SSC Allmänt snack Allmänt småprat Massor utav STENSKOTT

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Boki
    Deltagare

x( x( x( x( x( x( x( x(

Typ fick bilen 31 Mars (STI-06) o då fanns det en x( x( massa grus kvar på vägarna. Tänkte då inte på att det kommer att blässtra hela JÄ–A sidorna på bilen, jag tänkte om jag kör sakta där det finns grus så händer det väl inget…… x( x( FU-K SH-T det hände en massa faktiskt…….

Jag var eftersmart o köpte stänkskydd, men har inte monterat dom än.
      Känns som om det inte spelar någon JÄ–A roll nu längre x( x( x( x( x( x( x( x( AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA FAN NAPOLI!!!!!!!!!!

Addson
      Deltagare

x( x( x( x( x( x( x( x( Typ fick bilen 31 Mars (STI-06) o då fanns det en x( x( massa grus kvar på vägarna. Tänkte då inte på att det kommer att blässtra hela JÄ–A sidorna på bilen, jag tänkte om jag kör sakta där det finns grus så händer det väl inget…… x( x( FU-K SH-T det hände en massa faktiskt……. Jag var eftersmart o köpte stänkskydd, men har inte monterat dom än.Känns som om det inte spelar någon JÄ–A roll nu längre x( x( x( x( x( x( x( x( AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA FAN NAPOLI!!!!!!!!!!

Ska man vara fin får man lida pin!!!
        Misstolka inte nu!!
        Finare utan stänkisar menad jag men inte så bra för bilen!!
        Mvh Adde som åxo för utan stänkisar!!

Boki
        Deltagare

x( x( x( x( x( x( x( x( Typ fick bilen 31 Mars (STI-06) o då fanns det en x( x( massa grus kvar på vägarna. Tänkte då inte på att det kommer att blässtra hela JÄ–A sidorna på bilen, jag tänkte om jag kör sakta där det finns grus så händer det väl inget…… x( x( FU-K SH-T det hände en massa faktiskt……. Jag var eftersmart o köpte stänkskydd, men har inte monterat dom än.Känns som om det inte spelar någon JÄ–A roll nu längre x( x( x( x( x( x( x( x( AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA FAN NAPOLI!!!!!!!!!!

Ska man vara fin får man lida pin!!!Misstolka inte nu!!Finare utan stänkisar menad jag men inte så bra för bilen!!Mvh Adde som åxo för utan stänkisar!!

;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( Japp, snyggare utan men skadligt för bilen….. 🙁 🙁 🙁

m_thread
          Deltagare

Är det ingen här på forumet som testat transparent plastfilm som man monterar på de delar av bilen som utsätts för mest stensprut?

Jag funderar på att testa detta då jag tycker att stänkisar blir lite för mycket på min bil.

Kan en rekondfirma montera saker som detta?
            Någon som känner till namnet på någon sådan produkt?

Alien kanske har något tips, det är ju nästan som dekaler fast utan färg 😉

/F

Daniel
            Deltagare

Jo denna stenblästring gör att dörrarna ser fördj**liga ut, måste lacka om mina dörrar på STi’n.
              Kan bara säga att 3 år utan stänkisar gör sitt på dörrana.

Köpte stänkisar från http://www.rallyarmor.com/ inte sånna jätteblafsor man ser ibland.

Mvh/Daniel

Manor
              Deltagare

Hör av dig till din handlare och/eller IM. Det kan vara så att de kan ta detta på garantin, då lacken verkar vara under all kritik. En del har lyckats…och andra inte, men det kostar inte så mycket att försöka.

mvh Mats N

Boki
                Deltagare

Hör av dig till din handlare och/eller IM. Det kan vara så att de kan ta detta på garantin, då lacken verkar vara under all kritik. En del har lyckats…och andra inte, men det kostar inte så mycket att försöka.mvh Mats N

Okey………… värt att försöka

Niklas
                  Deltagare

Dekaler är bra, de tar smällen och är billiga och enkla att byta. 😉

Lefty
                    Deltagare

Jag har satt clearshield som är en typ av transparent plastfilm 🙂 De är satt på de utsatta områdena för stunden… har fler ställen att klägga de på men har använt upp den film jag har köpt. Den är hyfsat enkel att montera och står emot massor.

http://www.lulesolfilm.se/ricochet.htm – Skrolla ner på den sidan och läs lite kort 🙂

Stänkisar(rally armor´s) har även jag fått dit dock lite ”sent” då ena sidan har fått lite stenskott 🙁

När man ändå pratar om lacken… kvalitén på den färg jag har nu är verkligen enormt mycket bättre än vad rödingen hade. Den blev ju dock omlackad på garanti. Får väl se om man orkar gnälla o göra ett försök att åtminstone få ena dörren omlackad pga av stenskott som blitt där.

Boki, vad har du för färg på din?

Boki
                      Deltagare

Jag har satt clearshield som är en typ av transparent plastfilm 🙂 De är satt på de utsatta områdena för stunden… har fler ställen att klägga de på men har använt upp den film jag har köpt. Den är hyfsat enkel att montera och står emot massor.http://www.lulesolfilm.se/ricochet.htm – Skrolla ner på den sidan och läs lite kort 🙂 Stänkisar(rally armor´s) har även jag fått dit dock lite ”sent” då ena sidan har fått lite stenskott 🙁 När man ändå pratar om lacken… kvalitén på den färg jag har nu är verkligen enormt mycket bättre än vad rödingen hade. Den blev ju dock omlackad på garanti. Får väl se om man orkar gnälla o göra ett försök att åtminstone få ena dörren omlackad pga av stenskott som blitt där. Boki, vad har du för färg på din?

Blååååååååååååååååååååå 😉 😉 🙂

pannan
                        Deltagare

Har själv försökt att få min lack på garanti men fick avslag av IM. Riktigt surt faktiskt. Men min lack å andra sidan är känslig för allt. Att man får stenskott på bilen har nog inget med en lacks kvalité att göra 😉

Svart är fint men ett rent helsike att hålla fräscht.

mvh
                          J

Lefty
                          Deltagare

Fast pannan, den lack-kvalite som var på min röda bil och som jag antar är lika-samma på din är rätt värdelös. Minsta lilla sten och de flög lack 🙁 Både jag och en till här uppe fick omlack på garanti, alldeles för tunn och för hård kom man snabbt fram till. Surt att de gett avslag hur som helst. Vissa färger verkar de fått bättre än andra iaf.

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.