- Detta ämne har 11 svar, 1,311 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 8 månader sedan av Maddis.
-
FörfattareInlägg
-
18 september, 2005 kl. 11:06 #11345sykeBlockerad18 september, 2005 kl. 14:03 #123666Adam KDeltagare
usch, skönt att läsa att alla förare verkar reagera som vänner och inte konkurrenter.
18 september, 2005 kl. 16:24 #123659SecretAgentManDeltagareMycket otäckt, och man såg verkligen hur illa Märtin mådde när han förstod hur illa det var. 🙁
Det var en fin gest av Citroenstallet att kliva av – men lite av en sur vinst för Petter istället, det lär inte kännas bra att ta poäng på detta sättet.
/J
18 september, 2005 kl. 16:29 #123665GrusdraparnDeltagareRuskigt rörande bilder från sammandraget idag, tackar innerligt för att de inte visade bilder innefrån bilen.
/K – sänder en tanke till familj och annhöriga
18 september, 2005 kl. 17:59 #123660ExOrdisDeltagareTragiskt men väntat med tanke på incidenterna inom WRC de senaste säsongerna. Inget rally är ju ofarligt direkt. Vart är avåkningszonerna egentligen?
Man åker idag snabbare än på den gamla grupp-B tiden…
Skänker en tanke till de drabbade.18 september, 2005 kl. 19:26 #123668NiklasDeltagareDog WRC nu och nästa säsong kommer innebära stora förändringar och restriktioner på motor och prestanda? S2000 eller vad den nya klassen skulle heta, bilar utan turbo.
Vilket fall som, otroligt tragiskt. Fick höra vad som hänt under middagen ikväll. Hade helt glömt att det var rally i helgen. 🙁
18 september, 2005 kl. 19:51 #123661BlockenDeltagareSom vanligt oerhört trist när sådana här saker händer.
Tänker på familj och anhöriga.
/Blocken
19 september, 2005 kl. 08:38 #123663jrabergDeltagareotäckt minst sagt.. Man tycker ju att de där grabbarna har koll på läget och att de sitter såpass säkert som de gör med bur o grejer. Men inte ens det hjälper när ett träd kör in i sidan.. Läskigt som F’n och hoppas de kommer på ngt bra sätt att minska olyckorna på och inte bara begränsar effekten..
-JR
19 september, 2005 kl. 08:47 #123669NiklasDeltagareJag tvivlar starkt på att man kan förbättra säkerheten på ett sådant sätt att dagens burar och skydd ses som livsfarliga jämfört med det nya. Jag antar att det finns en gräns för hur skyddande och starkt man kan bygga och sen handlar det bara om hur hård smällen är. Men vad vet jag – har ju hänt en hel del sedan Grupp-B tiden och utvecklingen går framåt.
19 september, 2005 kl. 16:36 #123667Nikke McRaeDeltagareJag var där med RallyTravels. Var på servicen när bilarna kom in för regrouping, då stoppades rallyt. Ingen trevlig stämmning där o få se förarna gråta och krama om varandra.
Ofantlig otur! Och att detta händer på ett rally som egentligen inte är bland de farligare rallyna.Men det var torrt i år, inte en droppe regn sedan torsdagen. Torrt, mer grepp = högre hastighet.
Vi stod på en sträcka på lördagen, Halfway, vid målet. Loeb kom över ett långt krön, 6:e växeln, in i en Vänster 5 som nöp lite på slutet. Inte ett avsläpp, sladdade lite i utgången. 194 km/h på Per Carlssons mätare. 😮 Otäcka hastigheter. Ett misstag där och målpersonalen hade varit illa ute.Jag har mycket filmmaterial att gå igenom. Men lusten är långt borta just nu 🙁 , men jag vill gärna visa Markko och Michael’s sista sträckor tillsammans. Michael Park var en skicklig kartläsare.
De kommer finnas på RallyAction hos min domän http://www.imprezive.com.http://www.imprezive.com/rallyaction/pictures/rallygb2005/regrouping_service.jpg
12 oktober, 2005 kl. 10:58 #123664jeppeDeltagare9 mars, 2006 kl. 21:00 #123662MaddisDeltagareHuuuu… Det är lika hemskt varje gång det händer!
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,700676,00.html
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.