SSC Allmänt snack Allmänt småprat Midland Oil + Assistancekåren = Erbjudande

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Janne248
    Deltagare

Fick idag med posten ett reklamblad om fri vägassistans om man använder Midland motorolja.

Va f*n är det för olja rent ut sagt?!

Länk: http://www.midlandoil.se/

Strat
      Deltagare

Saxat från hemsidan:

”Oel-Brack har tillverkat Quaker State för den europeiska marknaden under mer än 10 år, och distribuerat Quaker State i Schweiz i mer än 60 år. Steget var därför inte långt till att introducera ett eget fristående varumärke.”

Edit: Subaru (IM) och Midland har tydligen skrivit på nåt samarbete också. Det ersätter väl QS helt enkelt.

Janne248
        Deltagare

Är det bara jag som fått erbjudandet/reklamen??

thehook
          Deltagare

Nix, min papperskorg har just fått den också ;).

Mvh / Krooken

Blocken
            Deltagare

>Nix, min papperskorg har just fått den också ;).
              >
              >Mvh / Krooken

Min med! 😀

Trevlig helg!

/Bläck

Min STi

http://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif

Lefty
              Deltagare

Same here…

Henke
                Deltagare

Givetvis ett försäljningsknep men läser man mellan raderna så inser man att det ska mycket till att få några motorskador repade på garantin. Jag tycker det är ett spel för galleriet, jag kan inte tänka mig att en motor går sönder om man sköter oljebytena enligt boken… Så deras garanti för oljerelaterade motorproblem ger jag inte mycket för.

/ Henke

GrizzlyBear
                  Deltagare

Jag har inte fått nåt reklamblad… än. Saknar det iof inte heller.
                    Jag var i kontakt med dem när jag gick i byta-olja-tankar, men de hade inte slutit något avtal med någon återförsäljare än då. Så han jag pratade med skulle återkomma när det var klart med avtalen.

Efter ca 3 veckor ringde jag igen och fick då veta att Broms och Topp i Huddinge var klara som återförsäljare. Dock hade inte priset bestämts än och de hade inte börjat leverera oljan än heller. Så när allt var klart skulle han ringa mig och så skulle jag få ett schysst pris.
                    Och på den vägen är det. Det har gått ytterliggare 3 veckor nu. x(
                    De är som de flesta företag dåliga på att höra av sig som de lovat.

Har inte orkat ringa upp snubben igen utan hällde i Castrol olja istället.

/Björn

ExOrdis
                    Deltagare

Bra förtroende det inger för produkten…. 😉

>Fick idag med posten ett reklamblad om fri vägassistans om
                      >man använder Midland motorolja.
                      >
                      >Va f*n är det för olja rent ut sagt?!
                      >
                      >Länk: http://www.midlandoil.se/

ExOrdis
                      Deltagare

Precis som du säger Henke, blir nog tufft.
                        Kvaliten är det nog inget fel på, den uppfyller
                        givetvis vedertagna standards.
                        Det som kanske inte är så klokt rent marknadsföringsmässigt
                        är ju just att erbjuda Vägassistans, varför då?

Henke
                        Deltagare

Tja
                          Ägarna till midland oil var ägare till Quaker State förut här i sverige. De bröt sig ur och startade eget nu när QS inte har sin produktion längre i Schweiz.
                          Som med de flesta oljabolag så köper de sina basoljor från olika områden i världen men raffet ligger i Schweiz.
                          Jag tror de kommer vara likvärdiga som QS eftersom de känner till hela produktionen mm… QS har idag sitt europaraff i Holland som de flesta andra bolag och största frågan är varför man använder ett raff i Schweiz som varken pumpar upp egen olja eller är en hamnstad!?

Låter konstigt…

Undra hur de kommer lägga sig prismässigt, är det någon som känner till några priser? Enda sättet de kan slå igenom enligt mig är att vara riktigt billiga men det kommer de nog inte vara… Alltså jag tror inte de blir långlivade här i sverige. Särskillt eftersom det är redan en sådan pressad marknad redan nu.

/ Henke

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.