SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Med risk för flame… Ecutek 2?

Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #55758
    SecretAgentMan
    Deltagare

      Vad du missar är att visst är det en mätbar skillnad, men ett par sekunder under så lång tid är inte mycket – får du en standardbil bredvid dig, så handlar det mer om vem som kör bäst, och får till växlingarna – tills att ni är uppe på högre växlar, och där börjar skillnaderna med det högre laddtrycket att märkas.

      Zodi – I ditt läge hade man högst troligen nått samma resultat med en dawes, förbättringen ligger i marginellt högre laddtryck.

      Vill ni ha en märkbar skillnad – byt turbo och annat smått och gott, och gör en riktig mappnig på bilen.

      /J

      #55770
      zOdi
      Deltagare

        ok men då har iaf vi olika uppfattningar om vad märkbar skillnad är 😉

        varför jag valde ecutec2 framför endast dawes var att det känndes säkrare, eftersom man inte bara höjer laddtrycket utan även soppa och luft optimeras till laddtrycket.. Samt att kunna uppgradera sej till en individuell mapp om man nån gång skulle få för sej att trimma mer 🙂

      Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.