› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › mer bränsle till subaru impreza WRX, FUEL CUT!?
- Detta ämne har 22 svar, 2,024 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 1 månad sedan av
zanoii.
-
FörfattareInlägg
-
2 oktober, 2014 kl. 08:47 #272761
Igge
DeltagareWd40 är inge bra då det lämnar en hinna efter sig. Bromsrengöring är bättre då det dunstar, dock kan det vara lite sådär ändå
2 oktober, 2014 kl. 08:48 #272769adambanan
DeltagareWd40’s elekronik spray tog jag 🙂
2 oktober, 2014 kl. 10:03 #272770adambanan
Deltagarejag va och skruvade upp laddet men utan resultat. sen började jag kolla med den orginala elektroniska laddtrycksregulatorn. och konstaterade att slangarna satt fel..? alltså tvärtom, så jag bytte plats och wouala nu fungerar det! dock så laddar den bara 0,7 nu. tips på hur man kanske kan höja någorlunda? 🙂
2 oktober, 2014 kl. 13:09 #272755Patrick P931
Deltagare😀
Mahallå, det du leker med låter inte helt stabilt. 😉
Du har inte övervägt en mappning? 😀
Laddtrycket justeras elektroniskt av ecu och det blir pannkaka i logiken om ecu inte får reglera.
Jag kan kolla av bilen åt dig vid tillfälle, en hälsokontroll helt enkelt.
🙂
Patrick2 oktober, 2014 kl. 13:14 #272771adambanan
Deltagare😀
Mahallå, det du leker med låter inte helt stabilt. 😉
Du har inte övervägt en mappning? 😀
Laddtrycket justeras elektroniskt av ecu och det blir pannkaka i logiken om ecu inte får reglera.
Jag kan kolla av bilen åt dig vid tillfälle, en hälsokontroll helt enkelt.
🙂
PatrickTja! jo det har jag hahaha detta med att volvo trimma är intget jag föredrar! jag har återställt det nu till det orginala och gjorde det enbart för att testa! 🙂 mappning är ett önskemål men svårt att hitta någon bra som kan göra det var en vettig peng.. 🙂
2 oktober, 2014 kl. 13:16 #272756Patrick P931
DeltagareMappa själv! Läs open source tråden i allmäna forumet. 🙂
2 oktober, 2014 kl. 23:26 #272772adambanan
DeltagareMappa själv! Läs open source tråden i allmäna forumet. 🙂
Jag är inte så inlärd riktigt om vart man hittar allting här på forumet om jag ska vara ärlig.. men någongång ska ju vara allas första! så skulle uppskatta om du kunde vara liite mer exakt så jag kanske hittar Och tack för tips och att alla har tagit sig tid! 🙂
3 oktober, 2014 kl. 05:57 #272762zanoii
DeltagareJag är inte så inlärd riktigt om vart man hittar allting här på forumet om jag ska vara ärlig.. men någongång ska ju vara allas första! så skulle uppskatta om du kunde vara liite mer exakt så jag kanske hittar Och tack för tips och att alla har tagit sig tid! 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.