SSC Allmänt snack Allmänt småprat Medlem med Ful-Bil?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    BoltzFXT
    Deltagare

Skulle bara vilja kolla av läget hur klubben ställer sig till medlemmar med sk ful-bilar (forester, legacy, baja-maja). Förstår att det skulle förstöra klubbens exklusivitet vad gäller bilmodell, men som intresserad av märket och bilarna som där är lite ”åka” i så skulle det klart vara kul att bli en del av denna värld..

Hade tyckt att det hade varit lite kul att åka med på banåka träffar mm, för jag vill ju vädra min bil ja med 😀

Är det ens lönt att anmäla sitt intresse?

/BoltzFXT

Patrik.L
      Deltagare

Kanske börja med och säga vad du har för bil? 😀

SecretAgentMan
        Deltagare

Klubben har tagit in medlemmar med Subarus (icke impreza) på jäkligt speciella grunder, oftast enastående engagemang på våra aktiviteter..

Klubben heter trots allt Svenska Subaru Imprezaklubben…

/J – tycker inte en Impreza turbo borde vara helt onåbar rent ekonomiskt nuförtiden…om man är så ruskigt sugen på att bli med i gänget..

P.S. Har haft en riktig skitdag och är grinig, så ta det med en nypa salt. 😀

SecretAgentMan
          Deltagare

…men det är samtidigt inget som hindrar att dyka upp på diverse träffar* som icke-medlem.

/J

* Några träffar är dock förbehållna för endast betalande medlemmar, då oftast de större som kostar tid och slantar för styrelse/klubb.

BoltzFXT
            Deltagare

På fråga A svarar jag Forester 2.5 XT (snart XTI med diverse modifikationer)

På fråga B angående att det inte är så dyrt med en äldre GT eller liknande.. nej i och för sig inte, men med TT till sambon och ett husprojekt som heter duga så är pappas börs tämligen tom :/ Med kommande modifitioner ala EcuTek och annat skoj så känns det faktiskt ganska onåbart för min del.

Skulle väl gärna vilja ha en impreza, men forestern är helt enkelt mer praktisk och kan gå väl så bra som en impreza.

BoltzFXT
              Deltagare

…om man är så ruskigt sugen på att bli med i gänget..P.S. Har haft en riktig skitdag och är grinig, så ta det med en nypa salt. 😀

Så hemskt sugen är jag kanske inte heller, tycker bara att det hade varit kul att busåka lite bana med folk som åker subaru….

Nu vet jag i alla fall hur klubben ställer sig 🙁 Det är lugnt! Jag får fortsätta att reta upp spagettiracers vid rödljusen sålänge tills det finns tillräckligt med folk för att starta Forester klubb LOL

Trevlig helg på er 🙂

SecretAgentMan
                Deltagare

Du missade kanske att det visst är fritt fram på många träffar?

/J – fått kaffe, andats lite, är snällare nu. 😀

BoltzFXT
                  Deltagare

Klart att man vill göra rätt för sig och stötta verksamheten med medlemsavgiften, man vill inte heller anses som snyltpelle om man skulle dyka upp på nån träff.

Jag vill inte truga 🙂 så jag accepterar klubbens ställning.

Och Mr SecretA, jag tar det inte så allvarligt 🙂

Janne248
                    Deltagare

Det finns en tidigare tråd om precis detta, men jag hittar inte på den nu. 🙁
                      Men det Jerry skriver här är samma som i den.

Vart håller du hus i detta avlånga land? Ev. kanske så kan du få dyka upp i Grängesberg senare i vår och köra konbana, tror fler med mig är intresserad och se hur en Forrester XT gör sig bland koner! (Vi har bjudit in en Legacy Spec. B tidigare, men den har ej dykit upp….)

BoltzFXT
                      Deltagare

Tjenare Janne!

