SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor mer bränsle till subaru impreza WRX, FUEL CUT!?

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    Igge
    Deltagare

Wd40 är inge bra då det lämnar en hinna efter sig. Bromsrengöring är bättre då det dunstar, dock kan det vara lite sådär ändå

adambanan
      Deltagare

Wd40’s elekronik spray tog jag 🙂

adambanan
        Deltagare

jag va och skruvade upp laddet men utan resultat. sen började jag kolla med den orginala elektroniska laddtrycksregulatorn. och konstaterade att slangarna satt fel..? alltså tvärtom, så jag bytte plats och wouala nu fungerar det! dock så laddar den bara 0,7 nu. tips på hur man kanske kan höja någorlunda? 🙂

Patrick P931
          Deltagare

😀

Mahallå, det du leker med låter inte helt stabilt. 😉

Du har inte övervägt en mappning? 😀

Laddtrycket justeras elektroniskt av ecu och det blir pannkaka i logiken om ecu inte får reglera.

Jag kan kolla av bilen åt dig vid tillfälle, en hälsokontroll helt enkelt.

🙂
            Patrick

adambanan
            Deltagare

😀

Mahallå, det du leker med låter inte helt stabilt. 😉

Du har inte övervägt en mappning? 😀

Laddtrycket justeras elektroniskt av ecu och det blir pannkaka i logiken om ecu inte får reglera.

Jag kan kolla av bilen åt dig vid tillfälle, en hälsokontroll helt enkelt.

🙂
              Patrick

Tja! jo det har jag hahaha detta med att volvo trimma är intget jag föredrar! jag har återställt det nu till det orginala och gjorde det enbart för att testa! 🙂 mappning är ett önskemål men svårt att hitta någon bra som kan göra det var en vettig peng.. 🙂

Patrick P931
              Deltagare

Mappa själv! Läs open source tråden i allmäna forumet. 🙂

adambanan
                Deltagare

Mappa själv! Läs open source tråden i allmäna forumet. 🙂

Jag är inte så inlärd riktigt om vart man hittar allting här på forumet om jag ska vara ärlig.. men någongång ska ju vara allas första! så skulle uppskatta om du kunde vara liite mer exakt så jag kanske hittar Och tack för tips och att alla har tagit sig tid! 🙂

zanoii
                  Deltagare

Jag är inte så inlärd riktigt om vart man hittar allting här på forumet om jag ska vara ärlig.. men någongång ska ju vara allas första! så skulle uppskatta om du kunde vara liite mer exakt så jag kanske hittar Och tack för tips och att alla har tagit sig tid! 🙂

http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=90933

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.