Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
  • Författare
    p_ilis
    Deltagare

Körde på 4:an. Klockan stannade på mellan 5 och 5.5 sek. Någon annan som gjort liknande test?

Mvh
      Peter

SecretAgentMan
      Deltagare

Jag har ett par loggar från en gtech competition som pekar på straxt 4 sekunder mellan 100-150, det under en 402-meterskörning med tid på låg 12:a (växling mellan 3:an och 4:an ligger mitt i intervallet dock).

Gamla specen med 2 liter, TD05-16G och sisådär 350 pållar kanske.

🙂

/J

p_ilis
        Deltagare

Jag har ett par loggar från en gtech competition som pekar på straxt 4 sekunder mellan 100-150, det under en 402-meterskörning med tid på låg 12:a (växling mellan 3:an och 4:an ligger mitt i intervallet dock).Gamla specen med 2 liter, TD05-16G och sisådär 350 pållar kanske.:)/J

Det låter ju ruskigt bra! Kanske får åka ut testa lite till.. 🙂

Strat
          Deltagare

Letade och hittade i loggar från mantorp: 4,5 sek. Men då är det en växling där som tar 1 sekund! 😮 Jag borde dock nå 150 på 3:an.

Mätarfart är ju detta då (Measure fart).

Kalleman
            Deltagare

Kan man lita på gtech?. Mätte upp 0-60 mph flera ggr låg mellan 4,45-4,70 sek, vägen var plan och mätaren kalibrerad rätt.

SecretAgentMan
              Deltagare

Den gamla mätaren visade lite som den kände för när jag testade den, den nya verkar stadigare, och folk verkar få siffror som stämmer med tider på strippen.

4,1 sekunder gjorde Silverpilen som bäst i senaste specen.

/J

Saras
                Deltagare

Det är rätt bra…

Nån som mätt genom att ligga 100km/h mätarfart (jämn hastighet) och vid gaspådrag startat tids räkningen ända tills mätaren är på 200km/h på mätaren…

Vad får ni ungefär?
                  /Jimmy Särås

SecretAgentMan
                  Deltagare

Jag gjorde aldrig den grejen, men samma logg med stillastående start, och full fart hela vägen visar att 0-200 tog 16 sekunder och 0-150 tog lite över 8 sekunder, mao ~12 sekunder 100-200 – det går tungt på slutet. 😀

/J

Saras
                    Deltagare

Så en Civic Type-R är snabbare än vad du var Jerry 100-200km/h? 😉 😛
                      12 sekunder blankt har vi mätt flera gånger…

/Jimmy Särås

SecretAgentMan
                      Deltagare

Fyrhjulsdrift du vet.

Men 16 sekunder (inte mätt med moraklocka efter mätarfart heller) 0-200 är rätt ok, gör civicen det? 😉

/J

Lt Dan
                        Deltagare

Suck vad ointresant…
                          Det handlar om att göra flera körningar med minst diff! Det har jag lärt mig på S.A.D kursen
                          Förlåt mig kunde inte låta bli }(

LTD – som e på ett jä**a rethumör som har med jobbet att göra

PS Hmm vem vann föresten slutprovet hos S.A.D…? Kan ingen avslöja det snart!

syke
                          Blockerad

Vem kom tvåa egentligen?! 😛

LegacyLarsa
                            Keymaster

4-5 sekunder är ändå rätt snabba tider, kanske någonting för Aftonbladets Colin att bita i.. 😀

Suck vad ointresant…Det handlar om att göra flera körningar med minst diff! Det har jag lärt mig på S.A.D kursenFörlåt mig kunde inte låta bli }( LTD – som e på ett jä**a rethumör som har med jobbet att göraPS Hmm vem vann föresten slutprovet hos S.A.D…? Kan ingen avslöja det snart!

Det var JAG 😛 😉

/Larsa -som vet var sad-kepsen är..

Janne248
                              Deltagare

Vem kom tvåa egentligen?! 😛

Vem kom trea??!?! :+ 😀

zOdi
                                Deltagare

Så en Civic Type-R är snabbare än vad du var Jerry 100-200km/h? 😉 :P12 sekunder blankt har vi mätt flera gånger… /Jimmy Särås

100-200 det är väll typ det ända en CTR e bättre på än en impreza av ca 100 andra grejjer man kan ha en bil till 😉

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.