SSC Allmänt snack Allmänt småprat Mekonomens Bromsbelägg

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Wanderer
    Deltagare

För er som kanske funderar på att köpa ”Originalbelägg” till bilen via Mekonomen så rekommenderar jag inte att ni köper de främre beläggen eftersom dessa inte finns i deras sortiment trots att det står så på deras hemsida.

De passar iallafall inte till de bilar som har samma belägg som 00’an fram.

//Mvh Björn

doubleoseven
      Deltagare

Näe, inte jag heller efter att man sätt polarens 200SX efter en nattlig tur på flygfältet. Såg ut som två julgranar bredvid bilen efter lite hård körning 🙂

RiB

Nurka
        Deltagare

Jag beställde hem belägg till en Impreza GT 00’a, väntade över helgen och skulle byta.

Fans ju inga likheter mellan dessa nya och orginal. =) Ritade av profiler på fram + bak belägg och åkte tillbaka. Efter typ 1 timmes letande i kataloger med expediten så hittade vi två andra identiska belägg.

Tror att frambeläggen ”enbart” var till 600sx(?) men men. Dessa nya passade utmärkt och funkar bra för mig iaf. Kompromiss mellan klen plånbok och det faktum att jag inte kör som en galning för det mesta.

EBC belägg runt om ~ 2200.-
          TDM (eller vad dom nu heter) ~ 620.-

Om nån är intresserad kan jag kolla nummer på de beläggen vi hittade.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.