SSC Allmänt snack Allmänt småprat märkligt med försäkringar….

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    rallymarkus
    Deltagare

Upptäckte just att sti:n e billigare att försäkra än en gt 😮

de e ju lite lustigt..

moken
      Deltagare

Mindere som blitt kraschade ännu så länge…
        Kollade också på det förut när jag var lite sugen på sti.
        Nu när jag skulle försäkra evon var det jätteroligt, folksam skulle ha 1300 i månaden för en helförsäkring på den!
        Kollade med Swedland och landade på ca 980 imånaden.
        Frågan är hur länge de håller så mkt lägre priser och hur de fungerar om det händer nåt med bilen dock.

HAEN
        Deltagare

Sti=496 kr månaden hos länsförsäkringar.

pannan
          Deltagare

Kan informera att försäkringarna kommer att höjas ca 130% nästa år på alla bilar då försäkringskassan kommer ta bort vissa tjänster och detta kommer att administreras av andra bolag. Så kostnaderna blir högre därav högre premier. Riktigt illa. Skall bli kul att se hur många det är som har råd att fullförsäkra sportbilar och sporthojar.

simo
            Deltagare

Tycker inte att det är speciellt konstigt att den är högre på en GT igentligen, inte om man läser de senaste halvårets trådar iaf :+ x(

/U

Ubbe
              Deltagare

Men man kan undra varför vår Corolla -03 är dyrare att försäkra än STi’n… 😮

rallymarkus
                Deltagare

Men man kan undra varför vår Corolla -03 är dyrare att försäkra än STi’n… 😮

inte lika bra väghållning 😀

WingsWest
                  Deltagare

Var väl en hel del snack om det där med försäkringshöjningarna, var väl nån som sa att det skulle dröja minst till år 2009 innan dom ens kunde börja röra och stöka om för en massa lagar skulle kunna kringgås.. eller är jag ute och cyklar.. har för mig att det var Folksam’s VD som blev intervjuad..

syke
                    Blockerad

Det är också ”bara” trafikförsäkringspremiedelen som ska höjas.

Sasse
                      Deltagare

Beror vilket försäkringsbolag du väljer. Kollade också litegrann ( 🙂 ) och via t.ex Salusansvar är STi:n dyrare. Via Trygghansa var GT:n ungefär 1000-lappen dyrare.

AK_Impreza
                        Deltagare

ja jämförde lite priser när ja köpte min GT, det skillde över 20.000:- mellan olika bolag 😮
                          lägsta som ja tog var på 5000:- o dyrast 28.000:- 😮

pannan
                          Deltagare

Var väl en hel del snack om det där med försäkringshöjningarna, var väl nån som sa att det skulle dröja minst till år 2009 innan dom ens kunde börja röra och stöka om för en massa lagar skulle kunna kringgås.. eller är jag ute och cyklar.. har för mig att det var Folksam’s VD som blev intervjuad..

Det skall vara klart till årsskiftet. En god vän sitter och jobbar med just det projektet.

vskogh
                            Deltagare

Vilket försäkringsbolag är över lag billigast när det kommer till Subaru?

Mats
                              Deltagare

För mig Salus Ansvar eller Länsförsäkringar. LF använder jag mig dockaldrig mer av… x(

Mats GBG
                                Regionsansvarig Göteborg

Niklas
                                Deltagare

Jag kör med IF, var 5000kr billigare än Trygghansa efter att de helt plötsligt chockhöjde med 4000kr från ett år till ett annat.

Nu betalar vi runt 9000kr/år tror jag det är.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.