Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

MickeM: Jag har en Knocklink om det var det du menade. Fyra eller fem lysdioder som lyser beroende på hur illa motorn går. Lyckligtvis får jag bara den första att blinka till ibland när jag varvar ur växlarna lite mer.

Fixade glappet i mätarna i lördags, böt ett skarvdon som skulle skära genom kablarna mot en sockerbit som jag gömt under mattan bakom pedalerna. Nu funkar det finfint. Var lite tråkigt att ljuset slocknade och mätarna dog varje gång man frikopplade! 😀

Funderar på att modifiera huset så mätarna blir riktade mot föraren istället för riktade rakt bak. Detta för att göra det enklare att avläsa vad mätarna visar. Tror jag vet hur jag skall lyckas med detta. Återkommer med mer info när jag väl får tummen ur…

SecretAgentMan
      Deltagare

Äljen – när det körs på riktigt så har man inte tid att kika på mätare, oavsett hur de är riktade (faktiskt helt sant, och inte ironiskt, och det är precis därför det sitter Defi i min bil, de piper och har sig när man når den valda gränsen).

Knocklink – shiftlight? 😀 *asg* Tjaaa….visst funkar det, när varvstoppet slår i tenderar den röde att blinka en smula. 😀

/J

Niklas
        Deltagare

Ohja, sätter man Knocklinken på en bra plats så tycker jag det är omöjligt att missa när den börjar lysa. När jag åkte med Strat på konbanan så var hans knocklink som en liten julgran och den stora dioden lyste fan upp hela bilen. Trodde först det var någon annan mätare eftersom den lyste så mycket nästan hela tiden. 😀

Strat
          Deltagare

Vadå? Jag gick väl aldrig på varvstopp där? 😮 😀

Niklas
            Deltagare

Nej, men din motor knackar ju på tomgång. }(

Nääää… :*

Niklas
              Deltagare

Tack tack!

Saknas bara en ”liten grej” för att jag skall bli riktigt nöjd med looken. 😀 😉 :9

Manor
                Deltagare

>Tack tack!
                  >
                  >Saknas bara en ”liten grej” för att jag skall bli riktigt nöjd
                  >med looken. 😀 😉 :9

…och det är!!?

mvh Mats N

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.