Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Fronix
    Deltagare

Nu är det dags att byta ut original ECUn i min STi 04 och vill gärna ha något som är stabilt men även köpa den från något ställe som vet va de håller på med.

Min far och jag håller på att bygga en Super 7 bil, vi planerar att köra lite tävlingar med och den ska då köra Maxx ECU. Frågan är om någon har en Maxx ECU i sin bil och vet om det funkar bra.

Enligt deras hemsida (maxxtuning.se) så mappar de dessa typer av styrsystem:

• MaxxECU
      • Haltech Platinum
      • Apexi Power FC
      • VEMS
      • DTA S
      • Nira i3/i3+
      • Link / Vipec

Om någon har koll på vilket som är bäst, eller om alla är lika bra och det funkar med vad som så uppskattar jag all info jag kan få!

emilboylarsson
      Deltagare

Nu är det dags att byta ut original ECUn i min STi 04 och vill gärna ha något som är stabilt men även köpa den från något ställe som vet va de håller på med.

Min far och jag håller på att bygga en Super 7 bil, vi planerar att köra lite tävlingar med och den ska då köra Maxx ECU. Frågan är om någon har en Maxx ECU i sin bil och vet om det funkar bra.

Enligt deras hemsida (maxxtuning.se) så mappar de dessa typer av styrsystem:

• MaxxECU
        • Haltech Platinum
        • Apexi Power FC
        • VEMS
        • DTA S
        • Nira i3/i3+
        • Link / Vipec

Om någon har koll på vilket som är bäst, eller om alla är lika bra och det funkar med vad som så uppskattar jag all info jag kan få!

MaxxECU är väldigt användarvänligt och tycker det har funkat bra förutom att en box byttes på garanti av fabrikationsfel. Sen är de ovan nämnda olika bäst beroende på vilken mappare du frågar (vad de är mest vana med ;-)) MaxxTuning har ju även lyckats med en PNP lösning i en canbus styrd musse så helt inkompetenta lär de ju inte vara 🙂

Har det inte i min bil utan i en kompis. Min mappare promotar Autronic och tokdissar Nira och MS 😉

karlberg
        Deltagare

Har bara hört gott om dessa gubbar, tänkt att själv åka till dem om jag skaffar nåt pnp eller maxxecu någongång 😉

Fronix
          Deltagare

Anledningen till att jag ville ha dem är för att de ligger typ en timmes bilresa från där jag bor. Men va bra att det är positiva saker, blir absolut att luska vidare på detta 😀

Turbovin
            Deltagare

Kan det styra AVCS i Subaru?

Fronix
              Deltagare

Jag vet inte, du kan maila dem via deras hemsida och fråga. Jag har haft en konversation med dem angående min bil.

Turbovin
                Deltagare

Okej men du har ju AVCS i din bil så det vore ju bra om det klarar det. Jag är nöjd med det sprut jag har i dagsläget men det är ju bra att kolla efter alternativ med mer support här i Sverige.

Fronix
                  Deltagare

Okej men du har ju AVCS i din bil så det vore ju bra om det klarar det. Jag är nöjd med det sprut jag har i dagsläget men det är ju bra att kolla efter alternativ med mer support här i Sverige.

Maxxtuning är ju baserat i Sverige och har sin verkstad bara 2 timmar från där jag bor. Enligt dem själva fungerar deras ECU med Subaru och de har erfarenhet av dem sen innan.

Turbovin
                    Deltagare

Okej har inte hört om nån som kört med det i en Subaru men det verkar va ett grymt sprut av det man hört från andra bilar. Prova gärna och skriv här hur det blev.

Fronix
                      Deltagare

Okej har inte hört om nån som kört med det i en Subaru men det verkar va ett grymt sprut av det man hört från andra bilar. Prova gärna och skriv här hur det blev.

Ska jag göra!

Sjögren Racing
                        Deltagare

Ja, iom att det stödjer variabla kamtider.
                          Jag mailade med Maxxtuning just om det för ett par år sedan och det skulle inte vara några problem, dock ville dom kalibrera just AVCS funktionen i bilen för att det skulle lira riktigt.
                          Men det är ju ingen raketforskning hur AVCS:en fungerar, jag vet att jag tog reda på frekvensen som styrningen jobbade med då.

Men sen blev det Romraider i den bilen så det blev aldrig Maxxecu.
                          Däremot har jag pillat en hel del i programvaran och den är lätt och enkel att förstå, guld värt att den är på svenska och de mesta givare/spridare är redan inlagda i en rulllista som man kan välja, annars går det bara att lägga in nya givare/spridare.

Jag har dessutom flera vänner som åker med det, dom är kanonnöjda. Den ena har inte ens mappat sin hos Maxxtuning men ändå är det kanonsupport på sprutet och dom har även kollat igenom hans mapp som han mailade till dom, kostnadsfritt.

Jag skulle inte tveka på att köpa det iaf.

Ladda hem instruktionsboken på deras sida och läs igenom, likaså tanka ner programvaran och kika i den.

Samma vän som nu åker med Maxxecu köpte innan dess ett Nira i7. Hur svårt som helst att koppla in, dåliga instruktioner. Svår programvara. NOLL support. För att ens kunna uppgradera programvaran till det måste man regga sig på deras sida. Det tog många dagar innan dom ens godkände den registreringen så att han kom in i programvaran. Han kastade ut Nirat och köpte Maxxecu, och är skitnöjd.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.