SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Max-värden på EGT och IAT?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    22b
    Deltagare

Hej
      Har en TeK3 99:a med en TD05:a som laddar 1.3 bar.
      Har investerat (?) i mätare för bl.a. IAT och EGT och undrar nu om någon har ett hum om vid vilka temperaturer man bör dra öronen åt sig s.a.s.

EGT tar jag mellan i/c och TB i siliconslangen
      IAT har jag i ett uttag i nedre delen av d/p:n (användes för bredbands-lambdan vid mappningen). Funderar på att flytta uttaget till up-pipen åtminstone för tempen sjunker väl ganska rejält på vägen genom turbon eller hur?

Hoppas någon kan hjälpa till. Sökt på UK forum men inte hittat något ”matnyttigt” hittills.

mvh
      //Roger

SecretAgentMan
      Deltagare

Insugstemp i downpipen, och avgas efter ic:n? 😉 😀

Avgastemp långt ned i downpipen är ”sådär” bra, det kallnar friskt redan efter turbon (vi pratar om >100 graders skillnad – har egen erfarenhet).
        Avgastempen vill man ha så nära avgasportarna som möjligt, men det är inte alltid möjligt rent praktiskt.

Jag har satt min varning vid 900 grader (givaren sitter en decimeter från 3:ans utblås), har för mig att 950 är en sådan go’ absolut max – 890 har min toppat (i Superstage av alla ställen :D).

Insugstemp är relativt, 40 grader vill man ligga runt enligt expertisen, 70-80 grader vet jag lite långsamt åka med standard toppmonterat renderar i.

/J

22b
        Deltagare

Så det kan bli 😀
          Men du fattade iaf och svaret var det inte något fel på. Precis vad jag var ute efter!

Stort tack
          //Roger

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.