› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › Mattor i bilen
- Detta ämne har 41 svar, 2,926 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 4 månader sedan av
Niklas.
-
FörfattareInlägg
-
31 maj, 2004 kl. 19:49 #156975
Niklas
Deltagareman kan ha så har jag gjort en variant som jag blev tipsad om av mentor Mange.
Gick till Stadium och köpte griptape (sånt man klistrar på ovansidan av skateboards). En längd kostade 49kr och så här blev resultatet efter lite arbete med sax och kniv:
http://www.shellkonto.nu/alien/temp/pedaler.jpg
Passade på att även ge mattan som var riktigt sliten en ”extreme makeover”. Detta i väntan på metallmattor som nog är den mest manliga/rallyiga varianten man kan ha i sin bil:
http://www.shellkonto.nu/alien/temp/matta.jpg
Körde en runda idag och jag måste säga att det funkade riktigt bra. Frågan är om man skall klä gaspedalen också trots att den inte har haft gummiöverdrag utan alltid haft sånt av plast. Det är ju inte slitet på samma sätt som de två andra pedalerna var.
31 maj, 2004 kl. 21:51 #156962Grusdraparn
DeltagareKanske skulle ta en sväng med dammsugaren och lite textil-rengöringsmedel också 😉
Fast det är iofs inte så wally det heller…
31 maj, 2004 kl. 21:51 #156961Grusdraparn
DeltagareKanske skulle ta en sväng med dammsugaren och lite textil-rengöringsmedel också 😉
Fast det är iofs inte så wally det heller…
1 juni, 2004 kl. 05:08 #156976Niklas
DeltagareJo, det borde man kanske göra.
1 juni, 2004 kl. 05:08 #156982Niklas
DeltagareJo, det borde man kanske göra.
1 juni, 2004 kl. 07:17 #156959Mange
DeltagareVart riktigt snyggt. Bra jobbat!
🙂 🙂
19 december, 2005 kl. 06:19 #156968Niklas
DeltagareMatsN: Hur hade du råd med det? Pantsatte du dina föräldrar och ditt vänstra ben eller? 😀
Funderar på att köpa MOMO pedalerna då, enklast då man kan beställa från Sverige.
EDIT: Vilken modell har du?
19 december, 2005 kl. 06:19 #156967Niklas
DeltagareMatsN: Låter bra att de också är enkla att montera. Det där med avstånd, hur menar du att MOMO är? Är STI pedalerna ”bredare” och mellanrummet blir mindre? Jag har ganska stora fötter så jag vill inte trampa på gas och broms samtidigt… 😉
/A – ”de som har stora fötter har…”
19 december, 2005 kl. 06:19 #156955Manor
DeltagareDu menar råd att köpa en kombi??? 😀
Jag chansar lite när jag säger att det var de pedaler som visas på den övre bilden. Jag har för mig att priset var runt 600:-.
mvh Mats N
>MatsN: Hur hade du råd med det? Pantsatte du dina föräldrar
>och ditt vänstra ben eller? 😀
>
>Funderar på att köpa MOMO pedalerna då, enklast då man kan
>beställa från Sverige.
>
>EDIT: Vilken modell har du?
>
>http://www.motorshop.nu/shop/style/prod/grand-prix.jpg
>
>http://www.motorshop.nu/shop/style/prod/sturismo.jpg19 december, 2005 kl. 06:19 #156954Manor
DeltagareHej !
Momo-pedalerna är lite bredare än originalpedalerna (som alltså inte behöver monteras bort). Jag märker ingen skillnad när jag kör, men kommer ihåg att Ozo tyckte att mellanrummet blev perfekt för banåkning (han kör också Momo vill jag minnas). Jag köpte dem på en mässa av en firma från Göteborg…MH Styling eller liknande.
mvh Mats N
PS! ”de som har små fötter (som jag) har…även kombi” 😀19 december, 2005 kl. 06:19 #156953Manor
Deltagare>Momo pedler vet jag inte nått om, men tycks mig minnas att
>det diskuteras dessa tidigare på forumet, typ ett år sedan,
>iaf innan jag köpte mina minns jag att jag läste lite om båda.
>Borde ha varit här.Mina Momo-pedaler monterades på originalpedalerna. Ingen borrning eller annat strul och tog, för mig med tummen mitt i handen, max fem minuter att få på plats. Det lilla man ser av dem ser helt ok ut, och de fungerar som planerat. De som kör bana gillar att det blir ett mindre mellanrum emellan pedalerna.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #156947Janne248
DeltagareSTi pedalerna bytes väldigt lätt. Av med gammla gummit på med nya, skruvhål och allt finnes på metallen på din orginal pedal. Knepigast är Gaspedalen där en väldigt tun bult skall igenom den ledade ”delen” på pedalen. Men lite tålamod och 15 minuter tillgodo så fixar du det.
Momo pedler vet jag inte nått om, men tycks mig minnas att det diskuteras dessa tidigare på forumet, typ ett år sedan, iaf innan jag köpte mina minns jag att jag läste lite om båda. Borde ha varit här.
EDIT: Du har mail!
EDIT2: Fixat stavfel, mm -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.