SSC Allmänt snack Allmänt småprat ”Mera motor” TV4+

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Yonaz
    Deltagare

Igår tittade jag på ett helt avsnitt av ”Mera motor”, de testade Volvo V70xc VS Subaru Outback.
      Håkan Matson sågar Subaru och hyllar Volvo IGEN!
      Tyckte testet var riktigt dåligt (någon mer som såg?)
      Idag när jag kom till jobbet å surfar in på tv4.se (för att skriva ”Matson suger”) så ser jag till min förvåning att Svenskafolket inte låter sig luras av testet.

Länk: http://www.tv4.se/forums/ListForum.aspx?ForumGUID=9E049A7C-A5EA-475F-916C-68D1FE510021&noframe=1&showall=0

Imp
      Deltagare

han måste få fett med stålar från volvo eftersom alla andra tester jag sätt där dom gämfört precis dom två bilarna har varit Subaruns triumf. dessutom vet jag av en bekant som först hadde den volvon och sedan köpte en outback att skillnaden är som natt och dag med subarun som vinnare där med:)

dlehtihet
        Deltagare

Mattson kan inte vara klok.

Först att han säger att priset börjar på 380′. Sen att han inte ”ser” symbolerna på nyckeln…..

Att volvon gick som en gris genom konbanan, att ”hasplåten” (i plast) är kosmetisk och slutar straxt nedanför stötfångaren (vad gör den för nytta??), etc, etc och hur väl de båda klarar sig i terrängbetonade förhållanden inte togs upp är skandal.

Sen klankade han ner på andrahandsvärdet och säkerheten också. Att volvo är överprisade på beg.marknaden är en gåta i sig, men att påstå att Outback skulle rasa….. har han kollat in blocket.se eller bytbil månntro??

Synd att vi har ännu en köpt journalist som tyvärr påverkar människor på felaktiga grunder.

Sorgligt

//Danne

>han måste få fett med stålar från volvo eftersom alla andra
          >tester jag sätt där dom gämfört precis dom två bilarna har
          >varit Subaruns triumf. dessutom vet jag av en bekant som först
          >hadde den volvon och sedan köpte en outback att skillnaden är
          >som natt och dag med subarun som vinnare där med:)

Yonaz
          Deltagare

Skriv samma sak i i formumet jag länka till i första posten.
            Hoppas Mattson läser =)

>Mattson kan inte vara klok.
            >
            >Först att han säger att priset börjar på 380′. Sen att han
            >inte ”ser” symbolerna på nyckeln…..
            >
            >Att volvon gick som en gris genom konbanan, att ”hasplåten” (i
            >plast) är kosmetisk och slutar straxt nedanför stötfångaren
            >(vad gör den för nytta??), etc, etc och hur väl de båda klarar
            >sig i terrängbetonade förhållanden inte togs upp är skandal.
            >
            >Sen klankade han ner på andrahandsvärdet och säkerheten också.
            >Att volvo är överprisade på beg.marknaden är en gåta i sig,
            >men att påstå att Outback skulle rasa….. har han kollat in
            >blocket.se eller bytbil månntro??
            >
            >Synd att vi har ännu en köpt journalist som tyvärr påverkar
            >människor på felaktiga grunder.
            >
            >Sorgligt
            >
            >//Danne
            >
            🙂 🙂 😀

rallymarkus
            Deltagare

ja ett helt otroligt meningslöst repotage… men vilken skillnad i väghållning.. man kan ju bara skratta

pannan
              Deltagare

Tycker programmet funkar som ett komplement till Motorjournalen. Det är inget toppenprogram men det funkar.

Sedan är jag en sådan som kan se vanliga biltester också och inte bara en massa högfartstest med specialbilar eller bilar för en halv miljon och mer.

Killen som skrev i den första posten på TV4:as hemsida att programmet var skit tack vare att de inte hade stylade japaner osv bör nog vakna upp ur verkligheten. Allt är inte Japanska bilar. Även fast man själv har fastnat i träsket gillar man många andra märken.

Subaru gör jäkligt roliga bilar men de har en bit kvar till det där kassaskåpsljudet i dörrarna när man stänger som t ex Mercedes och BMW, men de har kommit en bra bit på vägen med sina nya modeller.

Strat
                Deltagare

>
                  >Subaru gör jäkligt roliga bilar men de har en bit kvar till
                  >det där kassaskåpsljudet i dörrarna när man stänger som t ex
                  >Mercedes och BMW, men de har kommit en bra bit på vägen med
                  >sina nya modeller.

…och det är nåt att eftersträva? 😛 Vill inte jag betala för i en prestandabil eller bil som man köper efter funktion iaf 😉 Priset stiger nog en hel del om de ska lägga krutet där.

SecretAgentMan
                  Deltagare

Kassaskåpsljudet kommer av att karosseriet är kraftigt dämpat = tungt.

Helt ointressant på våra bilar faktiskt, men nu var det inte det som diskuterades misstänker jag, att Mattsson är en köpt mupp har väl redan konstaterats?

/J

dlehtihet
                    Deltagare

Han är inte bara köpt, han har förmodligen tagit den i röven också…. 🙁

Läste ett beg. test på Volvos V/S-40 modeller och där konstaterades krasst att V70 hade betydligt sämre kvalitet (visades genom nedslag på SBP, uttalanden ifrån ägare, etc) jämför med Volvos minsta bil (Mitsubishi som det egentligen är). Att han inte tog upp en sådan sak dessutom (kvalitet, antal fel per NNN bilar, etc) är också det en gåta. För inte kan någon komma och säga att Volvos 70-serie är felfri. Jag har kört både V och XC-70 likväl som Outbacken och visst är Volvon en komfortabel bil, men jag upplevde t.ex ljudkomforten till Legacyns fördel (tystare), motorgången var mer harmonisk (knappt hörbart motorljud ens när jag stod med örat mot motorhuven när motorn var igång).

Men detta med nationalistiska journalister är nog inte unikt för Sverige. Tror tyska diton är minst lika goda kålsupare till Audi, BMW, Opel och Mercedes fördel.

Sorgligt bara att man som journalist inte kan vara helt obundet objektiv. Vem ska bli första journalist att väga tacka nej till mutresor, etc?

//Danne

>Kassaskåpsljudet kommer av att karosseriet är kraftigt dämpat
                      >= tungt.
                      >
                      >Helt ointressant på våra bilar faktiskt, men nu var det inte
                      >det som diskuterades misstänker jag, att Mattsson är en köpt
                      >mupp har väl redan konstaterats?
                      >
                      >/J

wesly 2
                      Deltagare

pannan:
                        Stäng dörren på en OUTBACK & sedan en valfri tysk… jag kan garantera dig att skillnaden är mycke mindre än du tror..

Har ringt massor av kunder & fattat de som att han sa att även subarun hade haldex…

Pedersen
                        Deltagare

Roligast i MeraMotor var väl ändå ”testen” av S4:an (inte Matson för en gångs skull) där hjälten kör av (japp, 90 grader rakt ut i periferin) efter 2 konor i en rak slalombana. Programmet är nog fel rubricerat, det borde vara stå under komedi…

….
                          Dude, where is my car?

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.