SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Metallgaller till insuget, eller?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    backfeed
    Deltagare

Jag hittade detta metallgaller i kartongen till det K&N-filter som förra ägaren monterade (som jag nu har ersatt med originalfilter efter LMM-krasch, men det är en annan historia):

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Diverse/PICT4639.jpg

Frågan är vad det är för något? Jag gissar att den ska sitta i insugsröret direkt efter luftfiltret, framför LMM:en?

Antar att den ska förhindra stora bitar skräp (om luftfiltret t.ex. pajar av nån anledning) att träffa LMM:en och åka vidare in mot motorn?

skytiskapilen
      Deltagare

Alla rätt på dina gissningar! Men visst borde det sitta före luftfiltret rent praktiskt?? Eller finfördelar nätet luftflödet på nåt sätt?

/Andreas
        – OG –

strickz
        Deltagare

I orginalluftboxen sitter gallret faktiskt efter filtret, och innan LMMen. Varför kan man ju fråga sig… Tänkte det var för att man inte skulle köra in näven i röret av misstag när man byter filter 🙂

backfeed
          Deltagare

Hehe. Äh, jag tror jag struntar i att stoppa in det där filtret igen, det enda det i praktiken skulle göra för min del är att bromsa luftflödet en aning. 🙂

Och det var väl precis vad förra ägaren också tänkte när han plockade ut det.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.