Någon som har testat maxsport däcken som mocomp säljer?
funderar på att försöka få tag på r-däck till nästa banträff, men tvekar över vad som e prisvärt.
Jag körde ju med indysport däcken som i princip är samma däck. Det är exakt samma form på däcken för dom använder samma gjut former. Det som skiljer är väl gummiblandning och stommen. Det funkade ju inte så bra för mig. Dom höll halva mantorp. Sedan fick jag en separation i mellan regummeringen o gummit. Maxsport är ju oxo regummeringar.
Sedan även om dom nu skulle fungera och greppa bra för dig så är ju inte livslängden ens i närheten av ett r-däck. 2-3 banträffar kanske på sin höjd. Ett r-däck håller en hel sommar minst beroende på körstil. Toyo Trampio R1R går väl lös kring 5500-6000 kr för alla 4. Maxsport ca 4500 kr för alla 4. Dom extra pengarna du lägger på toyo däcken är klart värt de.
Ska du satsa på slicks ska du nog helst köpa riktiga märkes däck (avon, michelin, pirelli). Med lite tur kan man nog hitta dom till rätt bra priser, men livslängden är som sagt inte så lång.
Snacka med Risto på forumet så får du nog bra pris med klubbrabatten. Man måste ju inte handla däck lokalt. Det har jag aldrig gjort. Går ju fort o skicka dom med bussgods.
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.