› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › mekonomen Giriga??
- Detta ämne har 9 svar, 983 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 5 månader sedan av
Hyena.
-
FörfattareInlägg
-
29 september, 2013 kl. 08:51 #31137
Hyena
DeltagareLämnade in min gc8 på mekonomen för service i samband med att jag köpte den. Bad dom även se över ena framlycktan då den lyste svagt. Jag lämnade även in ett oljefilter från HKs för att de skulle använda det i samband med bytet.
NBär jag fick tillbaka bilen sa de att det dåliga ljuset i framlampan berodde på att en kontakt smält och att jag måste byta den. jag fick även informationen att mina framskivor måste bytas. men en kamrat som sysslar mycket med jänkare kollade på dom och sa att dom va helt ok
Lite senare tryckte jag till kontakten med oanad kraft varpå lampjäveln nu lyser som den ska.
Då blir jag misstänksam. ljuger dom ? och om dom gör det har de isf verkligen bytt till mitt medhavda filter? Kan man lita på mekonomen är kort sagt min frågaPs var kan man se filtret utan att demontera hasplåten? DS
29 september, 2013 kl. 11:38 #261013xmax
Deltagarekonfrontera dom. De har säkert bra förklaringar och visa dej gärna vad de menade med smält kontakt och dåliga skivor. Har ni kollat skivorna på insidan t.ex. eller kanske den har en pulserande bromsverkan.
Det bästa är att ha en öppen dialog med verkstan och helst mekanikern som jobbade med din bil. Begär att vara med vid nästa service.
Med vänlig hälsning
Daniel29 september, 2013 kl. 13:15 #261016DrJones
DeltagareJa du kan se oljefiltret utan att ta bort hasplåten, kan ja på min iallafall, hissa upp den på höger sidan o kryp under så ser du de.
Mvh J
29 september, 2013 kl. 14:08 #261014challe
DeltagareAtt lampkontakterna smälter pga dålig kontakt är inte så ovanligt på gc8orna.
Ang bromsskivorna så tycker jag också att du ska fråga verkstaden varför dom anser att dom behöver bytas29 september, 2013 kl. 15:24 #261020Hyena
Deltagareprovade hissa upp bilen men kan fan inte se oljefiltret borde ju synas fint då det är rosa. i övrigt får jag göra som ni säger nästa gång ska jag stå med ppl när bilen servas.
29 september, 2013 kl. 15:26 #261021Hyena
DeltagareVar exakt ska jag kolla efter filtret . hissade upp o kollade men såg inget.. Borde ju synas rätt bra då det är rosa.
I övrigt ska jag göra som ni säger och vara ppl när servicen genomförs,
29 september, 2013 kl. 15:57 #261015Marcus_petersson
DeltagareÅk tillbaka och kräv att mekanikern ska förklara varför han vill att dessa saker ska bytas.
Jag jobbar på verkstad och det är inte ovanligt att kunden kommer tillbaka och ifrågasätter våra bedömningar, Speciellt ang bromsar. Belägg och skivor ser ut som nya på utsidan. Men helt slut på insidan. Det vi gör är så enkelt att hissar upp bilen så kunden själv får se och sen förklarar varför. Kunderna åker nöjda därifrån 🙂
MVH // Marcus Petersson
30 september, 2013 kl. 06:34 #261017Dobrow
DeltagareIbland kan det vara så att man slår ner på skivor fast dom har en bit kvar .
Kan och vara att det har en rost kan och kan ta ojämnt .Svårt att säga dvs.
Får jag fråga vilken mekonomen det var ?
30 september, 2013 kl. 16:18 #261018Hyena
DeltagareIbland kan det vara så att man slår ner på skivor fast dom har en bit kvar .
Kan och vara att det har en rost kan och kan ta ojämnt .Svårt att säga dvs.
Får jag fråga vilken mekonomen det var ?
Detta var mekonomen vid Gärdet i Stockholm
30 september, 2013 kl. 16:25 #261019Hyena
DeltagareÅk tillbaka och kräv att mekanikern ska förklara varför han vill att dessa saker ska bytas.
Jag jobbar på verkstad och det är inte ovanligt att kunden kommer tillbaka och ifrågasätter våra bedömningar, Speciellt ang bromsar. Belägg och skivor ser ut som nya på utsidan. Men helt slut på insidan. Det vi gör är så enkelt att hissar upp bilen så kunden själv får se och sen förklarar varför. Kunderna åker nöjda därifrån 🙂
MVH // Marcus Petersson
Jag ska kolla bromsarna lite närmare tyveärr sätter ekonomin käppar i hjulet just nu så jag hoppas dom håller åtm två månader tiull 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.