltså i mappningen
                    Nu knackar den så IAM är nere på hälften och vid dagens svep på femman fick jag ca 20° på varv

kleinis
                    Deltagare

ca 29° är den “brutalaste” förtändningen jag hittar om IAM går på max om jag fattat rätt ur det här med mappningar
                      Alltså i mappningen
                      Nu knackar den så IAM är nere på hälften och vid dagens svep på femman fick jag ca 20° på varv

ja tony kolla på mig o fråga undrande, var ni ute o gasa med denna setupp ? vi hade då inte datan i garaget när vi testa laddtrycket men som tur va gjorde vi aldrig någon fullgas repa 😛

karlberg
                      Deltagare

Fick pratat med Per idag och han sa att han hade en färdig mapp vi kunde köra in i bilen så länge, den skulle stämma överänns med mina “uppgraderingar” 🙂

Något som ni skulle göra eller skulle ni väntat?

Bilen kommer endast att köras med denna “mapp” tills per får tid att mappa om den helt !
                        Han va lote orolig för LMM bara ? Va händer om den knasar?

adam.b.w
                        Deltagare

Fick pratat med Per idag och han sa att han hade en färdig mapp vi kunde köra in i bilen så länge, den skulle stämma överänns med mina “uppgraderingar” 🙂

Bilen kommer endast att köras med denna “mapp” tills per får tid att mappa om den helt !

är Lmm kass då får du fuelcuts men de känner du. då är de bara att byte.

Igge
                          Deltagare

En sopslut LMM märker du för bilen går som en påse nötter
                            En lite slut LMM kan göra att bilen får fel soppablandning och det är värre, svårare att märka

Gystompa
                            Deltagare

Det var mycke förutfattade meningar om Jrm märkte jag i den här tråden.

Jo dom använder sig av spikutrustning när dom mappar, och jo dom låter en vara i lokalen medans dom kör.
                              Däremot kör dom den största delen av mappen efter väg. För det är ju på väg bilen ska gå.

Vad det gäller effekten som dom lämnar ut så är det em rullande landsväg dom har likväl som både Maxxtuning och Trollspeed.
                              Effekt ska mätas på naven i en rototest eller Dynapack bänk eller motsvarande, allt annat är bara nonsens.

Men jag håller med Turbovin. Är inte pengarna nåt problem så kör eftermarknads.
                              Häng på en bredbandslambda så kan du köra closed loop och samtidigt ha koll så den inte går för snålt 🙂

Arash
                              Deltagare

…Effekt ska mätas på naven i en rototest eller Dynapack bänk eller motsvarande, allt annat är bara nonsens…

Rototest har en kalibrerad riktig lastcell som mäter vridmomentet. Den kalibreras så ofta som man vill av slutanvändaren. Vi gör det flera ggr. per år. Dessutom finns det två ytterligare interna kontrollfunktioner för att kolla att mätningen är inom rätt arbetsfönster: oljetryck och strypningsventilens position i förhållande till varvtal på hubben. Dessa är bara kontrollfunktioner, mätningen baseras aldrig på värdena på dessa, däremot kan de trigga felkoder t.ex.

Dynapack t.ex. mäter en signal som kommer från en elektronisk oljetrycksgivare och varvtal. Med det så kastar den ur sig effekt/vridmomentssiffror baserat på det. Alla här vet exakt hur oljetryck beter sig vid varm/kall olja, nya/gammal olja, bra/dålig oljekvalitet och interna läckage som får oljetrycket att falla.

Ska man basera en s.k. “mätning” på oljetryck?

Svaret är självklart nej! I dessa sammanhang är Rototest och en riktig och kalibrerad lastcell det enda riktiga.

Visar 14 inlägg - 31 till 44 (av 44 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.