Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 33 totalt)
  • Författare
    Wesslan
    Deltagare

Var hittar man det bästa mätarhuset som ersätter den plastiga luckan som sitter original? Vad kostar dom och vart beställer jag?

/Micke

Wesslan
      Deltagare

Jag har hittat på scooby men finns det inte att köpa i Sverige?

/Micke

Wesslan
        Deltagare

Tackar, då är det bara att beställa då.

/Micke

dlehtihet
          Deltagare

Man får tacka för det vänliga omdömet. Jag får stå för fikat nästa träff hör jag 😉

Mats är en vis man som rekommenderar DEFI mätare. De är väl vad Subaru själva kör med orginal. Sen har ju förstås värsteråsmaffian aldrig fel heller….. (känt citat ifrån ”Gudfadern IV – Vendetta i surahammar”). Sen ”tror” jag att DEFI ligger lite vettigare i pris än motsvarande HKS mätare.

M v h

Danne

>Micke…3 ord till…DEFI är bäst (mätarna alltså)…samt
            >ytterligare 4 ord ”Danne är inget pucko” :P.
            >
            >mvh Mats N
            >PS. Det finns tre typer av människor i världen. De som kan
            >räkna, och de som inte kan räkna….

skytiskapilen
            Deltagare

Ap ap ap ap. Kasta inte kottar i vassen! Sätt inte in *vad som helst* i Subban! Billiga mätare är oftast billiga pga att de är sämre, tänk på det. Och om du inte kan lita på mätarna är det ingen idé att du sätter in dom… Autometer är väl på rätt sida sträcket, något billigare än Defi och HKS.

—-
              Ve och fasa när Subborna blir riktigt billiga. Kleti och pleti sätter i biliamätare, raggartärningar, långhåriga mattor på instrumentbrädan, en döskalle som växelspaksknopp och en massa rally-klistermärken… Jag förbannar den dagen!
              —-

Syftar inte på trådens författare, fick bara en plötslig framtidsvision.

/Andreas
              http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
              – Original Gangster –

Wesslan
              Deltagare

Såpass? Rödlampa vore ju inte helt fel 🙂
                Får nog ta och prata med Gudfadern om det isåfall. Måste fåtag i huset först.

SVARTEN
                Deltagare

Säger bara DEFI helt klart, har själv 5 vackra mätare i bilen:D HKS är visserligen också schysta, men vill man vara värst då är det DEFI som gäller. Elektroniskt exakta, inget trams med kablar in i kupén med vakuum eller tryck…..

/Christian

Dawn
                  Deltagare

DEFI är ruskigt snygga…
                    ara det att det kostar väl massor också.
                    Räknade lite löst på det och fick ett pris på runt 10k med mätarhus

SecretAgentMan
                    Deltagare

10k för en centerkonsoll med 3 mätare? …då får du be någon annnan räkna på det. 😉

/J

Assazel
                      Deltagare

Jag kan räkna på Subaru Orginal mätare (de små) i hus i mittkonsolen. dryga 14´000.
                        Men visst det är ju klart för att det är Subaru Orginal och nypris.

Fick priset senast förra veckan av subaru-återförsäljaren.

SecretAgentMan
                        Deltagare

Ehrm…Äljen…du överreagerar en smula – vad jag kan se dissar väl ingen Autometer…?

Eller är det ett klart fall av ”denial” vi kan se spår av här? 😀

Varningar med ljud och ljus är tok-värt när man verkligen *kör* bilen (banträffar, och bus på snirkliga landsvägar), när man helt enkelt inte har tid att kika på mätarna.

Men i ditt fall Äljen så spelar det ingen roll som du säger, åker man lugnt och fint är det inte samma krav. :+ 😀 😉 😛 (du lämnade en vidöppen attackmöjlighet där, kunde inte låta bli).

/J – Defi äger.

skytiskapilen
                          Deltagare

Vem har sagt nåt ont om Autometer? Jag har också en och är väldigt nöjd. ”Rätt sida sträcket” kan väl inte misstolkas?

/Andreas
                            http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
                            – Original Gangster –

Rogga
                            Deltagare

Wesslan du kan väl hojta till, e sugen jag oxå om man få vara med 😀

Rogga ”Kombimaffian”

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi556

Wesslan
                              Deltagare

>Konstigt att Autometer är bland de största i USA om de nu
                                >nätt o jämnt håller måttet. Börjar bli lite trött på
                                >svartmålningen av vissa märken och ”mina mätare är bättre än
                                >dina”. Däremot argument som ”slippa slangar in i kupén däremot
                                >är sakligt och sant.
                                >
                                >Det är inte alla som tycker det är värt närmare 10.000kr för
                                >att få tre mätare i bilen. Då är det väl bättre att köpa
                                >billigare märken än att de inte har några mätare alls?
                                >
                                >Jag är varjefall nöjd med mina ”värdelösa” Autometer Phantom
                                >mätare och tycker inte det är värt ca 8000kr till för att få
                                >lysdioder i mätarna, peak- och givar-historik. Sånt har jag i
                                >dataspelen jag lirar istället…

Kan faktiskt hålla med. Jag skulle då inte betala 10k för 3 mätare i bilen efterssom jag inte skiter pengar. Jag skulle köpa lite billigare mätare som iaf är tillräkligt bra för mina ändamål.
                                Får se vad det blir för några men 10k tänker jag då inte lägga ut.

/Micke

Niklas
                                Deltagare

Ingen har kanske sågat Autometer men jag tycker att de duger gott nog åt majoriteten och om de behöver värre saker så är Defi något att överväga. Men jag tycker det är helt fel att rekommendera Defi åt alla när Autometer de lite lyxigare HKS räcker gott. Som Jerry säger, om man tänker pressa till 100 på banan och vill ha det bästa så skall man ju välja Defi men annars ser jag ingen anledning att betala mångdubbelt för samma funktion.
                                  Själv tänker jag aldrig riskera bilen på banan utan vill bara leka lite. Laddtrycksmätaren köpte jag för att kontrollera eventuellt svaj och kunna ställa in Dawesen. Oljetempen för att man inte börjar gasa för tidigt och inte stänger av för tidigt. Bilen kör jag inte hårdare efter detta, det är bara kontrollvärden, inte något jag justerar agressiviteten efter.

Nu har jag gnällt tillräckligt.

”Köp bara bra mätare. Autometer är bra, Defi är bäst.”

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 33 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.