SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Mappning wrx 2009

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Ruben77
    Deltagare

kanke låta bilen vara orignal ändå, känns som de blir massa jobb o pengar för väldigt liten effektökning när den ligger på 265 hk original.

dock laddar den mer än den skall så kasnke redan går lite bättre än original ?? laddar 1.0 har toppar på 1,1 om man kan lita på tourqe o en OBD II grunka.

Boxer
      Deltagare

Håller med om att man inte bör modifiera en WRX för mycket. Efter att ha bytt insug (K&N), nytt avgassystem inklusive downpipe (Perrin) och fått den mappad hos JRM inser jag att den nästan börjar bli för bra för sitt eget bästa.
        Men jävlar vad den går!
        Hursomhelst så vill jag ändå rekommendera JRM, jättetrevliga och med ett professionellt bemötande även mot mig som sketen amatör. Visst är det en bra bit till Södertälje men det är en resa som man bara behöver göra en gång. Och så tråkigt är det väl inte att åka WRX. För övrigt så är min WRX en MY-08 så att mappa en -09 borde inte vara något problem.

Patrick P931
        Deltagare

08 har td04, 09 har vf52, en bra bit större snurra. En td04 på en 2.5 liters motor och bensin räcker till runt 250 hk, VF52 till 100 hk till. 🙂

Jag skulle inte lita på torque och en elm. 😉

Om man absolut inte kan tänka sig att lära sig själv lite mappningsgrunder och flasha sin egen bil skulle jag fundera en stund på att låta någon mappa. Det är en ganska stor kostnad, speciellt med EcuTek, för en relativt okomplicerad ”steg 1” mappning.

Igge
          Deltagare

Jag skulle inte lita på torque och en elm. 😉

Sorry för lite ot men vad är det för fel på Elm och torque när det gäller att visa värden?
            Nu vet jag ju iofs inte hur den mäter trycket men antog (ute på tunn is) att det var de värden som ecun har att gå på?

/olyckligt ovetande 😛

Patrick P931
            Deltagare

Jag vet inte om det är fel, och det är väl det som är problemet. Osäkerheten. 😉

Samt uppdateringsfrekvensen, den strular till det ordentligt.

Jag skulle kanske göra en jämförelse mellan elm/torque och tactrix/romraider, där man skippar att jämföra uppfrekvensen utan bara ger sig på värden och ser om man hittar punkter som går att jämföra.

Vi får se om jag hinner/orkar i helgen.

🙂

Igge
              Deltagare

Vore riktigt intressant om du kunde 🙂

Har en elm på väg från Kina, mest för skojs skull men lite nyfiken att se hur värdena är då jag är lite tveksam på min laddtrycksmätare

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.