Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Wehlin
    Deltagare

Tjenna..!

Kan börja med att presentera mig här på bbs.impreza.nu.
      Mitt namn är Magnus och jag köpte min första Impreza idag(lördag)
      var uppe i Ludvika och hämtade den och mötte ett helt gäng av er när ni körde er Tour Dalarna…=)
      Får säga många fina bilar där och många som blinkade och hälsade när jag kom från motsatt håll =)

Nu till mina frågor:

1)
      Satt och tittade på JRM och såg DEFIS mätarhållare för 3 mätare i mittkonsolen, står där att det ska vara till STI, är det samma som till GT -99 kanske..?

2)
      Om man ska byta dump i bilen, vad ska det vara för typ av dump, öppen, återcirkulerande..?

3)
      Kollade även på en turbotimer, hittade Apexi och HKS, men läste i nått inlägg här om Blitz, vilken fungerar bäst, smidigast installation mm..?

4)
      Frontmonterad IC, fördelar, nackdelar, vilken vet ni funkar bra..?

MVH
      Magnus Wehlin
      Impreza GT -99
      Skåne

Sasse
      Deltagare

Tjenna..!Kan börja med att presentera mig här på bbs.impreza.nu.Mitt namn är Magnus och jag köpte min första Impreza idag(lördag)var uppe i Ludvika och hämtade den och mötte ett helt gäng av er när ni körde er Tour Dalarna…=)Får säga många fina bilar där och många som blinkade och hälsade när jag kom från motsatt håll =)Nu till mina frågor:

1) Satt och tittade på JRM och såg DEFIS mätarhållare för 3 mätare i mittkonsolen, står där att det ska vara till STI, är det samma som till GT -99 kanske..?2)Om man ska byta dump i bilen, vad ska det vara för typ av dump, öppen, återcirkulerande..?3)Kollade även på en turbotimer, hittade Apexi och HKS, men läste i nått inlägg här om Blitz, vilken fungerar bäst, smidigast installation mm..?4)Frontmonterad IC, fördelar, nackdelar, vilken vet ni funkar bra..?MVHMagnus WehlinImpreza GT -99Skåne

1. Såg att det var STi 01, då törs jag inte svara.

2. Original sitter det en återcirkulerande, vilket fungerar bäst tillsammans med luftmassemätaren. Visst, du kan köpa en öppen dumpventil som pyser och lever om, men då får du räkna med att du bränner upp katalysatorn (om du har en).

3. Turbotimer.. Nog kan det vara en “bra att ha-pryl”, men vill man verkligen lägga dom pengarna på en turbotimer när man lika gärna kan stå på tomgång i 1 min?

4. Finns ingen anledning att byta till FMIC med originasnurra. Behåll originalet om du inte tänkt byta snurra.

Wehlin
        Deltagare

Tack för det, svar på alla frågor =)
          Vad skiljer den hållaren åt mellan STI och GT..?

Sasse
          Deltagare

Om öppna dumpventiler och FMIC’s kan du läsa hur mycket som helst. Använd sökfuktionen så hittar du flera trådar om detta.

Grattis till köpet av en rolig bil föresten! 🙂

Wehlin
            Deltagare

Ja jag har kollat lite så jag får väll lusläsa i helgen =)

Tack för det, har riktigt trevligt med den hittils..!

Desen
              Deltagare

Det bästa råd jag kan ge dig, om du inte är IT-miljonär, är nog att fylla på bensin och däck kontot med massor av pengar. Sedan e de bara o köra.

/Andreas, Skåne, Kristianstad
                Blå GT -99

dragster
                Deltagare

Kan svara på fråga nr 1:
                  Nej det passar inte.:-)

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.