Precis som du är jag ju rätt nyfiken på att se hur bilen ter sig på bana, mellan koner eller rakt fram tillsammans med imprezas. Väghållningen har man ju mer att önska av, men det ska det rådas bot på vad det lider. Ska försöka få till ett besök hos JRM först för att hänga i EcuTek och lite annat godis innan jag börjar rota med väghållning (pengafråga så klart)

Desvärre befinner du dig i vad för mig är gråzon på den svenska kartan.. allt norr om hallandsåsen är ju ”troligt bebott område” för oss skåningar 😀

Hade det inte varit så förtvilat långt att åka hade jag gärna dykt upp, tack för omtanken dock!!! 🙂

/ BoltzFXT

Pasi_k
                        Deltagare
                          jraberg
                          Deltagare

Tjenare Janne!Precis som du är jag ju rätt nyfiken på att se hur bilen ter sig på bana, mellan koner eller rakt fram tillsammans med imprezas. Väghållningen har man ju mer att önska av, men det ska det rådas bot på vad det lider. Ska försöka få till ett besök hos JRM först för att hänga i EcuTek och lite annat godis innan jag börjar rota med väghållning (pengafråga så klart)

Skippa trimmet och lägg pengarna på bensin till lite träffar som anordnas av klubben istället.
                            Träning på diverse konbanor ger definitivt mer genom att trimma föraren både för din och andras säkerhet 🙂

Nu kanske gränges är lite långt att åka men det finns ju ss emmaboda t.ex. och jag Tror inte att ngn har ngt problem med om det kommer en forester med tillhörande ägare för att visa upp dig vem du är.och träffa oss inbitna imprezanördar.

Som jerry säger, det Är en imprezaklubb men inte är det omöjligt att bli medlem om man kör forester för det. Det krävs lite mer av dig bara.
                            Ja, lite av en klubb för inbördes beundran kan tyckas men jag tycker samtidigt att det är bra för att inte klubben ska bli För bred och tappa det där lilla extra unika och bli en volvo x70/x40 klubb typ.

Ska sluta cykla nu och gå o lägga mig 😀

Vi ses på emmaboda?
                            😉
                            -JR

BoltzFXT
                            Deltagare

JR Inte alls speciellt osannolikt att jag dyker upp i Emmaboda 🙂 Får kanske redan nu börja pejla av med kalendern och se hur det ligger till.

För mig gör det inget att SSI är ”klubben för inbördes beundran”, inte så konstigt för imprezan är något speciellt. Är ju lite ”såld” på märket som så, och då är det ju lite kul att snacka lite med andra ”insnöade” 🙂 Hade det funnits en klubb för Forester så är det ju klart man hade hängt där och tjiddrat där istället.

Hmmm… vad ska man säga- är man Forester-åkare så är man lite hemlös i detta land 😀

Får kanske starta en sån där ”hangaround klubb/ Prospect klub” 😀 😀

Skämt och sido, tycker att det är skit kul att det finns ett intresse att ta emot mig och min fula ankunge på några av era träffar! Tackar ödmjukast

/F

LegacyLarsa
                              Keymaster

Hmmm… vad ska man säga- är man Forester-åkare så är man lite hemlös i detta land 😀 Får kanske starta en sån där ”hangaround klubb/ Prospect klub” 😀 :DSkämt och sido, tycker att det är skit kul att det finns ett intresse att ta emot mig och min fula ankunge på några av era träffar! Tackar ödmjukast/F

Det var så jag började med den här:
                                http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi298/Dsc00007.thumb.jpg

Sedan började man hjälpa till med saker, bla. framtagning av flaggor inför banträffar, sedan slutade det(av vägen med denna ;( ), efter att man blivit invald att ha varit regionsansvarig, anordna asfaltsrallyn på små kurviga vägar, och slutligen konbaneträffar i dalarna(grängesberg) med Janne248 & Groover..

Så se till och kom på några träffar så kommer du att vara fast!
                                välkommen!!
                                ..och åker numer denna..
                                http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album447/IMG_2166s.thumb.jpg

/Lars

BoltzFXT
                                Deltagare

🙂 Jag ska göra mitt bästa för att dyka upp på någon träff… och nog kommer man bli fast alltid 😀

Ser framemot att träffa er och era ”älskarinnor” 😀

Det är nog ganska lätt att trilla dit och gå och köpa sig en impreza…… sambon där hemma har ju redan bestämt att när det är dax att ta ut en ny bil till firman så skulle det bli en ”sån där blå en med stor vinge där bak”.. jag skulle tydligen fortsätta köra Forester så hon kunde åka runt i imprezan 😀 😀

Hade varit lite kul med nån form av lista för de evenemang där ni tycker att det är ok (eller till och med kul) om en Forester hade dykt upp! Så kan man ju börja göra sin planering så man håller sig ledig 🙂

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.