SSC Allmänt snack Träffar Mer Träffar i Dalarna & Värmland 2005?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Janne248
    Deltagare

Nu har vi haft ett flertal lyckade träffar hitils i år:

Is Go-kart 2005-02-27

Torsågs cafe 2005-03-20

Max Borlänge 2005-04-24

Hopptorns fika , Falun 2005-05-22

Konbana, Grängesberg 2005-05-28/29

Vad skall vi hitta på mer i sommar och i höst detta år då?!?!
      Jag tycker vi måste träffas mer! Det är ju skoj!

Några idéer som finns är följande:

* Go-kart i Rättvik
      Matts Mattsson har föreslagit att vi skall komma till Rättvik och köra go-kart. Jag håller med han!
      Mitt förslag:
      Vi sammlas på Kupolenområdet i Borlänge och tar gamla Leksandsvägen till Leksands forsätter där roligaste väg till Rättvik Kör go-kart och drar sedan och fika/käka på något trevlig ställe. Efteråt så tar vi gemensamt någon rolig kurvig väg tillbaka.

* Go-kart / Värmland
      Under konbaneträffen så pratde jag med Stefan Pedersen om att Dalarna och Värmlands folket borde träffas någon gång och göra något.
      Mitt förslag:
      Vi sammlas i Ludvika åker en rolig kurvig väg mot Karlstad (förslagsvis över Hellefors). Vl i Karlstad möter vi upp med ”Värmlandsgänget” (Pedersen skakar ihop ett gäng), åker till go-kart bana som Pedersen rekomenderar och kör ett race. Efteråt så fikar/käkar vi på något trevligt ställe tillsammans och vi ”Dala-folk” åker sedan gemensamt någon rolig väg tillbaka.

Som ett bi-förslag till detta tycker jag att vi skall aktivera våra damsällskap under träffar så som förslagen ovan.
      Jag ser att fler och fler flickvänner/sambos/fruar (eller kompisars tjejer) följer med men inte gör något aktivt.
      Så jag tycker om vi kör en go-kart träff enligt ovan så skall ALLA ta med sig sitt damsällskap och har man kompis med så tar han med sig sitt damsällskap också. Då kan vi köra två race ett damrace och ett killrace. Jag kan förstår som det varit tidigare att damerna inte vill tävla mot ”oss” killar. Men vi kör två race, och kör varanan gång så kan man kolla på varandra. Skulle bli mega-skoj tycker jag. Vad säger ni?!

* Konbana / Grängesberg
      En tredje repris på konbanan är redan efterfrågad. Skulle det passa med en av de sista helgerna i September? Och vi måste vara mer än 10st både för att vi arrangörer skall orka ordna allt och för att det inte skall bli för dyrt per skalle.

Kom igen nu folk i dessa områden + ni andra som dycker upp på våra träffar! Diskutera!!!

//Janne – Eder Regionsansvarig

EDIT: Stavfel fixade

Pedersen
      Deltagare

Kan väl fylla på med en länk till gokartbanan så länge…
        http://www.varmlandsgokart.se/

LegacyLarsa
        Keymaster

Jodå, både repris, gokart rättvik & värmlan låter bra!
          /Lars

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.