SSC Allmänt snack Allmänt småprat Mappnings dags!!! Gissa effekten och vrid!

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 54 totalt)
  • Författare
    Surbarbro
    Deltagare

Och att sätta bästa tiden på strippen, trots att man har en riktigt låg effekt på papperet måste väl vara det klart ballaste?

Inte för att jag är nån strippenfantast, men det där låter lite som en paradox i mina öron…. eller så ljuger pappret i fråga 😀 /r-justy on the strip nästa 😉

Du missförstår mig nog. Med flit, gissar jag? Känsligt ämne? :DTänk dig tvärtom då i stället. Att man sitter med världens bästa effektkurva på papperet, men blir frånkörd av de snikchippade bilarna.Hur ball och kul är det egentligen? 😉

Hallå!

Det vet väl jag, men jag smyger fram.
      Är ju rädd om min lilla Älskling!
      Men jag har ju Tom och han spar inte.
      Så, det ska inte jag heller göra i sommar.
      / Catrine:D

Surbarbro
      Deltagare

Och att sätta bästa tiden på strippen, trots att man har en riktigt låg effekt på papperet måste väl vara det klart ballaste?

Inte för att jag är nån strippenfantast, men det där låter lite som en paradox i mina öron…. eller så ljuger pappret i fråga 😀 /r-justy on the strip nästa 😉

Du missförstår mig nog. Med flit, gissar jag? Känsligt ämne? :DTänk dig tvärtom då i stället. Att man sitter med världens bästa effektkurva på papperet, men blir frånkörd av de snikchippade bilarna.Hur ball och kul är det egentligen? 😉

Hallå!

Det vet väl jag, men jag smyger fram.
        Är ju rädd om min lilla Älskling!
        Men jag har ju Tom och han spar inte.
        Så, det ska inte jag heller göra i sommar.
        / Catrine:D

Grusdraparn
        Deltagare

Jag menar att om man vinner en stege, eller sätter en riktigt fin varvtid på favoritbanan så är man ju nöjd, oavsett om man lyckas åstadkomma det med 218 eller 666 Hk.

Då gissar jag på 11.07 på Vargåsen 😀

/K – gissar även på 38,1 i morgondagens gokart :9

Grusdraparn
          Deltagare

Jag menar att om man vinner en stege, eller sätter en riktigt fin varvtid på favoritbanan så är man ju nöjd, oavsett om man lyckas åstadkomma det med 218 eller 666 Hk.

Då gissar jag på 11.07 på Vargåsen 😀

/K – gissar även på 38,1 i morgondagens gokart :9

tompamannen
            Deltagare

Jag gissar på 273hk/360Nm

tompamannen
              Deltagare

Jag gissar på 273hk/360Nm

Just try
                Deltagare

Halloj alla glada!! 🙂

Nu har jag precis kommit hem med bilen!
                  Måste säga att jag är mycket belåten över resultatet och framför allt hur bilen kändes att köra! Stort tack till Per för ett bra jobb och trevligt bemötande!

Nu till siffrorna, det blev hela 278hk och 394.5 nm 😛
                  Inte illa enligt mig! Eller vad tycker ni?

Nu längtar jag verkligen till Mantorp och SS i emmaboda!

//Magnus

Just try
                  Deltagare

Halloj alla glada!! 🙂

Nu har jag precis kommit hem med bilen!
                    Måste säga att jag är mycket belåten över resultatet och framför allt hur bilen kändes att köra! Stort tack till Per för ett bra jobb och trevligt bemötande!

Nu till siffrorna, det blev hela 278hk och 394.5 nm 😛
                    Inte illa enligt mig! Eller vad tycker ni?

Nu längtar jag verkligen till Mantorp och SS i emmaboda!

//Magnus

Palm
                    Deltagare

Grattis 🙂 , har du hjuleffekt på pränt med? Har exakt samma spec i stort sett med unichip mappat av trollspeed men med standard TMIC och räknar med 260 i motorn då det är 205 bromsade på hjulen.

Vad körde du för stift förresten?

Palm
                      Deltagare

Grattis 🙂 , har du hjuleffekt på pränt med? Har exakt samma spec i stort sett med unichip mappat av trollspeed men med standard TMIC och räknar med 260 i motorn då det är 205 bromsade på hjulen.

Vad körde du för stift förresten?

specialized
                        Deltagare

Grattis till fina siffor 🙂

16 % drivlineförluster räknar Per med i Rototesten.

Alltså 278 * 0,84 = 233,5 Hk på naven
                          På rullande landsväg räknar man med högre förluster då man där mäter på hjulen

Mvh.Mattias – Nu med VF35:a 🙂 http://www.garaget.org/?car=18857
                          ———————————-
                          Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉

specialized
                          Deltagare

Grattis till fina siffor 🙂

16 % drivlineförluster räknar Per med i Rototesten.

Alltså 278 * 0,84 = 233,5 Hk på naven
                            På rullande landsväg räknar man med högre förluster då man där mäter på hjulen

———————————-

Just try
                            Deltagare

Grattis 🙂 , har du hjuleffekt på pränt med? Har exakt samma spec i stort sett med unichip mappat av trollspeed men med standard TMIC och räknar med 260 i motorn då det är 205 bromsade på hjulen.Vad körde du för stift förresten?

Tackar!! båda två!

Klart jag har det! På naven är det 239 hk och 339,8 Nm.
                              Stiften jag kör med är ngk 7 or köpta av maria.

Just try
                              Deltagare

Grattis 🙂 , har du hjuleffekt på pränt med? Har exakt samma spec i stort sett med unichip mappat av trollspeed men med standard TMIC och räknar med 260 i motorn då det är 205 bromsade på hjulen.Vad körde du för stift förresten?

Tackar!! båda två!

Klart jag har det! På naven är det 239 hk och 339,8 Nm.
                                Stiften jag kör med är ngk 7 or köpta av maria.

specialized
                                Deltagare

Tackar!! båda två!Klart jag har det! På naven är det 239 hk och 339,8 Nm.Stiften jag kör med är ngk 7 or köpta av maria.

Är det korrigerad effekt ?

Står på blad-2 nämnd : ”Correction” Antingen ”None” eller en Iso-Norm 🙂

———————————-

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 54 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.