SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Måste få gråta av mig….

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Banzaiii
    Deltagare

Monterade på ett system från UAT igår, med dubbla utblås… fränt. Kördenån hormonstinn bmw ägare samma eftermiddag, Skyll er själv… Lämnade Avanten TDI:n till farsan, en trevlig oljebrännare det där (om det finns sådana) och såg fram emot nästa helg då bl.a. luftfilter och dylikt skulle monteras.. Vad fan tror ni händer? Ja jamen, farsan ringer o säger att han satt avanten i räcket och behöver en bil bums!!! Tydligen skulle han köra om en gubbfan som låg o puttra i 70 på 110 väg, och när han precis hunnit ikapp, så tar den jäveln och svänger in i vänsterfilen utan att blinka eller nåt… Farsan dundrar in i mitträcket där han åker ett gäng meter jämsides med fanskapet, och sedan slungas in i snödrivan på högersidan. Vad tror ni gubbjäveln gör då? Jo då, han gasar bara därifrån!!!!!!!!!!!!!!!!! Strörsta problemet: Avanten var min och jag köpte den bara ihelgen…. Skrev dock måndagens datum på ägarbytet eftersom man inte kunde fixa nån försäkring under helgen. Ringde och försäkrade imorse och två timmar senare ringde farsgubben och upplyste mig om att bilen var kaputt…. Nån som har erfarenhet av nåt liknande? Blir det min försäkring som får ta det där eller är det gamla ägarens? Försäkringsbolaget ville inte säga nåt förrän dem fått in polisanmälan. Nu har farsan fått låna subban, han måste åka bil till jobbet, och jag får damma av cykeln… Förbannat.

Nån som befunnit sig på E4 5-6 mil söder om Ö-vik runt 12-13 tiden och sett en gråaktig japanare vingla fram över vägen???? Liten risk, men i alla fall…..

Snyft…

Subbarist
      Deltagare

Se för f-n till och fixa vittnen på smällen annars kan du åka på k*ken som jag gjorde när en pundar saab plockade sidan/fronten på min förra KIA Clarus.

Subbarist javisst!
        Rabattansvarig SSI
        Den GRÜNE FARAN

Banzaiii
        Deltagare

Fanns inga vittnen tyvärr, inte en käft stannade dessutom… Man ska inte vara ute mitt på dan, det e väl bara gamlingar o arbetslösa pundare som är ute då….

hogmark
          Deltagare

Aj som fan !

Det enda sättet är om du ljuger om olyckan och säger att den inträffade efter att du skaffade försäkringen.

En god vän till mig körde av vägen när han körde hem sin nyköpta bil.
            Han försäkrade den först dan efter, och tidigare ägare erbjöd sig ta det på sin försäkring, men försäkringsbolagen vägrade !

De kan ju alltid visa lite ”goodwill”, men de kan vara jävligt hårda när de känner för 🙁

Men självklart önskar jag LYCKA TILL !

/Hogis

Banzaiii
            Deltagare

Grejen är att jag inte ens behöver ljuga, eftersom jag ringde försäkringbolaget ett par timmar innan det hände – så egentligen har man inte gjort nåt fel. Men man vet ju hur skeptiska och snikna de är…… Det e ju så jäkla lätt att man blir misstrodd! De har inte hört av sig än, men gubben på plåtverkstan trodde att det skulle ta fem veckor att få bilen iordning – det kalaset har man väldigt liten lust att punga ut själv….

Fortsättning följer

hogmark
              Deltagare

Aah, men då så ! *phew*
                Då tror jag det löser sig 🙂
                Tror inte att det kommer låta ”otroligt” då du just köpt bilen.
                Annat vore om du ägt den nån månad först, å sen krockar samma dag du skaffar försäkringen.

lycka till.

/Hogis

Banzaiii
                Deltagare

LAST EDITED ON Feb-13-03 AT 11:51AM (GMT)
                  Man får väl hoppas på det bästa…..

Förresten, Hogis, man bugar o bockar för tipset som du gav mig för nån månad sen. Efter LMM bytet gick polarens subba kanonbra, ända fram till att vi monterade tillbaka 3″ systemet från ferrita…. Ett par minuter efter det, och drygt ett hundratal meter från mekhallen tog det stopp 😮 Nu lär det väl dröja ett par månader tills han får se den igen :'(

hogmark
                  Deltagare

Haha, alltid kul att hjälpa till 🙂
                    Vad menar du med att det tog stopp ?

Att tänka på om man kör med öppet filet:

Har LLM en gång gått sönder, köp en lös och montera själv.
                    Sen har du garanti på den, och går den sönder inom snar framtid.
                    Lämna in den lös och säg att den gått sönder igen…
                    då kan de inte säga nåt om vilket filter du har !

/Hogis

Banzaiii
                    Deltagare

LAST EDITED ON Feb-13-03 AT 08:58PM (GMT)
                      tog stopp på ett mindre trevligt sätt…. så kan det gå…
                      Han får nog berätta mer själv om han känner för det…

Banzaiii
                      Deltagare

Fortsätning på den tråkiga historien för de som är intresserade:

Ringde DKW:s plåtverkstad ifredags. Jodå, tyckte gubben, vi jobbar med den, så räkna med ca två veckor till. Jaha, det kan man väl leva med, tyckte jag, men har ni hört nåt från försäkringsbolaget, om de godkänt skadan. Jajamen, de hade både skickat ett skadenummer och godkänt kalkylen. Då vart man lite lugnare… Ända tills man kom hem. Där hemma låg det ett brev från Trygg Hansas avdelning för specialutredningar. ”Vänligen kontakta mig på XXX-XXXXXX” Jag ringde gubben och tro det eller ej, men han ville ha en personlig intervju!!! Han var altså beredd att åka från Sundsvall till Umeå för det. Visst tyckte jag, men vad gäller saken, jo svarade han, det är en helt normal procedur när det gäller skadeärenden. Nån som varit med om nåt liknande? Vad vill de egentligen?

Subbarist
                        Deltagare

Det kom en Gubbe hem till oss efter källarinbrottet, men han ville bara plåta lite och gå igenom listan igen. Han var ruskigt trevlig. Fast han lät som en riktig gris när han ringde och bokade tid.
                          Så hoppas det går bra för dig.

Subbarist javisst!
                          Rabattansvarig SSI
                          Den GRÜNE FARAN

ExOrdis
                          Deltagare

LAST EDITED ON Feb-11-03 AT 12:47PM (GMT)
                            Ajjjajaj. Rattfyllon & senildementa är ju för goa i trafiken, NOT! x(

ExOrdis
                            Deltagare

Lögndetektor och sanningserum.
                              Näe men vid smitningsolycka kan jag tänka mig att de vill höra så detaljerat
                              som möjligt din version för att klantskallen i smitarbilen kanske
                              försöker få sina skador fixade via försäkringsbolaget oxå.
                              Ord mot ord och så de fysiska skadorna på fordonen brukar kunna ge
                              en fingervisning om vem som talar sanning.

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.