Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    syke
    Blockerad
      Adam K
      Deltagare

usch, skönt att läsa att alla förare verkar reagera som vänner och inte konkurrenter.

SecretAgentMan
        Deltagare

Mycket otäckt, och man såg verkligen hur illa Märtin mådde när han förstod hur illa det var. 🙁

Det var en fin gest av Citroenstallet att kliva av – men lite av en sur vinst för Petter istället, det lär inte kännas bra att ta poäng på detta sättet.

/J

Grusdraparn
          Deltagare

Ruskigt rörande bilder från sammandraget idag, tackar innerligt för att de inte visade bilder innefrån bilen.

/K – sänder en tanke till familj och annhöriga

ExOrdis
            Deltagare

Tragiskt men väntat med tanke på incidenterna inom WRC de senaste säsongerna. Inget rally är ju ofarligt direkt. Vart är avåkningszonerna egentligen?
              Man åker idag snabbare än på den gamla grupp-B tiden…
              Skänker en tanke till de drabbade.

Niklas
              Deltagare

Dog WRC nu och nästa säsong kommer innebära stora förändringar och restriktioner på motor och prestanda? S2000 eller vad den nya klassen skulle heta, bilar utan turbo.

Vilket fall som, otroligt tragiskt. Fick höra vad som hänt under middagen ikväll. Hade helt glömt att det var rally i helgen. 🙁

Blocken
                Deltagare

Som vanligt oerhört trist när sådana här saker händer.

Tänker på familj och anhöriga.

/Blocken

jraberg
                  Deltagare

otäckt minst sagt.. Man tycker ju att de där grabbarna har koll på läget och att de sitter såpass säkert som de gör med bur o grejer. Men inte ens det hjälper när ett träd kör in i sidan.. Läskigt som F’n och hoppas de kommer på ngt bra sätt att minska olyckorna på och inte bara begränsar effekten..

-JR

Niklas
                    Deltagare

Jag tvivlar starkt på att man kan förbättra säkerheten på ett sådant sätt att dagens burar och skydd ses som livsfarliga jämfört med det nya. Jag antar att det finns en gräns för hur skyddande och starkt man kan bygga och sen handlar det bara om hur hård smällen är. Men vad vet jag – har ju hänt en hel del sedan Grupp-B tiden och utvecklingen går framåt.

Nikke McRae
                      Deltagare

Jag var där med RallyTravels. Var på servicen när bilarna kom in för regrouping, då stoppades rallyt. Ingen trevlig stämmning där o få se förarna gråta och krama om varandra.
                        Ofantlig otur! Och att detta händer på ett rally som egentligen inte är bland de farligare rallyna.

Men det var torrt i år, inte en droppe regn sedan torsdagen. Torrt, mer grepp = högre hastighet.
                        Vi stod på en sträcka på lördagen, Halfway, vid målet. Loeb kom över ett långt krön, 6:e växeln, in i en Vänster 5 som nöp lite på slutet. Inte ett avsläpp, sladdade lite i utgången. 194 km/h på Per Carlssons mätare. 😮 Otäcka hastigheter. Ett misstag där och målpersonalen hade varit illa ute.

Jag har mycket filmmaterial att gå igenom. Men lusten är långt borta just nu 🙁 , men jag vill gärna visa Markko och Michael’s sista sträckor tillsammans. Michael Park var en skicklig kartläsare.
                        De kommer finnas på RallyAction hos min domän http://www.imprezive.com.

http://www.imprezive.com/rallyaction/pictures/rallygb2005/regrouping_service.jpg

jeppe
                        Deltagare
                          Maddis
                          Deltagare

Huuuu… Det är lika hemskt varje gång det händer!

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,700676,00.html

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.