› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › max ladd med td05-16g
- Detta ämne har 24 svar, 2,850 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 1 månad sedan av
livio.
-
FörfattareInlägg
-
19 augusti, 2008 kl. 13:08 #63971
Kvarnis
DeltagareOm du inte är orolig för lådan så handla en 18/20G fixa större spridare mappa för E85 så har du nog närmare 400Hbp&+500Nm at se fram i mot 😀
Men skulle inte åka omkring med fmic och konfilter nån längre stund i en ny renvorad motor, annat än inkörning & max 0.5bar.
27 augusti, 2008 kl. 19:11 #63984livio
DeltagareOm du inte är orolig för lådan så handla en 18/20G fixa större spridare mappa för E85 så har du nog närmare 400Hbp&+500Nm at se fram i mot :DMen skulle inte åka omkring med fmic och konfilter nån längre stund i en ny renvorad motor, annat än inkörning & max 0.5bar.
Lutar åt en 20g efter att jag läst era trevliga inlägg.
Men startar bilen med e85 i 20 minus?Räcker 800cc spridare till det?.
Växellådan är en sti 6 växlad borde vell hålla fast man kör hårt eller vad vet ni?Mvh
27 augusti, 2008 kl. 20:10 #63969simo
DeltagareJag kör med 20G, 800 spridare och 6petare…laddar 1,5 och det flyttar på sig 🙂
/U
28 augusti, 2008 kl. 20:36 #63985livio
DeltagareJag kör med 20G, 800 spridare och 6petare…laddar 1,5 och det flyttar på sig :)/U
Det låter kanon,men vet du hur det är att starta bilen med runt 20 minus ute,har läst att det blir svårt!
Mvh
28 augusti, 2008 kl. 20:47 #63976lunkan
DeltagareJag kör med 20G, 800 spridare och 6petare…laddar 1,5 och det flyttar på sig :)/U
Det låter kanon,men vet du hur det är att starta bilen med runt 20 minus ute,har läst att det blir svårt!Mvh
Det beror på bränsle val, med E85 så kommer det vara bökigt kan jag tänka mig då jag själv kör på E85 o tycker den ha varit svårstartad även under sommaren så jag kan ju tänka mig hur det skulle vara på vintern!!! 😮
29 augusti, 2008 kl. 09:03 #63972Kvarnis
DeltagareMotorvärmare lr varmgarage är ett måste med E85.
Jämför inte med E85 bilar som kommer från fabrik, dom är mer lätt startade14 oktober, 2008 kl. 15:38 #63986livio
Deltagareblir nog ingen e85 denna vinter.
Men är på g och ska köpa turbo nu och har kikat på dessa två agg
är sugen på den första och är rikitig dålig på engelska, så vilken skilnnad är det?lite kort sådär! och vilken skulle ni valt?
Mvh
15 oktober, 2008 kl. 09:42 #63987livio
Deltagareingen som vill ge lite tips på om det är en bra turbo och om den spoolar snabbt.lite råd tack
Mvh
15 oktober, 2008 kl. 10:13 #63992NickeH
DeltagareUtifrån texten kan man läsa sig till att den billigare ger mindre effekt men spolar lite tidigare. Andra alternativ är väl en VF39 tex denna
Angående E85 är detta ett bra tips för kallstarter
http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=4&topic_id=10940&mesg_id=10940&page=16 oktober, 2008 kl. 09:59 #63988livio
Deltagarelutar åt en vf35 då jag läst att den har riktigt tidig spool upp.
tack för ditt svar
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
